Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Työnhakijan pitää aktiivimalli kakkosessa käydä TE-toimistossa alkuvaiheessa kahden viikon välein.

Vierailija
16.09.2020 |

Hallituksen tavoitteena on saada aktiivimalli kakkosellaan työllisyyspakettiinsa 9 500 lisätyöllistä.

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työtön voisi laittaa avoimen hakemuksen eduskuntaan 2 viikon välein. Sinne kun tupsahtaa 200 000 hakemusta kuussa niin voi olla miettimistä.

Vierailija
42/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei v*ttu, mieluummin ottaisin vaikka sen ykkösen takaisin, jossa tuloja leikattiin. Mitä tuossa ehtii enää arkisin tehdä, jos koko ajan pitää laukata työkkärissä? Eikä töitä edes ole, mutta eläkettä ei saa, kun ei ole sairauksia.

Aika moni sairaskin oleilee työkyvyttömänä työnhakijana koska eläkettä ei myönnetä. Tt-tukia ei saa ellei ole hakenut työttömyyden toimeentulotukea, eikä kela muutenkaan myönnä tt-tukea jos puolisolla on riittävät tulot. Näin sivusta seuranneena. Tuskin joutuvat te-toimiston pomputeltavaksi kun työkyvyttömyys on todettu mutta eläkeyhtiön mukaan ei kuitenkaan jostain syystä ole työkyvytön, ovat näitä ns väliinputoajia ja heistä ei saa puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työtön voisi laittaa avoimen hakemuksen eduskuntaan 2 viikon välein. Sinne kun tupsahtaa 200 000 hakemusta kuussa niin voi olla miettimistä.

Tämä on kyllä toteutettava!!!!!

Vierailija
44/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun menen joka kerta alkolle tuoksuen, mitä ne siihen sanoo?

Oijoi, alkoholiveroakin juuri nostettiin ja sulla sitä vara silti ostaa? Nyt probleeman lykkäsit...

Vierailija
45/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, että työttömät kävisivät joka aamu klo 8 ilmoittautumassa te-toimistoon. Näin saataisiin työttömän vuorokausirytmi pysymään oikeana.

Joka kunnassa pitäisi olla joku tila mihin työttömät menevät joka arkipäivä 8-16 odottamaan työtarjouksia. USA:ssa se menee suunnilleen noin

Vierailija
46/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpö, ei tule käytännössä toimimaan ollenkaan noin, nythän pitäisi ensimmäinen yhteydenotto ja haastattelu työkkäristä tulla viimeistään kahdn viikon päästä työttömäksi ilmoittautumisesta, minulle tuli kun olin ollut 8kk työttömänä ja siitäkin nyt aikaa 5kk, olisi pitänyt seuraavan soiton tulla 2kk sitten, eipä haittaa vaikka eivät soittaisi koskaan.

Vierailija
47/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ”luo” työpaikkoja lisäämällä työttömien kiusaamistoimia ja kyttäämistä. Yhtään uutta työpaikkaahan tuo ei luo, ellei sitten kuvitella, että nykyisin jää paljon avoimia paikkoja kokonaan täyttämättä sen takia kun työttömät eivät suostu niihin hakemaan.

Vierailija
48/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei v*ttu, mieluummin ottaisin vaikka sen ykkösen takaisin, jossa tuloja leikattiin. Mitä tuossa ehtii enää arkisin tehdä, jos koko ajan pitää laukata työkkärissä? Eikä töitä edes ole, mutta eläkettä ei saa, kun ei ole sairauksia.

No on se helvetti, ettei muka voi pari kertaa käydä juttelee jonkun kanssa. Ja hakea töitä tai käydä työllisyystapahtumissa. Itsekin olen työtön, mutta ihmettelen narinaa siitä, että pitää tehdä jotain. Tietysti tarvii, se on vaan eri tuleeko tulosta. Eihän töissäkään voi olla tekemättä mitään.

Vierailija
49/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän tuo uusia työpaikkoja, vau :) Kahden viikon välein, ei tule onnistumaan vaikka palkkaavat uutta väkeä. On niin takkuilevaa nytkin touhu. Mitenhän ne jotka on typin palveluissa? Itse pääsin heinäkuussa. eli minun työllisyysjutuista ei vastaa te-palvelut vaan typ. Noh, onneksi asun 800m päässä työkkäristä ja typpiinkin matkaa noin 1km :D

Vierailija
50/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työtön ja sitä kautta AIKAA, niin mikä on se ongelma käydä työkkärissä parin viikon välein?

Mitä työttömältä henkilöltä saisi edellyttää? Ei mitäänkö?

Vierailija
51/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, taas tehty vaan turha kohuotsikko, joka antaa aivan väärän kuvan asiasta. Moni työtönhän on nimenomaan kaivannut sitä, että saa mennä kasvokkain juttelemaan työllisyysasioista. Hyvä vaan, että sitä helpotetaan tulevaisuudessa.

