Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tänään Stockmannilla sain niin paskaa palvelua... muita?

Vierailija
09.11.2013 |

Menin kuntosalilta suoraan lökäreissä ja juoksutakissa Stockmannille ostamaan isänpäivä lahjaa. Olin ihan siisti, treenaamasta tulossa mutta en hikinen ja punainen kuitenkaan. Odottelin siinä sitten kiltisti tiskillä apua kellon ostamiseen, niinkuin moni muukin (oli hirveesti asiakkaita). Myyjä ei ottanut muhun edes katsekontaktia ja palveli asiakkaita vierestäni ja takaa. Vartin odotettuani siirryin itse katsomaan kelloja lasikaapin viereen, ja tää samainen myyjä tuli paikalle ja kysyi että "mitäs katselet?" Vastasin, että etsin kelloa, joka olis vesitiivis ja jossa olisi kestävä timanttilasi. Tähänpä myyjä tokaisi että "ne on sen verran kalliita että tuskin sä sellaista ostat, jos vaikka kattelisit noita toisia, ihan normaaleja kelloja". Katoin myyjää silmät selällään ja kysyin että mitähän naikkonen meinas, ja sain  ivallisen hymyn ja vastauksen:" niin mä vaan mietin että ei taida sun budjettis riittää näihin meiän kelloihin, käyppä vaikka anttilasta katsomasta".

Siis mitä hel*ettiä?? Onks kukaan muu kokenut tällästä syrjintää ulkonäön tms perusteella tuolla ? Myyjä selvästikkään ei pitänyt mua tarpeeksi hyvänä heidän asiakkaakseen. Jumalauta

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus, niin saat jotain korvausta ja myyjä joutuu selittämään esimiehelleen.

Vierailija
22/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään ihan hyvää palvelua Stockalla. Turussa. Niin kuin yleensäkin ja siitäkin huolimatta, että näytän av-kriteereillä mitattuna todellakin wt-ämmältä: ylipainoiselta, tatuoidulta, juurikasvu-feikkiblondilta, halpoihin trikoo- ja topparytkyihin pukeutuneelta... ja tupakallekin varmaan haisin.

Eipä ole vielä ikinä myyjä kehottanut Anttilaan asioimaan tai ääneen sanonut epäilystään siitä, etten kuitenkaan kallista ostaisi, kun katselen.

Tosin en mä koskaan jumppapukineissa Stockalle menekään, kun en liikuntaa wt-mammana harrasta -- ehkä niissä lökäreissä ja juoksutakissa onkin se pieni eron aiheuttaja; se, jolla huonoa palvelua Porvoon Stockalla saa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Itäkeskuksen Stockan sukkaosastolla on tympeä myyjätär...

Vierailija
24/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Mä olin Stockalla just pari tuntia sitten, eikä todellakaan ollu mikään epänormaali tungos millään osastolla, saati sitten koru- ja kello-osastolla. Oli lähempänä tyhjää, kun siitä ohi kävelin. Ihan peruslauantai, mitä nyt isänpäivälahjaa etsivät toivat ehkä oman lisänsä. Ei nyt ihan uppoa tuo tarinasi.

Vierailija
25/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koettu on. Ja aina on sellainen epäuskoinen ja jopa melkein huvittunut olo, että ei jumatsukka, miten nämä vaatteet voivatkaan vaikuttaa noin rajusti! Sitten kun viitsii vetää siistit kuteet niskaan ja suihkauttaa jotain helvetin hajuvettä itseensä saa ihan toisenlaista palvelua.

Taitavat olla yksinkertaista porukkaa nuo Stockan myyjät.

Minulla oli luokkatoveri jonka perhe on Suomen yksiä rikkaimpia ja tämän tytön äiti kulki aina ihan oudoissa lökäreissä ja naurekeli kun sai töykeätä palvelua.  Ne, jotka kohtelivat häntä asiakkaana siinä kuin muitakin, olivat vähemmistössä. Mutta kulisseissa tuo nainen sai melko paljon aikaan ja nuo töykeät työntekijät jäivät aina jälkeen kaikissa työtehtäväpromootioissa. Joten kantsis vähän miettiä, ennenkuin alkaa jaotella asiakkaita "hyviin" ja "huonoihin"

Vierailija
26/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon hyvin, että aloituksen kertoma voi olla totta.

Olen saanut monta kertaa todella huonoa palvelua stockalta juuri samaan tyyliin - olet seisonut jo pitkään tiskillä, mutta myyjä kuikuilee ohitsesi ja ylitsesi ja kyselee vielä varmuuden vuoksi kaikki läpi, että "joko teitä palvellaan?" paitsi tietenkin sinulta.

Monilla osastoilla myyjät ovat sitä paitsi venäläisiä, jotka varmasti ovat sisäistäneet oman maansa asiakaspalvelukoodin, jonka mukaan ihminen mitataan röntgenkatseella "onko rahaa vai ei" ja palvelu on sitten sen mukaista.

Todella ärsyttäviä ovat kommentit siitä, että "olen saanut aina hyvää palvelua koska käyttäydyn itse aina hyvin ja asiallisesti itse." Kyllä on paljon ystävällisiä ja asiallisia asiakkaita, jotka syystä tai toisesta saavat ne ylenkatseet niskaansa ihan  ilman omaa syytään. Kysymys on siis todellakin jostain ihan muusta.

Vierailija
27/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en usko että on provo. Käyn kanssa stockmannilla helsingissä joka päivä kun oon töissä siinä vieressä ja strockmannin parkissa pidän autoa. Kävelen siis joka päivä ainaskin läpi, joskus jään ostelemaan/katselemaan. Suurimmaksi osaksi saan hyvää palvelua, mut joskus sattuu kohdalle ikäviä myyjiä joilla selvästi huono päivä tai hermot kireellä. Kerrankin joku tokaisi mulle, että "väisty!" ja käveli päin. Ihmisiä ne myyjätkin on, vaikka pitäs hallita käytöstavat niin jos just esim joku läheinen menehtynyt, ajanut kolarin, eronnut tms, niin ei sitä itseään välttämättä hallitse. Tuskin pahaa tarkoittavat tietoisesti:)

Vierailija
28/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olemus ja ulkonäkö voi vaikuttaa aika radikaalistikin palvelun laatuun. Veljeni käytti yhteen aikaan aika erikoisia nuorisovaatteita ja sai paskaa palvelua kaupoissa ja mulkaisuja Helsingissä kadulla jatkuvasti. Olisitte nähneet miten Eiran mummot tuijottivat. Nykyään pukeutuu aina miesten pukuun, koska sillä tavalla saa kaupoissa normaalia parempaa ja ystävällistä palvelua (myös Stockalla). Pukeutuu enää erikoisiin rätteihin kun lähtee festareille tms.

Itse saan nykyään hyvää palvelua Stockmannilla kun pukeuden  erittäin tyylikkäästi. Muutama vuosi aiemmin palvelu oli vähissä kun kävin kaupassa halvoissa rytkyissä tyylitajuttoman näköisenä.

Vierailija
29/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:31"]

Jahas. Mä olin Stockalla just pari tuntia sitten, eikä todellakaan ollu mikään epänormaali tungos millään osastolla, saati sitten koru- ja kello-osastolla. Oli lähempänä tyhjää, kun siitä ohi kävelin. Ihan peruslauantai, mitä nyt isänpäivälahjaa etsivät toivat ehkä oman lisänsä. Ei nyt ihan uppoa tuo tarinasi.

[/quote]

monelta olit? Itse jonotin parkkihalliin Mannerheimintien puoleiselta sisäänkäynniltä 35minuuttia klo 16.15, koska parkkihalli oli niin täynnä. Ihmisiä oli myös tavaratalossa enemmän, kuin normaalisti lauantaisin. Isänpäivän vaikutuksesta en osaa sanoa, en ole ennen ollut tänä päivänä stockalla. Lisäks siel kuulutettiin samalla tavalls kanta-asiakas alennuksia, kuin esim hullareilla mainostetaan tuotteita. Ja ostaessani miehelle boksereita, myyjä mainitsi että nyt paljon hyviä kanttisalennuksia. Ehkä normi pv mutta käyttivät hyväks isänpäivää eli oli kyllä hulina.

Vierailija
30/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin harmillista, jos ap:lle on huomautettu kellon hinnasta. Toisaalta todella yllättävää, koska kuntosali on samassa talossa ja osa kävijöistä käy ostoksilla tavaratalossa urheiluvaatteissa. Mikäli epämiellyttävä kohtelu on todella tapahtunut, niin kannattaa lähettää kuvaus tapahtuneesta Stockmannille.

Näin pari vuotta sitten Akateemisessa tilanteen, jossa ärhäkkä iäkäs mies alkoi räyhätä myyjälle siitä, ettei häntä huomattu asiakaspalvelutilanteessa. Hänet huomioitiin siinä missä meidät muutkin, mutta kärttyisä vanhus alkoi huutaa myyjälle ja vaati saada tietää tämän nimitiedot. Tilanne oli viheliäinen, koska myyjä toimi ystävällisesti ja kohteliaasti.

Olen saanut Stockmannilta poikkeuksetta hyvää palvelua. Ystävällinen ja kohtelias käytös myyjää kohtaan helpottaa tilannetta.

