Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko suuttunut ystävälleni aiheetta? Hän on lapseni kummi

Vierailija
10.11.2013 |

ja okei, kysyi kyllä kuukausi ennen lapseni syntymäpäiviä että on ostanut lahjan, laittaako postiin vai keretäänkö hakemaan. Sanoin että tullaan kyllä hakemaan, ei tarvitse postittaa.

No mutta mutta, mulla nyt sattuu olemaan muutakin elämään, olen töissäkäyvä ihminen, käyn myös iltakoulua samalla, niin ja mulla on tää lapsi (hän on kyllä koulussa mutta kyllä sekin aikaa ja vaivaa vie) ja parisuhdettakin pitäisi hoitaa. Joten se lahjan haku nyt vaan jäi. Meillä oli juhlat vasta nyt eilen (oikeista synttäreistä on kulunut jo kuukausi) ja sain vihaisen ilmoituksen pari päivää sitten että lahjan voi hakea maksua vastaan PUNAISEN RISTIN KIRPPUTORILTA, hän ei jaksa enää ostella lahjoja ja odotella tullaanko se hakemaan vai ei. (kuulema tätä tapahtunut paljon juuri hänelle että hän on ostanut lahjan jollekin kaverin lapselle ja säilönyt lahjaa puoli vuotta kaapissa kun ketään ei kiinnosta muka hakea ja sitten lahja (joku vaate?) on ollutkin jo liian pieni) Minun mielestäni tämä ei kuitenkaan minun, SAATI mun pojan syy ole?!

Hän on itse autoton ja asuu 20 km päässä meistä (huonot kulkuyhteydet meille), aiemmin hän on postittanut ja sitä ennen asuttiin lähekkäin joten pääsin tuomaan lahjan.

En voi itselleni mitään että loukkaannuin. En ole häntä enää vuosiin kutsunut synttärijuhliin kun hän ei kuitenkaan pääsisi (se välimatka ja autottomuus) ja hän on kotiäitinä tällä hetkellä ei varaa ei mihinkään takseihin ole.  Enkä sitä vaatisikaan.

Hän laittoi sitten vielä fb:ssa viestin että ei pahalla sanonut mutta hänelle riitti se lahjojen turha ostaminen kun saajia ei tunnu kiinnostavan. En edes vastannut mitään kun suretti pojan puolesta kun varmasti odotti kummitätinsä lahjaa kovasti. 

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajaisit hakemaan lahjan mutta et pysty kyyditsemään kummia teille synttäreille? Ja sua surettaa että poika jäi ilman lahjaa, ei se että välit kummiin on säröllä? 

Jos tarina on tosi, sinä olet väärässä.

Vierailija
2/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 06:30"]

ja okei, kysyi kyllä kuukausi ennen lapseni syntymäpäiviä että on ostanut lahjan, laittaako postiin vai keretäänkö hakemaan. Sanoin että tullaan kyllä hakemaan, ei tarvitse postittaa.

No mutta mutta, mulla nyt sattuu olemaan muutakin elämään, olen töissäkäyvä ihminen, käyn myös iltakoulua samalla, niin ja mulla on tää lapsi (hän on kyllä koulussa mutta kyllä sekin aikaa ja vaivaa vie) ja parisuhdettakin pitäisi hoitaa. Joten se lahjan haku nyt vaan jäi. Meillä oli juhlat vasta nyt eilen (oikeista synttäreistä on kulunut jo kuukausi) ja sain vihaisen ilmoituksen pari päivää sitten että lahjan voi hakea maksua vastaan PUNAISEN RISTIN KIRPPUTORILTA, hän ei jaksa enää ostella lahjoja ja odotella tullaanko se hakemaan vai ei. (kuulema tätä tapahtunut paljon juuri hänelle että hän on ostanut lahjan jollekin kaverin lapselle ja säilönyt lahjaa puoli vuotta kaapissa kun ketään ei kiinnosta muka hakea ja sitten lahja (joku vaate?) on ollutkin jo liian pieni) Minun mielestäni tämä ei kuitenkaan minun, SAATI mun pojan syy ole?!

Hän on itse autoton ja asuu 20 km päässä meistä (huonot kulkuyhteydet meille), aiemmin hän on postittanut ja sitä ennen asuttiin lähekkäin joten pääsin tuomaan lahjan.

En voi itselleni mitään että loukkaannuin. En ole häntä enää vuosiin kutsunut synttärijuhliin kun hän ei kuitenkaan pääsisi (se välimatka ja autottomuus) ja hän on kotiäitinä tällä hetkellä ei varaa ei mihinkään takseihin ole.  Enkä sitä vaatisikaan.

Hän laittoi sitten vielä fb:ssa viestin että ei pahalla sanonut mutta hänelle riitti se lahjojen turha ostaminen kun saajia ei tunnu kiinnostavan. En edes vastannut mitään kun suretti pojan puolesta kun varmasti odotti kummitätinsä lahjaa kovasti. 

[/quote]

Mikset ole itse käynyt joskus hakemassa häntä lapsesi synttäreille ????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

len sanaton! Onneksi lähipiirissäni ei ole noin itse keskeisiä ihmisiä! Ja puhun nyt ap:sta.

Vierailija
4/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ap. Olet täysi kusipää. Pyydä kummilta anteeksi.

Vierailija
5/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, että mitä AP kummiudelta ylipäätänsä odottaa? Pelkkiä lahjoja? Mitään ei ole itse valmis tekemään pojan ja kummin välisen suhteen eteen (kyyditsisi poikaa kummin luokse kylään, hakisisi kummin heidän luokseen...ei enää edes kutsu luokseen!!) ja odottaa vaan, että toinen ostaa sen vuotuisen lahjan....jota ei edes VIITSI mennä noutamaan.

