Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko suuttunut ystävälleni aiheetta? Hän on lapseni kummi

Vierailija
10.11.2013 |

ja okei, kysyi kyllä kuukausi ennen lapseni syntymäpäiviä että on ostanut lahjan, laittaako postiin vai keretäänkö hakemaan. Sanoin että tullaan kyllä hakemaan, ei tarvitse postittaa.

No mutta mutta, mulla nyt sattuu olemaan muutakin elämään, olen töissäkäyvä ihminen, käyn myös iltakoulua samalla, niin ja mulla on tää lapsi (hän on kyllä koulussa mutta kyllä sekin aikaa ja vaivaa vie) ja parisuhdettakin pitäisi hoitaa. Joten se lahjan haku nyt vaan jäi. Meillä oli juhlat vasta nyt eilen (oikeista synttäreistä on kulunut jo kuukausi) ja sain vihaisen ilmoituksen pari päivää sitten että lahjan voi hakea maksua vastaan PUNAISEN RISTIN KIRPPUTORILTA, hän ei jaksa enää ostella lahjoja ja odotella tullaanko se hakemaan vai ei. (kuulema tätä tapahtunut paljon juuri hänelle että hän on ostanut lahjan jollekin kaverin lapselle ja säilönyt lahjaa puoli vuotta kaapissa kun ketään ei kiinnosta muka hakea ja sitten lahja (joku vaate?) on ollutkin jo liian pieni) Minun mielestäni tämä ei kuitenkaan minun, SAATI mun pojan syy ole?!

Hän on itse autoton ja asuu 20 km päässä meistä (huonot kulkuyhteydet meille), aiemmin hän on postittanut ja sitä ennen asuttiin lähekkäin joten pääsin tuomaan lahjan.

En voi itselleni mitään että loukkaannuin. En ole häntä enää vuosiin kutsunut synttärijuhliin kun hän ei kuitenkaan pääsisi (se välimatka ja autottomuus) ja hän on kotiäitinä tällä hetkellä ei varaa ei mihinkään takseihin ole.  Enkä sitä vaatisikaan.

Hän laittoi sitten vielä fb:ssa viestin että ei pahalla sanonut mutta hänelle riitti se lahjojen turha ostaminen kun saajia ei tunnu kiinnostavan. En edes vastannut mitään kun suretti pojan puolesta kun varmasti odotti kummitätinsä lahjaa kovasti. 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäuskottava provo.

Vierailija
22/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo. Ei toivottavasti kukaan ole tuollainen idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuu ap? Avautuuko sulle yhtään, miltä lapsesi kummista mahdollisesti tuntuu? Surettaa, ettet anna lapsellesi mahdollisuutta tutustua kummiinsa...

Vierailija
24/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap on enää täällä, jos on kuudelta aamulla tullut tänne itkemään tätä kummiasiaa.

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 10:56"]

huhuu ap? Avautuuko sulle yhtään, miltä lapsesi kummista mahdollisesti tuntuu? Surettaa, ettet anna lapsellesi mahdollisuutta tutustua kummiinsa...

[/quote]

Vierailija
25/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlaista kokemusta omasta kummilapsen äidistä. Meillä on välimatkaa 30km. Kun pyydän ystävääni lastensa kanssa käymään, yleensä vastaa, ettei ehdi tai hänellä ei ole autoa käytössä, on väsynyt tms. Itse kyllä pyytää heille aina kun miehensä jossain iltamenossa. Kyllä minä toisinaan käynkin, mutta vähentänyt kun huomannut kuinka yksipuolista tämä on.

Jos taas olen pyytänyt kummilasta ja sisaruksiaan meille hoitoon niin heti hän on sopinut päivää ja silloin on ollut auto käytössä. 

Enää en ole hoitanut hänen lapsiaan, enkä kummilastani, koska harmittaa tämä käytös. 

Toki meillä kaikilla on omat elämämme ja kiireemme, mutta ei ole kiva kokea olevansa "ei niin kovin tärkeä" 

Lahjalla kyllä muistan jouluna ja synttäreinä ja toki kun tavataan niin annan huomiota tälle kummilapselleni ja toisinaan saatan lähettää kortin tai viedä tuliaisen. Mutta muistakaa, että myös kummilapsen vanhempien tulee hoitaa kummiutta, ei pelkästään kummin. 

Ymmärrän ap:n lapsen kummia. Vaikka ehkä hänkin käyttäytyi lapsellisesti. Mutta varmaaan oli vaan niin tympääntynyt ja pettynyt. Itse olen usein lähettänyt synttärilahjan, koska synttärikutsu tulee helposti päivää paria ennen ja kuitenkin välimatkaa on ja meilläkin vain yksi auto. Yhden kerran tulivat lapsensa synttärelle myöhässä. Siis odoteltiin heitä talonsa pihalla noin vartin kun lähtivät vielä ennen synttäreitä ostoksille.. ja tuolloin oli arkiviikko ja itsellä seuraavana päivä työpäivä jne. Että huomatkaa jos kohtelette kummia huonosti niin se voi vaikuttaa kummin ja lapsen suhteeseen vaikkei kummilapsen vika olekaan!

Vierailija
26/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit väärin, koska lupasit hakea lahjan etkä hakenut. Kummi olis lähettänyt mutta aioit hakea jonka vuoksi lapsesi jäi ilman kummin lahjaa. Syytä itseäsi vaan

Vierailija
27/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapseni äidillä on samoja piirteitä kuin aloittajalla ja ketjun toisellakin kommentoijalla.

Tavaraa ja palveluksia on kummilapseni äiti kyllä pyytämässä. Sen sijaan tapaamiset, joita minä ehdotan, eivät sovi tai ne perutaan. Aina on löytynyt syitä, ettei pääse ja on löytynyt jo useiden vuosien ajan. Jos olisin tämän ihmisen tavat tiennyt paremmin, en olisi lapsensa kummiksi suostunut. Enää en hänen lapsiaan hoida tai muutenkaan talkooapuna toimi.

Olen toistaiseksi hankkinut lapselle joulu- ja synttärilahjat. Sitäkin savottaa vielä riittaisi, sillä lapsi on vasta 5-vuotias, mikäli ripillepääsyyn asti pitäisi lasta "muistaa". Toisaalta olen ollut niin tympiintynyt tämän kummilapseni äidin käytökseen, että olen ajatellut lopettaa lahjomisenkin.

Myös minusta aloittajan lapsen kummi teki täysin oikein. Ja pahoin pelkään, ettei aloittaja pysty edes näkemään omaa käytöstään. Aika noloa olla pyytämättä juhliin ja kuitenkin olla lahjaa vailla. Lisänä vielä tuo, että on niin saamaton, ettei pariin kuukauteen saa lapsensa kummia tavattua ja sitä "tärkeää" lahjaa haettua.

Vierailija
28/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissasi. Hoidat parisuhdetta niin tiiviisti, että et ehdi hakea lahjaa vaikka lupasit:-O

Vierailija
29/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, melkoista ryöpytystä! En, en pidä kummia lahja-automaattina. Kaikki lahjat jota häneltä on saatu ovat olleet ale-laarista ja se on mulle ihan ok ja poika ei sitä tajua. Poika on itse iloinen lahjasta kuin lahjasta ja minusta onk iva kun kummi edes jotenkin muistaa.

Kirjoitni hieman huonosti, olen kyllä kutsunut hänet kakkukahville, mutta varsinaisiin juhliin johon tulee isovanhemmat, serkut ja kummit niin ei ole ollut tilaa kun kotimme tilat ovat rajalliset

Kummin luona käydään liian harvoin, kuten sanoin, olen työssäkäyvä ihminen ja minun olisi aina oltava se joka ajaa autoa kun poikani kummilla ei ole sitä autoa. Oikeasti aikaa ei vain ole.

Mutta asia on ymmärretty, olen ilmeisesti ikävä ihminen :(

ap

Vierailija
30/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ikävä. miksi tämä kummi ei kelpaa samoihin juhliin kuin isovanhemmat, sukulaiset ja KUMMIT kuten yllä kirjoitat??

Vierailija
31/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kummi tosiaan voinu tulla niihin juhliin vaikka bussilla. Outoa kysellä et tuutteko hakemaan lahjan, yleensä ne toimitetaan perille sankarille henk koht. Matkaa vain 20km.

Vierailija
32/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pyytänyt kummia postittamaan pakettia, jos kerran et ehtinyt sitä hakea? Sehän oli ihan ehdotettu vaihtoehto ja kaikki olisivat olleet tyytyväisiä.

Vierailija
33/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 14:43"]

Kummilapseni äidillä on samoja piirteitä kuin aloittajalla ja ketjun toisellakin kommentoijalla.

Tavaraa ja palveluksia on kummilapseni äiti kyllä pyytämässä. Sen sijaan tapaamiset, joita minä ehdotan, eivät sovi tai ne perutaan. Aina on löytynyt syitä, ettei pääse ja on löytynyt jo useiden vuosien ajan. Jos olisin tämän ihmisen tavat tiennyt paremmin, en olisi lapsensa kummiksi suostunut. Enää en hänen lapsiaan hoida tai muutenkaan talkooapuna toimi.

Olen toistaiseksi hankkinut lapselle joulu- ja synttärilahjat. Sitäkin savottaa vielä riittaisi, sillä lapsi on vasta 5-vuotias, mikäli ripillepääsyyn asti pitäisi lasta "muistaa". Toisaalta olen ollut niin tympiintynyt tämän kummilapseni äidin käytökseen, että olen ajatellut lopettaa lahjomisenkin.

Myös minusta aloittajan lapsen kummi teki täysin oikein. Ja pahoin pelkään, ettei aloittaja pysty edes näkemään omaa käytöstään. Aika noloa olla pyytämättä juhliin ja kuitenkin olla lahjaa vailla. Lisänä vielä tuo, että on niin saamaton, ettei pariin kuukauteen saa lapsensa kummia tavattua ja sitä "tärkeää" lahjaa haettua.

[/quote]Ja se tosiaan kun pyytää käymään kahvilla ja kyläilemään niin vastaus on lähes aina se sama tai sitten että katsotaan jos vielä iltapäivällä käydään ajamassa teillä ja sitten tuleekin viesti, ettei nyt enää jaksakaan jne. Ymmärrän kyllä että meillä kaikilla on kiireemme ja touhumme, mutta jos kerran vuodessa pääsee 30km päähän niin kyllä se mielestäni kertoo siitä, ettei niin kiinnosta.

Mutta jos pyydän lapset hoitoon niin kyllä heti sopii ja lyödään aikaa lukkoon.

Minua ei kyllä pidetä lahja-automaattina, eikä mitään kallista odoteta. Ennen saatoin lähettää postissa yllätyspaketin, nykyään se on oikeastaan kortti. Saatoin myös kirpparilta ostaa jotain jos löysin jotain nättiä (myös kummilapsen äiti harrastaa kirppiksiä, ei paheksu käytettyjä yllätyksiä) mutta siitä kaikesta mennyt maku..  

Eli kyllä lasten ollessa pieniä, se kummiuden vaaliminen on myös lapsen vanhemmilla. t.30

Vierailija
34/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 14:54"]

Oho, melkoista ryöpytystä! En, en pidä kummia lahja-automaattina. Kaikki lahjat jota häneltä on saatu ovat olleet ale-laarista ja se on mulle ihan ok ja poika ei sitä tajua. Poika on itse iloinen lahjasta kuin lahjasta ja minusta onk iva kun kummi edes jotenkin muistaa.