Vierailija
31/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitiä aina nuoleskellaan ja palvellaan kun kuljetaan Helsingin kaupoissa, se on aina viimisenpäälle meikattu ja käyttää kalliita vaatteita ja laukkuja. Sit mä mukana leopardihöntsissäni ja superblondatulla tukallani saan aina ynseitä katseita ja "katso tuolta!" neuvoja, mut heti ku näkee et ollaan samaa porkukkaa niin alkaa palvelu.. Aika ärsyttävää.

Vierailija
32/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:45"]

Mun äitiä aina nuoleskellaan ja palvellaan kun kuljetaan Helsingin kaupoissa, se on aina viimisenpäälle meikattu ja käyttää kalliita vaatteita ja laukkuja. Sit mä mukana leopardihöntsissäni ja superblondatulla tukallani saan aina ynseitä katseita ja "katso tuolta!" neuvoja, mut heti ku näkee et ollaan samaa porkukkaa niin alkaa palvelu.. Aika ärsyttävää.

[/quote]

et oo tosissas

Vierailija
33/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:35"]

mä en usko että on provo. Käyn kanssa stockmannilla helsingissä joka päivä kun oon töissä siinä vieressä ja strockmannin parkissa pidän autoa. Kävelen siis joka päivä ainaskin läpi, joskus jään ostelemaan/katselemaan. Suurimmaksi osaksi saan hyvää palvelua, mut joskus sattuu kohdalle ikäviä myyjiä joilla selvästi huono päivä tai hermot kireellä. Kerrankin joku tokaisi mulle, että "väisty!" ja käveli päin. Ihmisiä ne myyjätkin on, vaikka pitäs hallita käytöstavat niin jos just esim joku läheinen menehtynyt, ajanut kolarin, eronnut tms, niin ei sitä itseään välttämättä hallitse. Tuskin pahaa tarkoittavat tietoisesti:)

[/quote]

todella huono argumentti tuo myyjätkin vain ihmisiä. Hommsisivst toisen työn, jos eivät hallitse asiakaspalvelun käytöstapoja

Vierailija
34/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli jo kyllä niin provo kuin olla vaan voi, ja tämän paljasti se että kukaan myyjä ei kehottaisi asiakasta meneemään toiseen liikkeeseen, koska haluavat takuuvarmasti ne rahat itse :D

Vierailija
35/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 17:48"]

Ei minulle nyt ihan noin olla siellä puhuttu, mutta joo, olen saanut Stockalla huonoa palvelua jos olen menyt sinne verkkareissa. Ja tämä kosmetiikkaosasolla.

[/quote]

Eikö ne merkkikosmetiikkastandien kosmetiikkamyyjät ole ainakin maahantuojan palveluksessa, eikä Stockmannin omaa väkeä? Olen vaan kuullut tämän kaverilta jonka naapuri on Stockmannin ruokapuolella.

Vierailija
36/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla käy kuulemma kaikenlaista "koeshoppailijaa" arvostelemassa myyjiä ja raportoimassa johdolle, ja nämä tietävät sen itsekin, että kellään siellä ei ole kyllä varaa käyttäytyä noin asiakkaita kohtaan, ja siksi tämä on selkeä provo!

Vierailija
37/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:05"]

ja ei, en asu porvoossa, vaan ihan espoossa;)

ap

[/quote]

Aika hyvä yritys tuo aloitus, mutta Espoon Tapiolan Stokkalla ei muuten ole kello-osastoa! :DDD

Vierailija
38/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muutaku asiakaspalvelua ja iltalehdelle vinkkiä

Vierailija
39/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 19:00"]

No ei muutaku asiakaspalvelua ja iltalehdelle vinkkiä

[/quote]

Eikussiis Asiakaspalveluun valittamaan :D

Vierailija
40/101 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:42"]

Kyllä olemus ja ulkonäkö voi vaikuttaa aika radikaalistikin palvelun laatuun.

Itse saan nykyään hyvää palvelua Stockmannilla kun pukeuden  erittäin tyylikkäästi. Muutama vuosi aiemmin palvelu oli vähissä kun kävin kaupassa halvoissa rytkyissä tyylitajuttoman näköisenä.

[/quote]

Omalla kohdallani Stockmannin palveluun vaikutti se, oliko lapsi mukana. Samat vaatteet, sama kampaus ja meikki, mutta jos on lastenvaunut mukana, niin silloin kuulun heidän mielestään ostovoimattomaan asiakaskuntaan ja palvelu on huonoa. Samat vaatteet mutta lapset kotona ja palvelu pelaa.

Ainoa poikkeus on reklamaatiotilanteet. Ne Stockmann hoitaa poikkeuksetta huonosti. Näistä kahdesta syystä välttelen Stockmannia.