Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira puri taloon sisälle tullutta kaupustelijaa

Vierailija
09.11.2013 |

Koira siis puri taloon sisälle (ovikelloa soittamatta) kävellyttä kaupustelijaa, koira oli ensin haukkunut varoitushaukkua ja kaupustelija oli sitä siinä myös potkaissut. Tosin kaupustelija oli sanonut, että hän yritti "jalalla siirtää" koiraa.

Kuka on tässä tilanteessa väärässä: taloon sisälle (ovikelloa soittamatta, oven avaamalla) kävellyt ja koiraa potkaissut kaupustelija, koira vai koiran vartioimattomana sisätiloissa pitänyt koiran omistaja?

Tämä tarina on muuten tosi, ja tuo kaupustelija oli vaatinut koiran lopettamista. Omasta mielestäni koira toimi hyvin ansiokkaasti. Paikalle kutsuttu poliisi oli tainnut olla sitä mieltä, että pihalla olisi pitänyt olla varoituskyltti koirasta. Koira ei ikinä aikaisemmin ole purrut tai muutoinkaan uhannut ketään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaupustelija on toiminut väärin, koska on tullut suoraan sisään toisen yksityiseen tilaan. Koiran potkiminen on eläimeen kohdistuvaa väkivaltaa. Koira on toiminut oikein purressaan moista tunkeutujaa, siksihän vartiokoiriakin on, että ne suojelevat isäntäänsä, laumaansa ja tämän omaisuutta. Koiraa ei tietenkään tarvitse pitää kotonaan kytkettynä. 

Toivottavasti kaupustelija viedään piikille.

Vierailija
2/12 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaupustelija on väärässä - koira puolusti kotiaan tuntemattomalta tunkeilijalta. Tätä ei varmaan tarvitsisi edes miettiä, jos koira olisi purrut/murissut tms. tunkeilijalle/varkaalle/raiskaajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on se vanha tosijuttu, tapahtui muistaakseni Haminassa (?), niin kaupustelija oli väärässä. Muistan tällaisen jutun, asuin silloin paikkakunnalla. Tai ainakin siellä oli samanlainen juttu, vuosikausia sitten. Kaupustelija ei olisi saanut tulla sisään. Se olisi voinut olla vaikka mikä murhamies, hui olkoon!

Vierailija
4/12 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupustelija on ap:n tapauksessa väärässä, mitäs itse änkeää toisen kotiin ilmoittamatta.

Mä inhoan noita kaupustelijoita. Änkeävät maataloon niin kuin se olisi jotenkin julkinen tila. Ei ole, vaan meidän koti. Tulin kerran navetalta käymään talolla, kun unohdin vasikan korvamerkit. Isäntä oli lähtenyt sillä aikaa talon toiselle puolelle hakkeen kanssa jotain touhuamaan. Yllätin eteisessä yhden kaupustelijan ja ajoin sen samantien kartanolle ja sitä kautta matkoihinsa. On se kumma, kun aina pitää ovi laittaa lukkoon vaikka kotosalla ollaan.

Vierailija
5/12 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koiran vartioimattomana sisätiloissa pitänyt omistaja." ? En minä ole koskaan ajatellut että koiraa pitäisi sisällä vartioida, meillä koira vartioi kotia. Jos tänne tulee kaupustelija niin joutuu kyllä lähtemään piipaa-autolla pois ilman jalkaa jolla siirtäny koiraa...;)

Vierailija
6/12 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotiin luvatta tunkeutuu kauppamies, koiralla on oikeus reagoida. Minä reagoisin myös, bitch mikä bitch.

Vierailija
7/12 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut olis varmaan tossa tilanteessa viety piipaa-autolla pois poliisiin toimesta..Jos joku potkis mun koiraa kävisin kärppänä päälle!

Vierailija
8/12 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tulee omin lupineen toisen kotiin, potkaisee koiraa ja vielä vaatii viemään sen piikille?

Ei ole röyhkeydellä rajaa. Piikille tuollaiset hullut.

Vierailija
9/12 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kotiaan ei saa puolustaa, niin sanoo laki. Sellainen on aina rikollista toimintaa. Jos kotiin luvatta tunkeutuva henkilö on kansanryhmään kuuluva esimerkiksi romanialainen niin mikä tahansa muu toiminta kuin arvoesineiden välitön luovuttaminen hänelle on törkeä rasistinen rikos.

Vierailija
10/12 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No piru vie, mun koira saa purra jos sisälle tullaan varoittamatta! On se kumma jos ei enää saa kotonaankaan rauhassa olla!

Vierailija
11/12 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 01:55"]

No piru vie, mun koira saa purra jos sisälle tullaan varoittamatta! On se kumma jos ei enää saa kotonaankaan rauhassa olla!

[/quote]

Ongelmakaupustelijihin auttaa oveen tai portin pieleen laitettu varoitus vartiokoirasta. Sellaisen tulee olla laadittu niin, että kielitaidoton ja lukutaidotonkin ymmärtää varoituksen. Jos siitä huolimatta pyrkii sisälle niin kärsiköön seuraukset.

Vierailija
12/12 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Kotirauhan rikkominen, luvaton tunkeutuminen ja koiralle saappaan hellästi antamisen rikkomus. Linnaa 12 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan