Munn äiti ja isä on pysynyt todella pitkäään avioliitossa ja uskon sen johtuvan autotallista.
Sinne päääsee aina isäntä tekemään omia askareitaan aikaajoin eikä tarvitse kokoaikaaa luuhata samoissa nurkissa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin että jos hankimme talon jossa on autotalli, niin ei tarvitse erota. Koska siellä sitten voisin viettää omaa elämää. Ei löytynyt taloa,
M45
Kuulostaa jotenkin surulliselta tuo, että haaveilee elämästä autotallissa.
Mä menen aina mökille kun miehen naama kyllästyttää, toimii myös. :)
Ap:n sanomisessa on vinha perä.
Mies tarvitsee paikan, jossa saa silloin tällöin olla vain omissa oloissaan.
Vaikka siellä autotallissa ei välttämättä aina olisikaan mitään tehtävää, voi siellä järkätä aina jotain, vaikka työkalujen järjestelyä jne. jne.
Siellä miehen ei tarvitse puhua kenellekään mitään, saa puuhailla rauhassa just sitä mitä haluaa ja funtsia kaikkia mahdollisia asioita.
- vaimo -
Meillä oli autotalli avioliiton viimeisinä vuosina. Olin aina yksin.
Mä oliin esim psykoligin ja psykiatrian haaastattelussa ja kerroin etttä äidtini ja isäni asui vähän aikaa erossa kun olin lapsi ja molemmmat alkoivat räkättää yhtä aikaa täyteen ääneeen mutta räkätys loppui kun kerrroin autotallista.
Kyllä. Näin on. Autotalli on pelastunut monia avioliittoja.
Etenkin kun sinne lähtee heti riidan alkaessa ja pitää suunsa kiinni.
Sieltä sitten hiippailee sisälle ja pistää saunan lämpiämään, niin on tunnelma pirtissäkin jo rauhoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siellä autotallissa ei välttämättä aina olisikaan mitään tehtävää, voi siellä järkätä aina jotain, vaikka työkalujen järjestelyä jne. jne.
Siellä miehen ei tarvitse puhua kenellekään mitään, saa puuhailla rauhassa just sitä mitä haluaa ja funtsia kaikkia mahdollisia asioita.
- vaimo -
Mistä naiselle/vaimolle vastaava paikka? Ei toi oman rauhan tarve ole mikään sukupuolisidonnainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mä oliin esim psykoligin ja psykiatrian haaastattelussa ja kerroin etttä äidtini ja isäni asui vähän aikaa erossa kun olin lapsi ja molemmmat alkoivat räkättää yhtä aikaa täyteen ääneeen mutta räkätys loppui kun kerrroin autotallista.
Mä vaaan siinä ihmettelin sitä että näinkäään yksinkertaisia asioita ei ulkomaalainen psykiatri ja suomalainen psykologi käsitä.
Me olemme olleet yhdessä pian 30 vuotta, ei ole rahaa eikä paikkoja paeta. Rakastamme toisiamme ja tykätään olla yhdessä. Ei tarvitse ukon paeta talliin.
Puolison voi valita myös niin, että hänen kanssaan viihtyy sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaaan siinä ihmettelin sitä että näinkäään yksinkertaisia asioita ei ulkomaalainen psykiatri ja suomalainen psykologi käsitä.
Tokii niin se tieto tli ehkä psykiatrillle jälkeenpäin mutta psykologille olin maininnut asiasta useaaan otteeseen.
Jokaisella kuuluu olla oma huone jonne vetäytyä. Ihmiset asuvat ihan liian ahtaasti.
2 vessan asunto toimii myös. Miehellä on tila omaan elämään.
Autotallissa ja puuvajoissa miehet ovat kautta aikain ryypänneet kun eivät sitä voi muuten tehdä kuin salassa. Sit hoiperrellaan ympäripäissään takas torppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- vaimo -
Mistä naiselle/vaimolle vastaava paikka? Ei toi oman rauhan tarve ole mikään sukupuolisidonnainen juttu.
Naisen vastaava paikka on yleensä koko muu talo, joka on vallattu jo vuosia sitten naisen perheleikkeihin.
Pahimmat helvetinkolot jopa sisustettu kokonaan naisen feminiiniin makuun.
Saatat olla oikeassa. Minä olen eroamassa ja yksi syy on se ettei minulla ole mitään yksityisyyttä tai omaa tilaa. Edes oma tyynyni tai lääkkeeni ei ole minun vaan miehen vapaasti käytettävissä. Ei tällä tavalla voi elää.
Ei kukaan rakasta ketään niin paljoa että haluaa tyyliin 40v 24/7 kiehnätä kokoajan yhdessä se on jo joku sairaus. Ihminen voi paljon paremmin kun saa omaa tilaa ja aikaa sen parisuhteen lisäksi.
Ei se liitto siitä parane, jos jättää toisen yksin selviämään perhearjesta ja pakenee autotalliin puuhaamaan omiaan
Tarvisiko sen autotallin olla lämmin vai riittääkö kylmä? Ainakin meidän tallissa, jossa ei ole lämmitystä, on jo aika viileää. Yhteiseloa jatkunut kuitenkin jo kohta 30 vuotta.
Itse ajattelin että jos hankimme talon jossa on autotalli, niin ei tarvitse erota. Koska siellä sitten voisin viettää omaa elämää. Ei löytynyt taloa,
M45