tänään Stockmannilla sain niin paskaa palvelua... muita?
Menin kuntosalilta suoraan lökäreissä ja juoksutakissa Stockmannille ostamaan isänpäivä lahjaa. Olin ihan siisti, treenaamasta tulossa mutta en hikinen ja punainen kuitenkaan. Odottelin siinä sitten kiltisti tiskillä apua kellon ostamiseen, niinkuin moni muukin (oli hirveesti asiakkaita). Myyjä ei ottanut muhun edes katsekontaktia ja palveli asiakkaita vierestäni ja takaa. Vartin odotettuani siirryin itse katsomaan kelloja lasikaapin viereen, ja tää samainen myyjä tuli paikalle ja kysyi että "mitäs katselet?" Vastasin, että etsin kelloa, joka olis vesitiivis ja jossa olisi kestävä timanttilasi. Tähänpä myyjä tokaisi että "ne on sen verran kalliita että tuskin sä sellaista ostat, jos vaikka kattelisit noita toisia, ihan normaaleja kelloja". Katoin myyjää silmät selällään ja kysyin että mitähän naikkonen meinas, ja sain ivallisen hymyn ja vastauksen:" niin mä vaan mietin että ei taida sun budjettis riittää näihin meiän kelloihin, käyppä vaikka anttilasta katsomasta".
Siis mitä hel*ettiä?? Onks kukaan muu kokenut tällästä syrjintää ulkonäön tms perusteella tuolla ? Myyjä selvästikkään ei pitänyt mua tarpeeksi hyvänä heidän asiakkaakseen. Jumalauta
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:31"]
Jahas. Mä olin Stockalla just pari tuntia sitten, eikä todellakaan ollu mikään epänormaali tungos millään osastolla, saati sitten koru- ja kello-osastolla. Oli lähempänä tyhjää, kun siitä ohi kävelin. Ihan peruslauantai, mitä nyt isänpäivälahjaa etsivät toivat ehkä oman lisänsä. Ei nyt ihan uppoa tuo tarinasi.
[/quote]
monelta olit? Itse jonotin parkkihalliin Mannerheimintien puoleiselta sisäänkäynniltä 35minuuttia klo 16.15, koska parkkihalli oli niin täynnä. Ihmisiä oli myös tavaratalossa enemmän, kuin normaalisti lauantaisin. Isänpäivän vaikutuksesta en osaa sanoa, en ole ennen ollut tänä päivänä stockalla. Lisäks siel kuulutettiin samalla tavalls kanta-asiakas alennuksia, kuin esim hullareilla mainostetaan tuotteita. Ja ostaessani miehelle boksereita, myyjä mainitsi että nyt paljon hyviä kanttisalennuksia. Ehkä normi pv mutta käyttivät hyväks isänpäivää eli oli kyllä hulina.
[/quote]
Joskus kolmen ja neljän välillä. Ehkä mulla sitten on tapana eksyä Stockalle aina ruuhka-aikaan, kun en huomannut mitään eroa normaaliin. Tuntui jopa väljältä. Ja sain kyllä niillä parilla kassalla, joilla asioin, ihan yliystävällistä palvelua. Ostin pari halpaa joulukoristetta, ja myyjä hymyili kuin hangon keksi koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 19:00"]
No ei muutaku asiakaspalvelua ja iltalehdelle vinkkiä
[/quote]
Jotenkin odotin tämänkaltaista viestiä. Itse hoitaisin mieluummin viestinä Stockan asiakaspalveluun. Pidan kyllä itse Stockasta (siis ylipäänsä tavaratalosta)sen vuoksi, että siellä on ihan ok-valikoima (paitsi elektroniikassa).
Mielestäni Prisman ja Cittarin valikoima on kertakäyttökamaa, ja tuoreosasto kaikkea muuta kuin tuoretta. Kun sitten käyt palauttamassa, saat just ja just sen tuotteen hinnan etkä edes pahoittelua siitä että laatu oli *****.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:42"]
Kyllä olemus ja ulkonäkö voi vaikuttaa aika radikaalistikin palvelun laatuun.
Itse saan nykyään hyvää palvelua Stockmannilla kun pukeuden erittäin tyylikkäästi. Muutama vuosi aiemmin palvelu oli vähissä kun kävin kaupassa halvoissa rytkyissä tyylitajuttoman näköisenä.
[/quote]
Omalla kohdallani Stockmannin palveluun vaikutti se, oliko lapsi mukana. Samat vaatteet, sama kampaus ja meikki, mutta jos on lastenvaunut mukana, niin silloin kuulun heidän mielestään ostovoimattomaan asiakaskuntaan ja palvelu on huonoa. Samat vaatteet mutta lapset kotona ja palvelu pelaa.
Ainoa poikkeus on reklamaatiotilanteet. Ne Stockmann hoitaa poikkeuksetta huonosti. Näistä kahdesta syystä välttelen Stockmannia.
[/quote]
No nyt kyllä en oo samaa mieltä reklamoinnista. Mies palautti pyöränlukon, kun siinä oli jotain häikkää. Tuli korvaukset, ja päälle pari kahvikuponkia. Mies ei lähde koskaan nuoleskelemaan tai sano että tuntee sen ja sen, joten ihan normi palvelutilanne. Nosti miehelle ja mulle Stockan osakkeet korkeammalle ja asioidaan siellä mieluusti.
Tuosta palautetta menemään: https://stockmann.com/info/fi/Asiakaspalvelu-Palautelomake.html
Stockalla menee niin huonosti tällä hetkellä, että niillä ei ole varaa tuollaiseen asiakaspalveluun.
Samansuuntainen kokemus oli keskustan Stockalta aikanaan, kun odotin toista ja kävin vaunujen kanssa liikkeessä. Joten voin hyvin uskoa todeksi tarinan.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 19:14"]
Itse saan nykyään hyvää palvelua Stockmannilla kun pukeuden erittäin tyylikkäästi. Muutama vuosi aiemmin palvelu oli vähissä kun kävin kaupassa halvoissa rytkyissä tyylitajuttoman näköisenä.
[/quote]
Omalla kohdallani Stockmannin palveluun vaikutti se, oliko lapsi mukana. Samat vaatteet, sama kampaus ja meikki, mutta jos on lastenvaunut mukana, niin silloin kuulun heidän mielestään ostovoimattomaan asiakaskuntaan ja palvelu on huonoa. Samat vaatteet mutta lapset kotona ja palvelu pelaa.
Ainoa poikkeus on reklamaatiotilanteet. Ne Stockmann hoitaa poikkeuksetta huonosti. Näistä kahdesta syystä välttelen Stockmannia.
[/quote]
No nyt kyllä en oo samaa mieltä reklamoinnista. Mies palautti pyöränlukon, kun siinä oli jotain häikkää. Tuli korvaukset, ja päälle pari kahvikuponkia. Mies ei lähde koskaan nuoleskelemaan tai sano että tuntee sen ja sen, joten ihan normi palvelutilanne. Nosti miehelle ja mulle Stockan osakkeet korkeammalle ja asioidaan siellä mieluusti.
[/quote]
Viimeisin kerta oli kun kenkäparin molemmat kengät hajosivat kuukauden käytön jälkeen. Myyjä syytti siitä minua. En ollut tehnyt mitään muuta kuin kulkenut niillä työmatkat, joilla käveltävää tulee puoli kilometriä suuntaansa.
Käyttäydyn ystävällisesti ja asiallisesti eli käytöksessäni ei ollut mitään, mikä olisi myyjää ärsyttänyt.
Trollollollo trollollollo.
En jaksa lukea aloitusviestiä pidemmälle. Näppärä trolli kuitenkin. Ei kukaan stockan myyjä käyttäydy noin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:26"]
Ainakin Itäkeskuksen Stockan sukkaosastolla on tympeä myyjätär...
[/quote]
Itiksen Stockalla on myös meikkimyyjät nyrpeitä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 17:55"]
Helsingissä tänään. Siellä oli hirvee hulina, joku kanttis juttu tai joku? Myyjä semmonen hyvin vanha tosi meikattu yrmee nainen. Ja joo, kyllä se ihan noin sanoi, siks jäikin kaivelemaan. Oon mä ennenkin saanut huonoo palvelua kiireessä mutta nyt tais olla tosi kiire ja stressi. :o
Ostin sitte ärsytyksessäni 300 euron kellon... Nyt kaduttaa, en mä sen hintasta kuitenkaan alunperin meinannut:D
Ap
[/quote]
Hyvä taktiikka myyjällä!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 19:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Viimeisin kerta oli kun kenkäparin molemmat kengät hajosivat kuukauden käytön jälkeen. Myyjä syytti siitä minua. En ollut tehnyt mitään muuta kuin kulkenut niillä työmatkat, joilla käveltävää tulee puoli kilometriä suuntaansa.
Käyttäydyn ystävällisesti ja asiallisesti eli käytöksessäni ei ollut mitään, mikä olisi myyjää ärsyttänyt.
[/quote]
Kyseessä oli siis satasen kengät, jotka hajosivat kuukaudessa. Myyjä kieltäytyi korjauttamasta niitä, vaan käski mennä suutarille kenkien kanssa ja maksaa korjauksen itse. Itse olin sitä mieltä, että kyseessä on valmistusvirhe, ja kengät olisi kyllä pitänyt korjata valmistajan/maahantuojan/Stockmannin kustannuksella.
Eniten ihmettelen sitä, että korjaus ei olisi Stockmannille paljoa maksanut, mutta heillä olisi ollut tyytyväisempi asiakas.
Jos kertomus tosiaan pitää paikkansa (eikä ole provo, joksi sitä kyllä kovasti epäilen), niin ehdottomasti palautetta Stockmannin asiakaspalveluun. Uskoisin vielä sen, että myyjä on palvellut muita ennen kuin ap:tä, mutta nuo repliikit ovat täysin käsittämättömiä.
Minä olen aina saanut hyvää palvelua Stockalta, vaikka pukeudun suhteellisen halpoihin vaatteisiin (esim. yleensä perusfarkkuihin), en käytä mitään kalliita laukkuja tms. enkä meikkaa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 17:46"]
Missä kaupungissa tämä tapahtui? Onko ihan oikea juttu? [/quote]
Voi apua, Porvoon Stockalla. Kaikkea te uskotte :D
En ole kokenut, mutta tiedän monta samankaltaista tapausta. Todella törkeää ja asiatonta! Tuollainen käytös asiakaspalvelutyössä vie kyllä työpaikan alta aika nopeasti.
Minä pari vuotta taaksepäin menin Helsingin keskustan Stockmannin hajuvesiosastolle ja kysyin, että olisikohan heillä Stella McCartneyn Stella-tuoksua. Myyjä vastasi näin: Varmaan jostain Anttilasta kannattaa mennä kyselemään, ei meillä sellaisia ole.
Olin niin järkyttynyt siitä, ettei myyjä tajunnut kyseisen hajuveden olevan aika kallis ja kunnon merkkihajuvesikin. Löysin sen sitten itse, ja ostinpa vielä samalta myyjältä. Maksoi reilut 60 euroa. Olipas tämä myyjärouva hieman nolona..
PS. Näkyikö Stokkalla ilmapalloisää??? ;)))
(koska se ei ole urbaanilegenda ainakaan)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 18:05"]
ja ei, en asu porvoossa, vaan ihan espoossa;)
ap
[/quote]
Aika hyvä yritys tuo aloitus, mutta Espoon Tapiolan Stokkalla ei muuten ole kello-osastoa! :DDD
[/quote]
Eli Porvoon Stockka kuitenkin :D Siellä on kello-osastokin tarvittaessa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 22:12"]
ap
[/quote]
Aika hyvä yritys tuo aloitus, mutta Espoon Tapiolan Stokkalla ei muuten ole kello-osastoa! :DDD
[/quote]
Eli Porvoon Stockka kuitenkin :D Siellä on kello-osastokin tarvittaessa.
[/quote]
Lukutaito ei taida olla parhaissa kantimissa? Ap vastasi aiemmin, että Helsingissä tapahtui:
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 17:55"]
Helsingissä tänään.
(....)
Ap
[/quote]
Ei-ap
Siis valaiskaa nyt, miksi joku Espoossa asuva menee kuntosalivaatteissa HELSINGIN Stockalle?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 20:22"]
Minä pari vuotta taaksepäin menin Helsingin keskustan Stockmannin hajuvesiosastolle ja kysyin, että olisikohan heillä Stella McCartneyn Stella-tuoksua. Myyjä vastasi näin: Varmaan jostain Anttilasta kannattaa mennä kyselemään, ei meillä sellaisia ole.
Olin niin järkyttynyt siitä, ettei myyjä tajunnut kyseisen hajuveden olevan aika kallis ja kunnon merkkihajuvesikin. Löysin sen sitten itse, ja ostinpa vielä samalta myyjältä. Maksoi reilut 60 euroa. Olipas tämä myyjärouva hieman nolona..
[/quote]
No vähästä sinäkin järkytyt.
ap
[/quote]
[/quote]
iddiootti, ap sano et oli stadin stockmannilla mutt ASUU espoossa.....-.-