Kirjoitni hieman huonosti, olen kyllä kutsunut hänet kakkukahville, mutta varsinaisiin juhliin johon tulee isovanhemmat, serkut ja kummit niin ei ole ollut tilaa kun kotimme tilat ovat rajalliset

Kummin luona käydään liian harvoin, kuten sanoin, olen työssäkäyvä ihminen ja minun olisi aina oltava se joka ajaa autoa kun poikani kummilla ei ole sitä autoa. Oikeasti aikaa ei vain ole.

ap

[/quote]

olet pyytänyt henkilön kummiksi, mutta et voi tehdä mitään . Hän ei pääse kotoaan mutta et voi 20 km hakea. Kukaan vieraista ei asu samalla suunnalla. Naapurissa on 50 neliötä ja siellä oli juhlissa 40 henkeä. Kuinka pieni teidän asunto on, ettei sinne 1 henkilö mahdu, joka on sentään kummi. Itse pidän itseäni tärkeänä ihmisenä kummilapsieni elämässä ja olisin aika pöyristynyt vst käytöksestä. Kummi ei mahdu kylään, oikeesti ap, herää.

Vierailija
35/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on kyllä pakko olla provo. Tämä kummi ei ole siis kutsuttu "varsinaisiin" juhliin. Mä en edes kummina ostaisi mitään lahjaa jos en oikeisiin juhliin kelpaisi. Ap on tosi epäkohtelias ja tökerö.

Vierailija
36/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuka on oikeassa ja kuka väärässä.

Mutta siis, joo, itse en ikinä kehtaisi olettaa että minut haetaan tai lahjani. Aikuinen ihminen on vastuussa itsestään ja jos ei kustanna autoa niin kustantaa sitten taksit tai bussit tai pyörän.

Ap on tainnut saada likaa päällensä, itse en osaa sanoa tuon jutun perusteella, taustoja tuntematta.

ehkä tarinassa ei ole pahaa ihmistä, on vain kaksi normaalia itsekästä ihmistä.

Vierailija
37/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 14:54"]

ap

[/quote]

ohhoh, tuo on kyllä paha, ei ole tilaa tulla juhliin jossa on kummit ja isovanhemmat ...ja tääkin on siis kummi...41

Vierailija
38/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 30! Olen täysin samaa mieltä, että kummiuden vaaliminen on aikuisten tehtävä, kun kummilapsi on pieni. Kummin suhde kummilapseen on yhtä hyvä tai huono kuin suhde kummilapsen vanhempiin.

Jos kyseessä olisi joku muu aikuinen, olisi yksipuolinen ihmissuhde hiipunut omaan mahdottomuuteensa. Kun kyseessä on kummisuhde, tuntuvat jotkut pitävän kummia henkilönä, jonka tulisi mukautua kummilapsen äidin tarpeisiin ja välinpitämättömään käytökseen. Sitten ihmetellään, kun jossain vaiheessa kummista ei enää kuulu mitään... No, saahan senkin sitten käännettyä niin, että kyseessä oli huono kummi, joka ei edes kummilastaan halua muistaa.  

t. 32

Vierailija
39/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani on siis kolme kummia, veljeni, tämä kummi josta nyt kirjoitin ja serkkuni joka asuu n. 300 km päässä. Ja veljeni kutsun juhliin aina, tietenkin. Kaikille ei vain ole tilaa.

Tämä ei ole provo mutta katsonpa peiliin ja ihmettelen onko se vika todella minussa.  

ap

Vierailija
40/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 16:56"]

Pojallani on siis kolme kummia, veljeni, tämä kummi josta nyt kirjoitin ja serkkuni joka asuu n. 300 km päässä. Ja veljeni kutsun juhliin aina, tietenkin. Kaikille ei vain ole tilaa.

Tämä ei ole provo mutta katsonpa peiliin ja ihmettelen onko se vika todella minussa.  

ap

[/quote]

Kyllä se vika löytyy sinusta. Sori nyt vain. Sulla menisi 30min hakea kummi teille juhlistamaan. Aika törkeää kutsua muut kummit, mutta et tätä. Lahjaa kyllä kärkyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän