Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko suuttunut ystävälleni aiheetta? Hän on lapseni kummi

Vierailija
10.11.2013 |

ja okei, kysyi kyllä kuukausi ennen lapseni syntymäpäiviä että on ostanut lahjan, laittaako postiin vai keretäänkö hakemaan. Sanoin että tullaan kyllä hakemaan, ei tarvitse postittaa.

No mutta mutta, mulla nyt sattuu olemaan muutakin elämään, olen töissäkäyvä ihminen, käyn myös iltakoulua samalla, niin ja mulla on tää lapsi (hän on kyllä koulussa mutta kyllä sekin aikaa ja vaivaa vie) ja parisuhdettakin pitäisi hoitaa. Joten se lahjan haku nyt vaan jäi. Meillä oli juhlat vasta nyt eilen (oikeista synttäreistä on kulunut jo kuukausi) ja sain vihaisen ilmoituksen pari päivää sitten että lahjan voi hakea maksua vastaan PUNAISEN RISTIN KIRPPUTORILTA, hän ei jaksa enää ostella lahjoja ja odotella tullaanko se hakemaan vai ei. (kuulema tätä tapahtunut paljon juuri hänelle että hän on ostanut lahjan jollekin kaverin lapselle ja säilönyt lahjaa puoli vuotta kaapissa kun ketään ei kiinnosta muka hakea ja sitten lahja (joku vaate?) on ollutkin jo liian pieni) Minun mielestäni tämä ei kuitenkaan minun, SAATI mun pojan syy ole?!

Hän on itse autoton ja asuu 20 km päässä meistä (huonot kulkuyhteydet meille), aiemmin hän on postittanut ja sitä ennen asuttiin lähekkäin joten pääsin tuomaan lahjan.

En voi itselleni mitään että loukkaannuin. En ole häntä enää vuosiin kutsunut synttärijuhliin kun hän ei kuitenkaan pääsisi (se välimatka ja autottomuus) ja hän on kotiäitinä tällä hetkellä ei varaa ei mihinkään takseihin ole.  Enkä sitä vaatisikaan.

Hän laittoi sitten vielä fb:ssa viestin että ei pahalla sanonut mutta hänelle riitti se lahjojen turha ostaminen kun saajia ei tunnu kiinnostavan. En edes vastannut mitään kun suretti pojan puolesta kun varmasti odotti kummitätinsä lahjaa kovasti. 

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka pieni asunto, kakkukahville mahtuu tosi paljon ihmisiä!!

Olet tosi inhottava tuota kummia kohtaan.

Kun kummi lupasi  postittaa lahjan lapselle, etkö silloin ollut vielä noin "kiireinen" kun nyt olet, onko joku muuttunut, kun nyt et kerenny hakeen sitä? Miten elämäsi yhtäkkiä muuttui?

Vierailija
42/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 15:03"]

Eikö se kummi tosiaan voinu tulla niihin juhliin vaikka bussilla. Outoa kysellä et tuutteko hakemaan lahjan, yleensä ne toimitetaan perille sankarille henk koht. Matkaa vain 20km.

[/quote]

Kummihan lupasi postittaa lahjan, mutta ap. lupasi hakea sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen on kyllä outo kummikin, ettei sitten vaikka 2 vk odoteltuaan laittanut lahjaa postissa.

En minä olisi odotellut ja sitten siitä suuttunut, vaan osaisin itse ratkaista tuon suuren  ongelman.

Kuinka joku voi olla noin onneton, ettei tajua laittaa sitä lahjaa postiin?

Vierailija
44/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussa vika. 

Vierailija
45/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 06:30"]

ja okei, kysyi kyllä kuukausi ennen lapseni syntymäpäiviä että on ostanut lahjan, laittaako postiin vai keretäänkö hakemaan. Sanoin että tullaan kyllä hakemaan, ei tarvitse postittaa.

No mutta mutta, mulla nyt sattuu olemaan muutakin elämään, olen töissäkäyvä ihminen, käyn myös iltakoulua samalla, niin ja mulla on tää lapsi (hän on kyllä koulussa mutta kyllä sekin aikaa ja vaivaa vie) ja parisuhdettakin pitäisi hoitaa. Joten se lahjan haku nyt vaan jäi. Meillä oli juhlat vasta nyt eilen (oikeista synttäreistä on kulunut jo kuukausi) ja sain vihaisen ilmoituksen pari päivää sitten että lahjan voi hakea maksua vastaan PUNAISEN RISTIN KIRPPUTORILTA, hän ei jaksa enää ostella lahjoja ja odotella tullaanko se hakemaan vai ei. (kuulema tätä tapahtunut paljon juuri hänelle että hän on ostanut lahjan jollekin kaverin lapselle ja säilönyt lahjaa puoli vuotta kaapissa kun ketään ei kiinnosta muka hakea ja sitten lahja (joku vaate?) on ollutkin jo liian pieni) Minun mielestäni tämä ei kuitenkaan minun, SAATI mun pojan syy ole?!

Hän on itse autoton ja asuu 20 km päässä meistä (huonot kulkuyhteydet meille), aiemmin hän on postittanut ja sitä ennen asuttiin lähekkäin joten pääsin tuomaan lahjan.

En voi itselleni mitään että loukkaannuin. En ole häntä enää vuosiin kutsunut synttärijuhliin kun hän ei kuitenkaan pääsisi (se välimatka ja autottomuus) ja hän on kotiäitinä tällä hetkellä ei varaa ei mihinkään takseihin ole.  Enkä sitä vaatisikaan.

Hän laittoi sitten vielä fb:ssa viestin että ei pahalla sanonut mutta hänelle riitti se lahjojen turha ostaminen kun saajia ei tunnu kiinnostavan. En edes vastannut mitään kun suretti pojan puolesta kun varmasti odotti kummitätinsä lahjaa kovasti. 

[/quote]

Ymmärrän hänen loukkaantumisen mutta en sinun. 

Vierailija
46/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 16:56"]

Pojallani on siis kolme kummia, veljeni, tämä kummi josta nyt kirjoitin ja serkkuni joka asuu n. 300 km päässä. Ja veljeni kutsun juhliin aina, tietenkin. Kaikille ei vain ole tilaa.

Tämä ei ole provo mutta katsonpa peiliin ja ihmettelen onko se vika todella minussa.  

ap

[/quote]

Pojalla on siis kaksi "hyvää" kummia, ja yksi "paha" jota ei kutsuttu juhliin, ja sitten tämä "paha" kummitäti suuttui ja kosti, oliko vielä niin, että kummeille tarkoitettuja kultalautasia ei ollut kuin kaksi, ja oli "pakko" jättää yksi kummi kutsumatta? Miten kuulostaa jotenkin tutulta?

Vierailija
47/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummit kutsutaan aina juhliin ja aina niille löytyy tilaa. Mä en ostaisi sun lapselle mitään. Sä olet tärkeyden huippu. Suorastaan pöyristyttävä.

Vierailija
48/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja olisi voinut ystäväänsä kummiksi pyytäessään kertoa, että haluaa ystävästään kummin, jonka tehtävä on antaa lapselleen lahjoja. Lisäksi olisi voinut mainita, että lapsen juhliin ei ole tulemista, vaikka juhlat toki pidetään eikä muistakaan kummin kanssa sovituista asioista pidetä kiinni. Oltaisiin tältäkin väärinkäsitykseltä vältytty. Ennen kaikkea kummiksi pyydetty ihminen olisi voinut oikealla tietämyksellä päättää, että haluaako kummiksi ryhtyäkään. 

Vierailija
49/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi tämä yksi kummi ei kelpaa samoihin juhliin muiden kummien kanssa? 

Vierailija
50/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan loukkaannuit mielestäni. Ja minusta tuolla lapsesi kummilla oli enemmän oikeutta loukkaantua kun sinulla muutenkin.

Vierailija
51/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:03"]

Pojallani on siis kolme kummia, veljeni, tämä kummi josta nyt kirjoitin ja serkkuni joka asuu n. 300 km päässä. Ja veljeni kutsun juhliin aina, tietenkin. Kaikille ei vain ole tilaa.

Tämä ei ole provo mutta katsonpa peiliin ja ihmettelen onko se vika todella minussa.  

ap

[/quote]

Kyllä se vika löytyy sinusta. Sori nyt vain. Sulla menisi 30min hakea kummi teille juhlistamaan. Aika törkeää kutsua muut kummit, mutta et tätä. Lahjaa kyllä kärkyt.

[/quote]

Anteeksi vain mutta minä en kärky mitään lahjoja vaan poikani odottanut lahjaa kun on joka synttäri ja joulu saanut edes jotain. 

Mutta minä jätän tämän asian nyt tähän sainpahan vastauksen kysymykseeni.

ap

Vierailija
52/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 19:02"]

ap

[/quote]

Kyllä se vika löytyy sinusta. Sori nyt vain. Sulla menisi 30min hakea kummi teille juhlistamaan. Aika törkeää kutsua muut kummit, mutta et tätä. Lahjaa kyllä kärkyt.

[/quote]

Anteeksi vain mutta minä en kärky mitään lahjoja vaan poikani odottanut lahjaa kun on joka synttäri ja joulu saanut edes jotain. 

ap

[/quote]

Kummi on ostanut lahjan pojallesi, jonka olet ilmoittanut hakevasi. Et ole kuitenkaan hakenut, kun olet niiin kiireinen parisuhteen, koulun, kodin ja lastenhoidon kanssa. Kaksi kuukautta oli aikaa.

Kummankohan vika on, että poikasi ei lahjaa saanut, sinun vai kummin?

Kaikenlaisia idiootteja sitä onkin.