Valaisisitko AP hieman, että millaisena sinä näet kummin roolin?

Oma vastaukseni on, että "ystäväsi" on sinulle aiheesta suuttunut ja sinä olet se, jonka pitäisi pyytää anteeksi.

Vierailija
6/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 km matkaa etkä saanut lahjaa haettua vaikka lupasit. Siis 20 km. Ehkä kaupungissa se on pitkä matka mutta maalla ihan normi kauppareissu, kyläily tms matka. Aikaa menee 15-20 min.

Vierailija
7/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 06:54"]

Mä olisin tarjoutunut hakemaan kummin juhliin, jos tuollainen matka vain on kyseessä. Eihän siihen mene kuin 20min kaupunkialueellakaan.

[/quote]

matkaa on kaksikymmentä kilometriä suuntaansa, joten hakijalle ajomatkaa on neljäkymmentä kilometriä. Varsin vauhdikasta etenemistä, jos reissusta selviytyy 20 minuutissa kaupunkialueellakin. Keskinopeudeksi tarvitaan 120km/h.

Vierailija
8/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas ap pikkumainen. Aina kutsutaan sellaisetkin juhliin vaikkei aina ilmestyisikään. Eihän tuollaisesta välienhoidosta seuraa kuin katastrofi.

Vierailija
9/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 06:54"]

Mä olisin tarjoutunut hakemaan kummin juhliin, jos tuollainen matka vain on kyseessä. Eihän siihen mene kuin 20min kaupunkialueellakaan.

[/quote]

matkaa on kaksikymmentä kilometriä suuntaansa, joten hakijalle ajomatkaa on neljäkymmentä kilometriä. Varsin vauhdikasta etenemistä, jos reissusta selviytyy 20 minuutissa kaupunkialueellakin. Keskinopeudeksi tarvitaan 120km/h.

[/quote]

Lienee melko yhdentekevää, onko matka 20 vai 40 km. Joka tapauksessa noutamisen vaiva ei olisi ollut iso, jos kyseinen ihminen oikeasti olisi paikalle haluttu. Ja törkeää on jättää kutsumatta, vaikka henkilö ei ole aiemmin päässyt paikalle.

Vierailija
10/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kummassa sulla ei ole kahteen kuukauteen ollut aikaa edes ilmoittaa kummille, että nyt ei keretä noutamaan, mutta kiitollisia kyllä ollaan kun hän on lahjan hommannut? Ei voi parisuhteen hoidolta nipistää kymmentä minuuttia kummisuhteen hoitoon? 

Vierailija
11/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, musta kummi teki ihan oikein! Voithan sitten käydä vaikka kauppareissullasi hakemassa sen lahjan sieltä kirpparilta, jospa se olis vaikka helpompaa kun hakea se sieltä kummin luota. Taidat olla niitä tyyppejä, jonka mielestä kummin homma on olla lahja-automaatti kersallesi.

Vierailija
12/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummi antoi selkeästi kaksi vaihtoehtoa mistä valita, joko sen haette, tai hän sen postittaa. lupaatte hakea lahjan mutta ette kuitenkaan. täytyy sanoa AP että olet suurimman luokan idiootti, ja jos minä olisin lapsesi kummi, olisin tehnyt samoin, tosin ilman jälkeenpäin pahoitteluja.

Vierailija
13/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ikinä käy kummin luona?

Minusta kummien tarkoitus on olla tärkeitä aikuisia lapsen elämässä, ja miten kummeista voisi tulla tärkeitä jos heitä ei näe?

Surullista jos kummius on monelle sitä että lähes tuntematon ihminen lähettää lapselle synttärilahjan ja joululahjan =(

Vierailija
14/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lahjojen ostaminen ole kummin tehävä, vaan kristillinen kasvatus.

Vierailija
15/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä suret lähinnä pojan puolesta kun jäi lahja saamatta. Lahja ei kuitenkaan ollut niin tärkeä että olisit vaivautunut hakemaan sen kuten lupasit tai sitten ilmoittamana että postittaisitko kuitenkin.

Jos olisin tilallasi niin laittaisin nyt kummille viestiä jossa kiittäisin lahjan hommaamisesta ja pyytäisin isosti anteeksi omaa mokaani. Toivoisin että voisimme kuitenkin olla jatkossa yhteydessä jne.

Se mitä muut ovat tehneet tälle naiselle ei ole sinun vikasi mutta tämä moka kylläkin. Ja kyllä tuntuu varmaan aika kurjalta kun näkee vaivaa ja ostaa vähistä varoista lahjan ja tulee tunne ettei sitä edes haluta.

Vierailija
16/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti ajattelee olevansa paljon kiireisempi ja tärkeämpi ihminen kuin kotiäitiystävänsä. Ap:han käy töissä ja iltakoulussa! Tietoiskuna ap:lle, että ei työssäkäynti ole mikään villi kortti käyttäytyä muita ihmisiä kohtaan miten tahtoo.

Vierailija
17/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITTU, siis oikeesti tuon matkan vaikka kävelee!

Tekosyitä käymättömyydelle!

Vierailija
18/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olisin hakenut sekä lahjan että kummin juhliin. Teen niin aina, 70 kilsan päästä. Myös jouluaattona mm.

Vierailija
19/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tajuatko jo typeryytesi näiden kommenttien jälkeen?

Vierailija
20/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on niin typerä ihminen ettei tajua sitä itsekkään !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme