Munn äiti ja isä on pysynyt todella pitkäään avioliitossa ja uskon sen johtuvan autotallista.
Sinne päääsee aina isäntä tekemään omia askareitaan aikaajoin eikä tarvitse kokoaikaaa luuhata samoissa nurkissa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Puolison voi valita myös niin, että hänen kanssaan viihtyy sisätiloissa.
Voi elämä... Jos toinen (tai usein molemmat) kaipaa omaa tilaakin välillä, niin tätähän se tarkoittaakin! Ettei yhdessä viihdytä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö nyt ymmärrä ollenkaan? Puolisoni on paras kaverini mutta silti haluan aikaa yksin niin että toisen telkkariohjelma ei kuulu kun yritän vaikka lukea, tai että itse pitää varoa jotain kolistelua jos toinen keskittyy johonkin. Tarvitsen aikaa yksin niin olen parempi puoliso ja ystävä sitten kun ollaan yhdessä.
Jotkut panikoituu kun puoliso haluaa omaa aikaa. Ne panikoitujat on ne jotka tarvii terapiaa, miksi pelottaa olla yksin?
Meillä on autotalli ja 100km päässä toinen talli, eipä miestä juuri näy kotona kun romplaa koneitaan joko kotona toisella puolen tonttia tai siellä 100km päässä. Tosin minä usein linnottautunut yläkerran verstaaseeni käsityöpuuhiin. Tulisin hulluksi jossain yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä... Jos toinen (tai usein molemmat) kaipaa omaa tilaakin välillä, niin tätähän se tarkoittaakin! Ettei yhdessä viihdytä.
Luet mitä haluat. Ihan hyvin on omaa tilaa ilman autotallejakin. Tosin me ollaan molemmat hiljaisia introvertteja, sujuvasti omissa maailmoissa samalla sohvallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n sanomisessa on vinha perä.
Mies tarvitsee paikan, jossa saa silloin tällöin olla vain omissa oloissaan.
Vaikka siellä autotallissa ei välttämättä aina olisikaan mitään tehtävää, voi siellä järkätä aina jotain, vaikka työkalujen järjestelyä jne. jne.
Siellä miehen ei tarvitse puhua kenellekään mitään, saa puuhailla rauhassa just sitä mitä haluaa ja funtsia kaikkia mahdollisia asioita.
- vaimo -
Mistä naiselle/vaimolle vastaava paikka? Ei toi oman rauhan tarve ole mikään sukupuolisidonnainen juttu.
Ei niin, ja naisen kuuluukin järjestää itselleen oma naisluola. Todella pelastaa avioliiton jos jokaisella om oma tila, ei sen tarvitse olla mikään massiivinen huone, lähes mikä vaan tila niin että oven saa kiinni riittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut sellainen joka tarvitsee omaa tilaa. Ehkä minun ja kaltaisteni sitten pitää jättää suhdekuviot kaikille muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö nyt ymmärrä ollenkaan? Puolisoni on paras kaverini mutta silti haluan aikaa yksin niin että toisen telkkariohjelma ei kuulu kun yritän vaikka lukea, tai että itse pitää varoa jotain kolistelua jos toinen keskittyy johonkin. Tarvitsen aikaa yksin niin olen parempi puoliso ja ystävä sitten kun ollaan yhdessä.
Jotkut panikoituu kun puoliso haluaa omaa aikaa. Ne panikoitujat on ne jotka tarvii terapiaa, miksi pelottaa olla yksin?
En tiedä, en kuulu heihin. Kotikissoilla on kuulokkeet.
En enää ikinä asuisi yhdessä kenenkään kanssa ilman kahta kylppäriä ja omaa työhuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut sellainen joka tarvitsee omaa tilaa. Ehkä minun ja kaltaisteni sitten pitää jättää suhdekuviot kaikille muille?
Miksi? Sama täällä. Ei koko ajan tarvitse olla henkisesti läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siellä autotallissa ei välttämättä aina olisikaan mitään tehtävää, voi siellä järkätä aina jotain, vaikka työkalujen järjestelyä jne. jne.
Siellä miehen ei tarvitse puhua kenellekään mitään, saa puuhailla rauhassa just sitä mitä haluaa ja funtsia kaikkia mahdollisia asioita.
- vaimo -
Mistä naiselle/vaimolle vastaava paikka? Ei toi oman rauhan tarve ole mikään sukupuolisidonnainen juttu.
En ole tuo jota lainasit, mutta meillä on miehellä autotalli ja minulla vintillä "taidestudio/jumppahuone" jossa voin rauhassa vaikka joogata, askarrella, maalata tms. Aika paljon vietän omaa aikaa myös pergolassa pihalla kesäisin.
Meillä kyllä sisustuksessa on otettu molempien mielipiteet huomioon, mies on ehkä jopa innostuneempi joistain tietyistä vanhoista artekin kalusteista yms, minulle on ihan sama vaikka ostettaisiin tuolit IKEAsta :D Ja toki lapset pyörii talossa, eli ei koko talo voi olla kummankaan vanhemman "omaa tilaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeet ei auta, en yksinkertaisesti halua olla "näkyvä" enkä halua että kukaan toinen näkyy omassa slimänurkassa. Mutta jos et tajua niin älä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 70 neliön asunnossa ei henkisesti kauas pääse kun asuvia on neljä. Ero on tulossa kunhan löydän ensin sen oman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeet ei auta, en yksinkertaisesti halua olla "näkyvä" enkä halua että kukaan toinen näkyy omassa slimänurkassa. Mutta jos et tajua niin älä.
:D Riippuu kyllä elämäntilanteestakin. Mä elän edelleen kuherruskuukautta yltiösosiaalisen lapsen muutettua kotoa vuosi sitten, ei tätä rauhaa riko mikään. Mies on yhtä mörkö, ei häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 70 neliön asunnossa ei henkisesti kauas pääse kun asuvia on neljä. Ero on tulossa kunhan löydän ensin sen oman asunnon.
Totta. Me ollaan jo kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oliin esim psykoligin ja psykiatrian haaastattelussa ja kerroin etttä äidtini ja isäni asui vähän aikaa erossa kun olin lapsi ja molemmmat alkoivat räkättää yhtä aikaa täyteen ääneeen mutta räkätys loppui kun kerrroin autotallista.
Mä vaaan siinä ihmettelin sitä että näinkäään yksinkertaisia asioita ei ulkomaalainen psykiatri ja suomalainen psykologi käsitä.
Tokii niin se tieto tli ehkä psykiatrillle jälkeenpäin mutta psykologille olin maininnut asiasta useaaan otteeseen.
Sehään voi toki olla etttä sitä ei pidettäisiiin olellisena tietona mutta jos itse olisin psykologi tai psykiaaatri niin pitäisin hyvinkin oleellisena sitä miten lapsi on kasvatettu ja kasvatettu, kuiinka lapsi on osallistunut esiim kesätöiihin ja saaanut stimulaatiota aivoilleen kasvautus vaiheeessa jotta aivot kehittyvät normaaalisti. Toki ihmisen kasvuun vaikuttaa 50 prossaaa geeneistä ja 5 prosentttia kasvatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oliin esim psykoligin ja psykiatrian haaastattelussa ja kerroin etttä äidtini ja isäni asui vähän aikaa erossa kun olin lapsi ja molemmmat alkoivat räkättää yhtä aikaa täyteen ääneeen mutta räkätys loppui kun kerrroin autotallista.
Mä vaaan siinä ihmettelin sitä että näinkäään yksinkertaisia asioita ei ulkomaalainen psykiatri ja suomalainen psykologi käsitä.
Tokii niin se tieto tli ehkä psykiatrillle jälkeenpäin mutta psykologille olin maininnut asiasta useaaan otteeseen.
Sehään voi toki olla etttä sitä ei pidettäisiiin olellisena tietona mutta jos itse olisin psykologi tai psykiaaatri niin pitäisin hyvinkin oleellisena sitä miten lapsi on kasvatettu ja kasvatettu, kuiinka lapsi on osallistunut esiim kesätöiihin ja saaanut stimulaatiota aivoilleen kasvautus vaiheeessa jotta aivot kehittyvät normaaalisti. Toki ihmisen kasvuun vaikuttaa 50 prossaaa geeneistä ja 5 prosentttia kasvatuksesta.
Siis toiiset 50 prosenttia kasvatuksesta.
Meillä poika omi autotallin itselleeen.
Vierailija kirjoitti:
- vaimo -
Nainenko ei tarvitse paikkaa jossa saa olla omissa oloissaan? Nainenko aina haluaa jutella? Kyllä tässä ketjussa stereotypiat kukoistavat. Lähes joka päivä kaipaan omakotitalon autotallia (en sitä muuta taloa) jossa saisi puuhastella ja rakennella. Miestä en kaipaa.
Aviopareille pitäisi antaa verovähennys autotalleista.
Taidan olla mies.