Vierailija
53/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Hyvä, että sait vastauksen. Toivottavasti myös olet ymmärtänyt, ja sisäistänyt tuon vastauksen.

Vierailija
54/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi kiva kuulla kuinka pieni ap.n koti on ettei sinne yhtä kummia mahdu. 

Ensi kerralla tee ihmishahmo, esim täytä takki ja housut vaikka pehmoeläimillä ja sijoita se jonnekin. jos koti on niin täynnä ettei sinne yhtä ihmistä mahdu, olet oikeassa. Mutta niin kauan kun haluat että poikasi elämässä on myös tämä alelaareista lahjoja ostava kummi, sinun pitää kasvaa aikuiseksi. 2 kk, oikeesti ! Ja kehtaat vielä loukkaantua.

Vierailija
55/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän 2 kk valmistautumisaikaan vielä, tuliko jotenkin nämä pojan synttärit ja kummin hankaluudet tulla tuomaan lahja yllätyksenä? Tai no joo, eihän se kummi olisi saanut sitä lahjaa tulla tuomaankaan vaikka olisi auto käytössä, eihän sinne kämppään mahdu. Mutta kuitenkin, eikö pojalla mahda olla suurinpiirtein samoihin aikoihin synttärit joka vuosi? Mitenkäs joulu, tuleeko sekin taas puskista? Eikö sitä voi mitenkään suunnitella elämäänsä niin, että edes sen pari kertaa vuodessa pääsisi käväisemään pojan kanssa tämän kummin luona, matka ei kuitenkaan ole ylitsepääsemättömän pitkä autolla?

Vierailija
56/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi oli pettynyt kun odotti lahjaa eikä sitä saanutkaan! Olisin huolestunut jos oma lapseni odottaisi kummilta vain lahjaa, ei itse kummia. Ei omena kauas puusta putoa.

Ja mitä vikaa ale-lahjoissa on? Mistä tiedät että lahjat on olleet alennuksessa? Onko tuote huonompi jos sen saa alennuksella ja eikö sellaista saa antaa lahjaksi?

ENNEN KAIKKEA: jos lahjan hinnalla ei ole merkitystä niin miksi mainitset ja jopa painotat asiaa? Että mulle kelpaa ne sen ale-lahjatkin. Uskomatonta junttikäytöstä :D

Lahjaa valitit ja petyit kun poika jäi ilman, mutta kummia itseään et kaivannut. Millaiset välit teillä on jos ette lainkaan ehdi tapaamaan? Se taitaa olla isompi ongelma kuin tavara.

Vierailija
57/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 15:55"]

Hei, 30! Olen täysin samaa mieltä, että kummiuden vaaliminen on aikuisten tehtävä, kun kummilapsi on pieni. Kummin suhde kummilapseen on yhtä hyvä tai huono kuin suhde kummilapsen vanhempiin.

Jos kyseessä olisi joku muu aikuinen, olisi yksipuolinen ihmissuhde hiipunut omaan mahdottomuuteensa. Kun kyseessä on kummisuhde, tuntuvat jotkut pitävän kummia henkilönä, jonka tulisi mukautua kummilapsen äidin tarpeisiin ja välinpitämättömään käytökseen. Sitten ihmetellään, kun jossain vaiheessa kummista ei enää kuulu mitään... No, saahan senkin sitten käännettyä niin, että kyseessä oli huono kummi, joka ei edes kummilastaan halua muistaa.  

t. 32

Näin se menee. Pidän kyllä kummilapseni äidistä, mutta hänen käytöksensä harmittaa niin kovasti, että olenkin alkanut ottaa etäisyyttä. 

Kummin velvollisuudet toki hoidan ja haluan pitää yhteyttä kummilapseen ja hänen äitiinsä, mutta rajansa kaikella.  En todellakaan enää hoida kummilasta ja sisaruksiaan tai muutenkaan mene aina pyydettäessä kylään.  t.30

[/quote]

Vierailija
58/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Kärkytpäs jos kerran lahja kelpaa mutta kummi ei.

Vierailija
59/71 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kuukausi aikaa, etkä päässyt 20km päähän hakemaan lahjaa??? Mieti nyt vähän mitä kirjoittelet, tekosyitä toisensa perään. Marttyyriasenteella sitten suututaan, kun on niiiin vaikeaa ja hankalaa kaikki ja rankka elämä (oikein yksi kouluikäinen lapsi ja töissä pitää käydä samalla!)

Vierailija
60/71 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omilla lapsillani ei ole kummeja, itse olen kyllä kahden kummi. Ärsyttää juuri tämä, että tapaamisia perutaan, koskaan ei sovi nähdä, mutta lahjaa kyllä odotetaan. 

Mukava kun omilla ei ole kummeja niin ei ole kenenkään "pakko" muistaa lahjalla tai tapaamisilla vaan ne ketkä haluaa jotain antaa tai lapsia muistaa niin saavat tehdä sen vapaaehtoisesti omasta halusta, ei velvollisuudesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme