Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys naiselta naiselle!

Kysyjä
16.09.2020 |

Hei!

Olen jo tovin miettinyt asiaa ja tuumin, että ehkä joku osaisi kertoa onko seuraava tilanne ihan normaalia/kellään kokemusta vai pitäisikö olla huolissaan:

Olen parikymppisissäni, minulla on ikäni ollut epäsäännölliset kuukautiset. Syynä oletettavasti alipainoni. Nyt olen keskimäärin normaalipainoinen. Jotenkuten säännölliset, vaikka välillä saattaa jäädä kuukaudeksi tai pariksi pois menkat. Rakenteeltani olen normaali paikoista eli siitä ei ole kysymys. Joskus ollut kysta munasarjassa. Olen tummahiuksinen, joten minulla vähän leuan alueella karvoja. Oletan tämän johtuvan tummista geeneistä, koska esim. rinnassa ei kasva karvoja. Suvussani ei ole hedelmättömyysongelmia ollut ja sukuni naisilla on myös ollut epäsäännölliset kuukautiset. Hieman alkaa aikuisella iällä mietityttämään, onko missä vika vai onko tämä vain minun normaali.

Jos jollakulla on kokemusta, kuuntelisin mieluusti!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia!

Vierailija
2/7 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen gynekologilla käyntiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli luomuna kuukautiset välillä 3 vko - 3 kk. Tämä siis vajaat parikymppiseksi asti, pillereillä kuukautiset säännöllistyivät ja hormonikierukka vei ne kokonaan pois. Kysyin joskus nuorempana gyneltä, mikä tähän mahtaisi olla syynä, mutta hän vain kohautti olkapäitään. Omalla äidillä menkat oli kellontarkat, hän tiesi muutaman tunnin tarkkuudella, milloin ne alkaa. Minulla on kaksi lasta ja raskauduin helposti.

Epäsäännöllisistä kuukautisista oli kyllä harmia, kun ei ikinä tiennyt, milloin ne alkaa. Ne vielä alkoi niin, että ensin tuli vuotoa ja vasta sitten särki alavatsaa. Aina piti olla pikkuhousunsuoja pöksyissä ja mukana siteitä.

Vierailija
4/7 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys siis on? Karvankasvu vai kuukautiset? Vai rakenteesi?

Vierailija
5/7 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Hyvä kuulla, ettei ihan kriittinen ole tilanne siis! Lääkäri lähinnä kohauttanut minunkin kohdalla olkapäitä. Kai elämässä ei tiedä miten asiat menee sitten loppujen lopuksi. Mutta kai sitä pitäisi gynelle suunnata ihan vain varmuuden vuoksi.

Vierailija
6/7 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee raskaustesti.

Vierailija
7/7 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli luomuna kuukautiset välillä 3 vko - 3 kk. Tämä siis vajaat parikymppiseksi asti, pillereillä kuukautiset säännöllistyivät ja hormonikierukka vei ne kokonaan pois. Kysyin joskus nuorempana gyneltä, mikä tähän mahtaisi olla syynä, mutta hän vain kohautti olkapäitään. Omalla äidillä menkat oli kellontarkat, hän tiesi muutaman tunnin tarkkuudella, milloin ne alkaa. Minulla on kaksi lasta ja raskauduin helposti.

Epäsäännöllisistä kuukautisista oli kyllä harmia, kun ei ikinä tiennyt, milloin ne alkaa. Ne vielä alkoi niin, että ensin tuli vuotoa ja vasta sitten särki alavatsaa. Aina piti olla pikkuhousunsuoja pöksyissä ja mukana siteitä.

Mulla sama ongelma! Hormonaalisella ehkäisyllä ne saa onneksi säännölliseksi.

Oli aivan hiton rasittavaa, kun ikinä ei voinut ennustaa, milloin alkavat. Ja montakohan raskaustestiä tuli turhaan hankittua, kun aina pelotti kahden kuukauden tauon kohdalla, että onkin raskaana...