Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tänään Stockmannilla sain niin paskaa palvelua... muita?

Vierailija
09.11.2013 |

Menin kuntosalilta suoraan lökäreissä ja juoksutakissa Stockmannille ostamaan isänpäivä lahjaa. Olin ihan siisti, treenaamasta tulossa mutta en hikinen ja punainen kuitenkaan. Odottelin siinä sitten kiltisti tiskillä apua kellon ostamiseen, niinkuin moni muukin (oli hirveesti asiakkaita). Myyjä ei ottanut muhun edes katsekontaktia ja palveli asiakkaita vierestäni ja takaa. Vartin odotettuani siirryin itse katsomaan kelloja lasikaapin viereen, ja tää samainen myyjä tuli paikalle ja kysyi että "mitäs katselet?" Vastasin, että etsin kelloa, joka olis vesitiivis ja jossa olisi kestävä timanttilasi. Tähänpä myyjä tokaisi että "ne on sen verran kalliita että tuskin sä sellaista ostat, jos vaikka kattelisit noita toisia, ihan normaaleja kelloja". Katoin myyjää silmät selällään ja kysyin että mitähän naikkonen meinas, ja sain  ivallisen hymyn ja vastauksen:" niin mä vaan mietin että ei taida sun budjettis riittää näihin meiän kelloihin, käyppä vaikka anttilasta katsomasta".

Siis mitä hel*ettiä?? Onks kukaan muu kokenut tällästä syrjintää ulkonäön tms perusteella tuolla ? Myyjä selvästikkään ei pitänyt mua tarpeeksi hyvänä heidän asiakkaakseen. Jumalauta

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:57"]

Stockalla käy kuulemma kaikenlaista "koeshoppailijaa" arvostelemassa myyjiä ja raportoimassa johdolle, ja nämä tietävät sen itsekin, että kellään siellä ei ole kyllä varaa käyttäytyä noin asiakkaita kohtaan, ja siksi tämä on selkeä provo!

[/quote]

Voi olla, että tälle myyjälle ei palaute työstä tai irtisanominenkaan ole maailmanloppu. Hänellä voi olla jo uusi työ katsottuna, toinen ala harkinnassa tai joku muu syy, miksi ei ole niin tarkka asiakaspalvelussa. Lähinnä hän oli omaehtoisen ilkeä. Tarpeeksi seko ei edes välitä saamastaan palauteesta, vaan kokee olevansa kaiken yläpuolella. 

Vierailija
82/101 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko millään aloittajan tarinaa, että myyjä olisi puhunut noilla sanoilla! Ei tasan ole. Ennemminkin taitaa olla kyse aloittajan omasta luulosta, mitä myyjän ajtuskuplassa luki, eli omista komplekseista. 

Asioin Stockalla kerran viikossa ja ainaa saan hyvää palvelua, tosin en minä sinne suoraan kuntosalilta mene salivaatteissa. Mun kuntosalissa on pesu- ja pukuhuoneet.. Mutta eivät ne siellä noin kenellekään puhu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:57"]

Stockalla käy kuulemma kaikenlaista "koeshoppailijaa" arvostelemassa myyjiä ja raportoimassa johdolle, ja nämä tietävät sen itsekin, että kellään siellä ei ole kyllä varaa käyttäytyä noin asiakkaita kohtaan, ja siksi tämä on selkeä provo!

[/quote]

Voi olla, että tälle myyjälle ei palaute työstä tai irtisanominenkaan ole maailmanloppu. Hänellä voi olla jo uusi työ katsottuna, toinen ala harkinnassa tai joku muu syy, miksi ei ole niin tarkka asiakaspalvelussa. Lähinnä hän oli omaehtoisen ilkeä. Tarpeeksi seko ei edes välitä saamastaan palauteesta, vaan kokee olevansa kaiken yläpuolella. 

[/quote]

Olen ihan varma että Ap:n mainitsema myyjä on tosiaan jonkin sortin narsisti, luulee olevansa kaikkien yläpuolella. Olen se sama joka sai shokkihoitoa lastenkelloja kysyessään. Millään muulla osastolla ei asiakkaille puhuta ylimielisesti eikä törkeästi. Kello-ja koruostokset olen tehnyt muissa liikkeissä tuon episodin jälkeen vaikka muuten edelleen käytän Stockan palveluja. Mutta tuo myyjä jäi mieleen.

Voihan olla että myyjä on sukua omistajille tai tavaratalon johtajan hyvä ystävä jolloin pelkoa potkuista ei ole. Valitusta en edes tajunnut tehdä koska olin ällikällä lyöty myyjän sanamuodoista ja töykeydestä eikä sitä tapahtunutta kyllä mitkään kahvilipukkeet  olisi saaneet tekemättömäksi.

Onneksi asiakas on se joka äänestää jaloillaan ja rahoillaan.

Vierailija
84/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä enemmän yli 70 vuotiaan äitini puheilta noin 60-70 luvulta, jolloin erikoisliikken myyjä oli tokaissut kuivasti hänen käsilaukkua miettiessään "sehän on aitoa nahkaa" ja jättänyt laukun näyttämättä. Väärin arvioi silloisen opiskelijan. Asioi nykyisin stockalla eikä ole valitellut. Ystäviäkin siellä siellä ilmeisesti tapaa, välillä ostoksilla ja välillä lounaalla.

Vierailija
85/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua yleensä edes huomata stockalla,vaikka seisoisin kassalla ja olisin laittanut ostokseni siihen pöydälle. Palvelevat kyll mun takana olevia ihmisiä. Varmaan pitää pistää puoli litraa hajuvettä niin en jää huomaamatta. Kokeilen ens kerralla lähteä maksamatta. Juurikin nämä vanhemmat ylimeikatut tantat on niitä ylimielisimpiä.

Vierailija
86/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan porvoon stokkalla?

Vierailija
87/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, oot keksiny koko jutun ku sul on ollu hieman tylsää.

Vierailija
88/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sattuisi olemaan totta tämä, niin sinne liikkeeseen palautetta kiitos, täällä av:lla se ei paljon lämmitä. 

Vierailija
89/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla saa parhaimmillaan ihan ok, palvelua, mutta koskaan siellä ei ole myyjä tullut kysymään että miten vois auttaa.  Kassalla sitten saattavat neuvoa jotain. Ainakin Helsingin keskustan sisustusosastolla tuntuu, että myyjien tehtävä on seisoa tiskin takana.

Aiemmin kun siellä oli vielä Habitatin osasto kävin siellä varmaan kerran kuussa  katselemassa ja joka hiton kerta myyjä/myyjät seisoivat toisella puolella käytävää tiskin takana juttelemassa keskenään. Vai onkohan Stockalla päätetty niin että edullisimpia merkkejä myydään itsepalveluna ja vain kalliimpiin saa palvelua?

Stockmannilla minua on vuosien mittaan keskustassa tervehtinyt vain yksi myyjä ennen kassaa. Ikinä ei esim. tuotteita vieressäni järjestellyt myyjä ole edes hymyillyt saati sitten tervehtinyt. Itseasiassa Stockan henkilökunta vaikuttaa lähes aina neuvostoaikaisilta jurottajilta.

Vierailija
90/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 17:47"]

mä en ole ikinä uskonut tuohon, että myyjä oikeasti sanoo, että "sulla ei ole varaa näihin tuotteisiin", se on ihan urbaania legendaa.

[/quote]

Mulle on sanottu 10v sitten. Olin 25v ja Espalla eräässä kultasepänliikkessä etsimässä vihkisormusta mieheni kanssa.

Vierailija
91/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 07:47"]

Stockalla saa parhaimmillaan ihan ok, palvelua, mutta koskaan siellä ei ole myyjä tullut kysymään että miten vois auttaa.  Kassalla sitten saattavat neuvoa jotain. Ainakin Helsingin keskustan sisustusosastolla tuntuu, että myyjien tehtävä on seisoa tiskin takana.

Aiemmin kun siellä oli vielä Habitatin osasto kävin siellä varmaan kerran kuussa  katselemassa ja joka hiton kerta myyjä/myyjät seisoivat toisella puolella käytävää tiskin takana juttelemassa keskenään. Vai onkohan Stockalla päätetty niin että edullisimpia merkkejä myydään itsepalveluna ja vain kalliimpiin saa palvelua?

Stockmannilla minua on vuosien mittaan keskustassa tervehtinyt vain yksi myyjä ennen kassaa. Ikinä ei esim. tuotteita vieressäni järjestellyt myyjä ole edes hymyillyt saati sitten tervehtinyt. Itseasiassa Stockan henkilökunta vaikuttaa lähes aina neuvostoaikaisilta jurottajilta.

[/quote]Mun viimeisin käynti Hki keskustan Stokkalla pari vkoa sitten: ystävällinen myyjä tuli tervehtimään sekä astiaosastolla että kengissä, ja jälkimmäisessä kysyttiin myös voiko olla avuksi. Sitä edellinen kerta oli Hullareilla, jossa vanhemmat todnäk talon omaan vakiväkeen kuuluvat myyjät oma-aloitteisesti esittelivät/kauppasivat mulle tuotteita parissakin paikassa ystävällisesti ja asiantuntevasti. Että enpä allekirjoittaisi tuota väitettä jurottajista.

Vierailija
92/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 23:23"]

Vähä-älyisten kokoontumisajot taas tässä ketjussa. Miksi espoolainen kävisi kuntosalilla Helsingissä? Pohditaanpa aivot sauhuten tätä. Raks raks. Hän on töissä Helsingissä? Ooh, eipä tullut pieneen mieleeni vaikka ranteessani on 6000 € maksava kello. Anttila on muuten samaa kauppaketjua Stockan kanssa.

[/quote]

Onko? En usko.

[/quote]

No ei ole. Kuten on jo useampaankin kertaan tässä ketjussa sanottu, niin Anttila kuuluu Keskolle, Stockmann on oma konserninsa.

Vierailija
93/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy, miksi minä, keski-ikäinen keskituloinen hesalainen nainen asioin mielelläni Stockalla - kaikilla osastoilla- on juuri siinä, että siellä palvellaan hyvin ja tullaan usein tarjoamaan apua. Ei tarvitse ihmetellä itsekseen tai etsiä myyjiä. 

80-luvulla eli vahvasti käsitys, että Stockalla palvellaan hyvin vain ruotsinkielisiä asiakkaita. Se oli silloin, enkä usko sen pitäneen täysin paikkaansa silloinkaan.

Vierailija
94/101 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tommonen ammattimyyjän kikka saada vähän huonoitsetuntoinen typy ostamaan liian kallis kello.

Tota kikkaa ei vaan voi käyttää jokapäiväisenä maneerina. Mutta uskokaa tai älkää puree kuin häkä.

Vierailija
95/101 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että AP:n kertomus on totta, mutta jos se nyt jostain syystä olisi totta, niin kannattaa laittaa suoraan palautetta Stockalle. Itse olen saanut hyvää ja hymyilevää palvelua Stockalta kaikenlaisissa tamineissa ja jopa meikittä. Ainoa poikkeus on sinänsä asiallinen, mutta erittäin nyrpeä/vakavailmeinen iäkkäämpi tumma naismyyjä keskustan kosmetiikkaosastolla.

Vierailija
96/101 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että AP:n kertomus on totta, mutta jos se nyt jostain syystä olisi totta, niin kannattaa laittaa suoraan palautetta Stockalle. Itse olen saanut hyvää ja hymyilevää palvelua Stockalta kaikenlaisissa tamineissa ja jopa meikittä. Ainoa poikkeus on sinänsä asiallinen, mutta erittäin nyrpeä/vakavailmeinen iäkkäämpi tumma naismyyjä keskustan kosmetiikkaosastolla. Hän tosin saattaa olla jonkun meikkifirman ns. konsulentti - en nyt ole ihan varma.

Vierailija
97/101 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh, jos ap:n kertomus on tosi. Heti palautetta vaan. Minulle joku Stockan myyjä oli hieman töykeä, en edes muista enää mistä. Töksäytti jonkin asian rumasti, mutta paljon lievempää. Laitoin palautetta ja kotiin tuli viikossa anteeksipyyntökirje ja tieto, että myyjää oli lisäkoulutettu asiakkaiden kohtaamiseen sekä pari kahvilipuketta. Myyjä oli vanhempi rouva, mutta asiaan puututtiin heti.

Vierailija
98/101 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 20:22"]

Minä pari vuotta taaksepäin menin Helsingin keskustan Stockmannin hajuvesiosastolle ja kysyin, että olisikohan heillä Stella McCartneyn Stella-tuoksua. Myyjä vastasi näin: Varmaan jostain Anttilasta kannattaa mennä kyselemään, ei meillä sellaisia ole.

Olin niin järkyttynyt siitä, ettei myyjä tajunnut kyseisen hajuveden olevan aika kallis ja kunnon merkkihajuvesikin. Löysin sen sitten itse, ja ostinpa vielä samalta myyjältä. Maksoi reilut 60 euroa. Olipas tämä myyjärouva hieman nolona..

[/quote]

varsinkin Kampin Anttilassa on hyvät hajuvesivalikoimat.

Hyvän vinkin antoi.

Vierailija
99/101 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään niin huonoa palvelua Helsingin keskustan myymälässä, että oksat pois. Olin laukkua ostamassa, myyjiä ei näkynyt mailla eikä halmeilla.

Valittuani laukun, alkoi kassan vahtaaminen. Vaihdoimme 3 kertaa kassaa, kun myyjä laukkasi näiden väliä, mitä hittoa? Lopulta kun pääsin kassalle, palveli minua niin yrmeä rouva etten muista milloin viimeksi myyjä olisi käyttäytynyt vastaavasti. Varmaan 80-luvulla samaa.

Mieheni, joka harvoin moisia kommentoi, totesi myyjän olleen todella tympeä. Ensi kerralla tilaan laukun vaikka mistä, tuolta en taida ostaa enää mitään.

Vierailija
100/101 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse huomannut että Stockmannin henkilökunta on huonosti koulutettu ja asiakaspalvelu on koko aikaa menossa  huonompaan suuntaan.

Yksi viikko sitten ostin ripsiväri, mikä oli niin kuivaa että ei mahdollista käytää sen. Stockmannin myyjä ei hyvitä rahaa ( kuitti sekä tuote olivat mukana), mutta antoi epäselvästi kirjoitettu tuotantoyhtiön puhelin numeron mihin soittaa. Kuitenkin olin ottanut kuva hänen kansiosta ja selvitin tuotantoyhtiön puhelin numero ( missä oli toiminut vasttaja) sekä s-posti osoite. 

Sain sellainen vastaus: "Acc. to the compaint procedure recommended by the authorities in Finland, the shop, where the product is bought, is responsible to handle complaints and give the consumer a new product."

En halua olla Stockmannin asiakas enää...