Vierailija
52/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas julkista sektoria kasvatetaan. Nykyään olen virassa, joten ei tarvitse työttömänä olla mutta nuorempana olin ja ihan turhia oli virkailijoiden luona käynnit. Helpompi ois ollu tuöttömien puhelin linja avata ja edullisempaa. Kyllähän se on niin että aktiivisuus lähtee tekijästä MUTTA henkilöllä pitää olla koulutus alalle jolla on töitä. Mitä auttaa kouluttaa ihmisiä aloille joille ei yksinkertaisesti töitä ole. Onko syy nuoren vai järjestelmän? Toinen asia on yrittäjyys. TE keskukseen menevän rahan ois voinu laittaa erilaisiin yritysneuvontapalveluihin ja alkavien yrittäjien koulutukseen. Yrityksen perustaminen helpoksi ja työntekijän palkkaaminen helpoksi ja turhat lyhyiden työsuhteiden edut pois jotta byrokratialta vältytään. Yksi asia olisi järjestää nuorille paljon enemmän työelämään tutustumista jotta tietäisivät mikä on se ala mikä ehkä kiinnostaisi tulevaisuudessa. Peruskoulun pitäisi paljon enemmän valmistaa nuoria tietämään mitä he työelämältään haluavat, mitä ovat vaihtoehdot ja mitä mikäkin vaatii. Kaikilla ei ole kotona esimerkkiä.

Vierailija
53/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee hyvin kommenteista että porukat näkee läpi koko aktiivimallin työllistävän vaikutuksen. Rahan tuhlausta ja turhaa kyttäystä.

Vierailija
54/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaa, kun nyt sitten joutuu tekemään hakemuksia paikkoihin, joihin ei ole mitään mahdollisuuksia.

Sitten ei enää oteta tosissaan, jos hakee samaan firmaan paikkaan, johon kokemus ja koulutus sopisi.

(olen valmistunut teknillisestä yliopistosta)

Vierailija
55/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmettelen näitä jatkuvia rutinaketjuja, työttömiä "nöyryytetään", "pakotetaan" hakemaan töitä, kuka maksaa bussilipun, hallituksen pitää tehdä työttömille työpaikkoja. Oikeasti? Miksette mene kouluun, hoito- ja sos.alalla edelleen pula työntekijöistä ainakin pk-seudulla, rupea myymään osaamistanne (yrittäjä), lähde ulkomaille töihin? Olen lukenut, että työttömyys passivoi, mutta siitä ei kukaan, hallituskaan pysty teitä nostamaan, ihan itse pitää räpistellä pinnalle. Eikä istua kotona keksimässä miljoonaa tekosyytä sille, miksi mikään ei onnistu. Edes työkkärissä käynti, kun päivässä ei ole muuta ohjelmaa. 

Vierailija
56/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras idea mitä olen koskaan kuullut! Tehdään se, me työttömät toverit!

Vierailija
57/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, että työttömät kävisivät joka aamu klo 8 ilmoittautumassa te-toimistoon. Näin saataisiin työttömän vuorokausirytmi pysymään oikeana.

Joka kunnassa pitäisi olla joku tila mihin työttömät menevät joka arkipäivä 8-16 odottamaan työtarjouksia. USA:ssa se menee suunnilleen noin

No eipä taida mennä. Kyllä sielläkin ihan haetaan töitä eikä odoteta, että joku niitä tuo odotushuoneeseen. 

Vierailija
58/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota hämmästelen, että luuleeko hallitus ettei ihmiset jo hae niitä työpaikkoja mitkä on ns.oikeita töitä..itse seuraan mollia ja kyllä sieltä äkkiä häviää ne ns.oikeat työpaikat ja löydetään tekijä..puhelinmyyjät yms pilipalit pyörii vuodesta toiseen samat firmat.. toisaalta pidän hyvänä, että jokainen työtön tavattaisiin kunnolla rauhassa KERRAN..kartotettaisiin se tilanne oikeasti ja suoraa ohjattaisiin eri palvelujen piiriin jos on tarvis..

Vierailija
59/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on työtön ja sitä kautta AIKAA, niin mikä on se ongelma käydä työkkärissä parin viikon välein?

Mitä työttömältä henkilöltä saisi edellyttää? Ei mitäänkö?

Eikä se ole kuin kaksi kertaa. Siellä tarvii koko työttömyyden ajan rampata. V tuttaa nää uutisoinnit, joissa otsikon lukemalla saa aivan väärän käsityksen. Sitten tänne tulee joku alipalkattu persutyöllistetty vääntämään vielä lisää, kun sitä ottaa niin paljon päähän, kun entisen 400 päivän sijaan ansiosidonnaista saakin yli 500 päivää. Kiitos kesällä tehdyn lakimuutoksen.

Vierailija
60/221 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras idea mitä olen koskaan kuullut! Tehdään se, me työttömät toverit!

Kyllä!

Voi hakea vaikka kansanedustajan avustajan paikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme