Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munn äiti ja isä on pysynyt todella pitkäään avioliitossa ja uskon sen johtuvan autotallista.

Vierailija
16.09.2020 |

Sinne päääsee aina isäntä tekemään omia askareitaan aikaajoin eikä tarvitse kokoaikaaa luuhata samoissa nurkissa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n sanomisessa on vinha perä.

Mies tarvitsee paikan, jossa saa silloin tällöin olla vain omissa oloissaan.

Vaikka siellä autotallissa ei välttämättä aina olisikaan mitään tehtävää, voi siellä järkätä aina jotain, vaikka työkalujen järjestelyä jne. jne.

Siellä miehen ei tarvitse puhua kenellekään mitään, saa puuhailla rauhassa just sitä mitä haluaa ja funtsia kaikkia mahdollisia asioita. 

- vaimo -

Siis vainko mies tarvitsee tilan(esim autotallin) jossa saa olla rauhassa? kyllä minä olen sitä mieltä, että myös  nainen tarvitsee ehdottomasti oman "autotallin", tilan jonne saa painua rauhassa kököttämään, vaikka siellä ei mitään tekemistä olisikaan. Ainakin itse vaimona tarvitsen paljon enemmän omaa tilaa/rauhaa, kuin mies. Mies ei edes viihdy yksin kotona, vaan lähtee jonnekin, jos minä en ole kotona. Minä taas nautin yksin olosta ja välillä toivon, että mies lähtisi jonnekin ja saisin hetken olla rauhassa.

En ymmärrä, miksi vain mies tarvitsee omaa aikaa/tilaa/rauhaa?

Vierailija
62/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli oma pikkuinen miesluola autotallin perällä. Rakensin sängyn sinne muutamia kirjoja vein, kalastus ja retkikamppeet. Oli kiva vetäytyä sinne silloin tällöin hetkeksi :)

Olen nainen ja mulla tuli tästä hyvä mieli.

Ainakin olet yrittänyt.

Niin hellyyttävä viesti, että oli pakko kommentoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kummallekin oma työhuone koska molemmille on tärkeää saada oma soppi. Ymmärrän siis aloittajan pointin täysin. Kyse ei ole siitä etteikö viihdyttäisi yhdessä vaan siitä, että kumpikin kaipaa omaa tilaa aina joskus. Meillä oli aiemmin myös yksi naapuri, jolla herra kavereineen hengaili autotallissa ja rouvansa kotona, olivat vanhempi pari joten ehkä autotalli oli heidän salaisuutensa.

Vierailija
64/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se liitto siitä parane, jos jättää toisen yksin selviämään perhearjesta ja pakenee autotalliin puuhaamaan omiaan

Tästä ei nyt ollut kyse että "jättää toisen yksin selviämään perhearjesta". Etkö osaa olla yksin? Mikä siinä niin kauheeta on jos toinen viettää vaikka tunnin askarteluhuoneessa rakentamassa lennokkia? En käsitä yhdessä nyhjääjiä.

Siis kyllähän tuollainen mielestäni on ihan ok, jos se isä sitten katsoo lapsien ja kotitalouden perään kun äiti on jossain muualla yksikseen sen tunnin pari. 

Tietenkin on! Puoliksihan ne lapset hoidetaan, ja kotihommat. Ihan käsittämätön ajatus että puolison viereltä ei saisi poistua sekunniksikaan kun silloin ei olla "yhdessä"! Tulisin hulluksi jos mieheni roikkuisi lahkeessa ympäri vuokokauden kuin joku vauva.

Ehkä tuo kommentoija tarkoitti, että jos mies viettää omaa aikaa, kuuluu se oma-aika myös naiselle? Aloituksessa kun annettiin ymmärtää, että jos mies saa omaa aikaa autotallissaan, avioliitto menestyy. Mutta jos käykin niin, että mies laistaa kaikkea vastuuta ja tekemistä perheessä ja viettää aikansa siellä autotallissa, ei se tietenkäänole hyvä. Molemmille se oma-aika kuuluu, vietti sen sitte autotallissa tai ullakolla tai puistossa. 

Aloitus vois olla myös niin päin, että äidillä on oma "autotalli"/ties mikä tila, ja heidän avioliitto kestää sen takia. Sama se on, kummalla se oma tila on, kunhan molemmat saa omaa aikaa ja molemmat osallistuu kotihommiin.

Vierailija
65/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilin joskus omasta huoneesta jos oltaisiin exän kanssa tehty talo.

Vierailija
66/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se liitto siitä parane, jos jättää toisen yksin selviämään perhearjesta ja pakenee autotalliin puuhaamaan omiaan

Tästä ei nyt ollut kyse että "jättää toisen yksin selviämään perhearjesta". Etkö osaa olla yksin? Mikä siinä niin kauheeta on jos toinen viettää vaikka tunnin askarteluhuoneessa rakentamassa lennokkia? En käsitä yhdessä nyhjääjiä.

Siis kyllähän tuollainen mielestäni on ihan ok, jos se isä sitten katsoo lapsien ja kotitalouden perään kun äiti on jossain muualla yksikseen sen tunnin pari. 

Tietenkin on! Puoliksihan ne lapset hoidetaan, ja kotihommat. Ihan käsittämätön ajatus että puolison viereltä ei saisi poistua sekunniksikaan kun silloin ei olla "yhdessä"! Tulisin hulluksi jos mieheni roikkuisi lahkeessa ympäri vuokokauden kuin joku vauva.

Ehkä tuo kommentoija tarkoitti, että jos mies viettää omaa aikaa, kuuluu se oma-aika myös naiselle? Aloituksessa kun annettiin ymmärtää, että jos mies saa omaa aikaa autotallissaan, avioliitto menestyy. Mutta jos käykin niin, että mies laistaa kaikkea vastuuta ja tekemistä perheessä ja viettää aikansa siellä autotallissa, ei se tietenkäänole hyvä. Molemmille se oma-aika kuuluu, vietti sen sitte autotallissa tai ullakolla tai puistossa. 

Aloitus vois olla myös niin päin, että äidillä on oma "autotalli"/ties mikä tila, ja heidän avioliitto kestää sen takia. Sama se on, kummalla se oma tila on, kunhan molemmat saa omaa aikaa ja molemmat osallistuu kotihommiin.

Siis tässä ketjussa on kyllä nyt monta kertaa todettu että MOLEMMAT ansaitsevat sen jonkun oman tilan.

Vierailija
67/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työhuone, jossa kotiteatteri... tosin siellä voi olla elokuvia katsomassa myös rouvakin 🙄

Autotalli on niin täynnä tavaraa, ettei siellä puuhastella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan