Jumissa olevat niskat; mitä kaikkia oireita teillä on ollut?
Itellä niska-/hartia alueen särkyä, päänsärkyä lievästä kovaan välillä niskoista ohimoihin ja välillä toispuoleisesti, käsien (etenkin sormien) puutumista, jalan puutumista, tuntohäikkää, huimausta, keinuttavaa oloa jne..
Perjantaina menen lääkäriin kun ei tätä oloa enää kestä.
Kommentit (85)
Keppijumppa! Ei ole sen voittanutta. ❤️ Ja niille, joilla myös leuka- ja hammassärkyä, saattaa johtua bruksismista. Hammaskisko yöksi käyttöön! Ei tarvi olle kallis teetetty, vaan ihan netistä löytää hyviä jotka pystyy itse muovailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Keppijumppa! Ei ole sen voittanutta. ❤️ Ja niille, joilla myös leuka- ja hammassärkyä, saattaa johtua bruksismista. Hammaskisko yöksi käyttöön! Ei tarvi olle kallis teetetty, vaan ihan netistä löytää hyviä jotka pystyy itse muovailemaan.
Täytyykin kokeilla! Ja hammaslääkärillä pitäisi käydä ja samalla miettiä tollasta kiskoa🤔
-ap
Toki sen voi teettää, jos kukkaro kestää. Itse otin käyttöön narskuttelu -nimisen hammassuojan, ja voin suositella. Hyvin sain muovailtua ja pysyy paikallaan. Niskat paljon paremmassa kunnossa. Ilmeisesti olen yöllä purrut hampaita yhteen, kun on ollut niin kovasti stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Toki sen voi teettää, jos kukkaro kestää. Itse otin käyttöön narskuttelu -nimisen hammassuojan, ja voin suositella. Hyvin sain muovailtua ja pysyy paikallaan. Niskat paljon paremmassa kunnossa. Ilmeisesti olen yöllä purrut hampaita yhteen, kun on ollut niin kovasti stressiä.
Mistä ostit sen? Itse huomaan purevani hampaita yhteen eikä sekään tee hyvää.
-ap
Googlaa narskuttelu hammassuoja 👍
Vierailija kirjoitti:
Googlaa narskuttelu hammassuoja 👍
Joo👍🏻
Lääkärissä käyty, sain lähetteen fysioterapiaan ja reseptin Sirdaludiin, sekä kehoituksen liikkua ja venytellä yms. Ensiviikolla soitan fysioterapiaan.
-ap
Kuinka monta niskaa sinulla on?
Itselläni on vain yksi niska.
Välkkyvät ahalaita ympyrät silmissä. Ja
Katoavat kun hieroo niskalihakset. Ei ole migreeniä.
Vierailija kirjoitti:
Välkkyvät ahalaita ympyrät silmissä. Ja
Katoavat kun hieroo niskalihakset. Ei ole migreeniä.
...sahalaita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venyttelyä ja liikuntaa niin helpottaa.
En ole ap, mutta mulla tämä oikeasti vain pahentaa tilannetta. Vuosien varrella olen huomannut, että kun olen hissukseen enkä liiku aktiivisesti, niskavaivat helpottavat. En toki aivan liikkumaton ole, vaan kävelen ihan runsaasti, mutta varsinainen hikiliikunta ja erilaiset niskajumpat ihan fyssarin ohjeilla pahentavat tilannetta. Mutta ehkä olen se poikkeus, joka vahvistaa säännön tässä tapauksessa.
Olisko sinulla muuta vikaa niskassa kuin lihasjumi. Kulumaa, hermopinteitä tai muuta.
Pelkkiin lihasjumeihin liikunta auttaa useimmiten. Minulle parhaita rentouttajia ovat vapaauinti ja halkojen pilkkominen. Päätetyötä teen.
Kaverin niskanikamissa on pahat kulumat. Hänellä on hyvin tarkkaa, mitä liikuntaa voi harrastaa.
Zinc kirjoitti:
Kuinka monta niskaa sinulla on?
Zinc
Ihanan rakentava kommentti sinulta jälleen kerran. Et petä koskaan.
Pusihalit sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmien kokoontumisajot täällä. Käyn 3 viikon välein hierojalla, siihen loppui ihan kaikki niskakärsimykset aamupäänsärkyineen poikineen. Miksi ihmeessä ette hoida kehoanne hierojalla?
Tarkoitus mennä kunhan nyt ensin käyn lääkärissä. Hoidan samalla käynnillä pari muutakin asiaa.
Onko muilla muuten niskajumi aiheuttanut ns. epätodellista oloa ja muistin huonontumista? Välillä hankala keskittyä mihinkään.
-ap
Mulla on aiheuttanu muistin pätkintää ja keskittymisongelmia omat niskajumit. Välillä myös tulee aivosumua ja epätodelline olo. Huimaa myös välillä ku kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmien kokoontumisajot täällä. Käyn 3 viikon välein hierojalla, siihen loppui ihan kaikki niskakärsimykset aamupäänsärkyineen poikineen. Miksi ihmeessä ette hoida kehoanne hierojalla?
Tarkoitus mennä kunhan nyt ensin käyn lääkärissä. Hoidan samalla käynnillä pari muutakin asiaa.
Onko muilla muuten niskajumi aiheuttanut ns. epätodellista oloa ja muistin huonontumista? Välillä hankala keskittyä mihinkään.
-ap
Mulla on aiheuttanu muistin pätkintää ja keskittymisongelmia omat niskajumit. Välillä myös tulee aivosumua ja epätodelline olo. Huimaa myös välillä ku kävelee.
Eli kohtalotoveri. Inhottavaa kyl tällainen :/
-ap
On kyl jännä kun olo on iltaisin parempi. Aamuisin vähän huono olo ja särkee oikeen kunnolla. Täytyy varmaan miettiä tyynyn vaihtoa, ja sänkykin pitäisi jossain vaiheessa uusia.
-ap
Kunnalliselle fysioterapeutille sain ajan vasta 1.10, mietin tässä kävisinkö tällä viikolla yksityisellä fysioterapeutilla/hierojalla 🤔 vasen puoli päästä särkee edelleen enemmän kuin oikea.
-ap
Nyt on jumppailtu fysioterapeutin ohjeiden mukaisesti ja koittanut lisätä liikuntaakin.
Eniten huolta aiheuttaa oikean jalan ihmeellinen tuntemus, sitä tutkitaan kolmen viikon päästä..
-ap
Hei kiitos! Täytyykin huomenna kokeilla.