Jumissa olevat niskat; mitä kaikkia oireita teillä on ollut?
Itellä niska-/hartia alueen särkyä, päänsärkyä lievästä kovaan välillä niskoista ohimoihin ja välillä toispuoleisesti, käsien (etenkin sormien) puutumista, jalan puutumista, tuntohäikkää, huimausta, keinuttavaa oloa jne..
Perjantaina menen lääkäriin kun ei tätä oloa enää kestä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että mua vaivaava korvien humina johtuu niskajumista?
Voi johtua.
-runsaat rytmihäitiöt (holterilla todettu)
-käsien ja jalkojen pistely
-pää- ja kasvosäryt
- kipu ja poltto lapojen välissä ja yläselän alueella
-pahimmillaan kipukohtauksia jossa ei saa hengitettyä kivun takia kuin hyvin kapea-alaisesti ja on kovaa rintakipua tietty just vasemmalla puolella usein. Ekan kerran kutsuin ambulanssin ja otettiin ekg. Sittemmin opin rauhoittamaan tuon kivun pyörittämällä tennispalloa seinää vasten lapojen seudulla. Kannan tennispalloa tämän takia käsilaukussa 😅
Vierailija kirjoitti:
-runsaat rytmihäitiöt (holterilla todettu)
-käsien ja jalkojen pistely
-pää- ja kasvosäryt
- kipu ja poltto lapojen välissä ja yläselän alueella
-pahimmillaan kipukohtauksia jossa ei saa hengitettyä kivun takia kuin hyvin kapea-alaisesti ja on kovaa rintakipua tietty just vasemmalla puolella usein. Ekan kerran kutsuin ambulanssin ja otettiin ekg. Sittemmin opin rauhoittamaan tuon kivun pyörittämällä tennispalloa seinää vasten lapojen seudulla. Kannan tennispalloa tämän takia käsilaukussa 😅
Ohoh🙈 mutta kätevä toi tennispallo!
Kuinka monta niskaa sinulla on?
Zinc
Käyttäjä6292 kirjoitti:
Zinc
Aiotko vastata?
Käyttäjä6292 kirjoitti:
Zinc
No oletpa hauska.
Tyhmien kokoontumisajot täällä. Käyn 3 viikon välein hierojalla, siihen loppui ihan kaikki niskakärsimykset aamupäänsärkyineen poikineen. Miksi ihmeessä ette hoida kehoanne hierojalla?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmien kokoontumisajot täällä. Käyn 3 viikon välein hierojalla, siihen loppui ihan kaikki niskakärsimykset aamupäänsärkyineen poikineen. Miksi ihmeessä ette hoida kehoanne hierojalla?
Tarkoitus mennä kunhan nyt ensin käyn lääkärissä. Hoidan samalla käynnillä pari muutakin asiaa.
Onko muilla muuten niskajumi aiheuttanut ns. epätodellista oloa ja muistin huonontumista? Välillä hankala keskittyä mihinkään.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika hierojalle ja lääkäriltä pyydä relaxanttia, vaikka norgesic.
Lääkärit tykkää sellasiata potilaista, jotka kertovat oireiden lisäksi jatkotoimenpiteet. eiku
Tsemppiä kaikille, kyllä olo vielä helpottaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus mennä kunhan nyt ensin käyn lääkärissä. Hoidan samalla käynnillä pari muutakin asiaa.
Onko muilla muuten niskajumi aiheuttanut ns. epätodellista oloa ja muistin huonontumista? Välillä hankala keskittyä mihinkään.
-ap
Kun on niska jumissa niin silloinhan ei veri kierrä kunnolla aivoihin. Ei ole mikään ihme ettei ns. ajatus juokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kun on niska jumissa niin silloinhan ei veri kierrä kunnolla aivoihin. Ei ole mikään ihme ettei ns. ajatus juokse.
Nojoo totta! Oon nyt tässä aamullaki venytelly ja kävin vähän kävelemässäki ettei köki vaan paikoillaan.
-ap
Venyttelyä ja liikuntaa niin helpottaa.
Hyvinkin tuttua, ei kannata stressata liikaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta mulla tämä oikeasti vain pahentaa tilannetta. Vuosien varrella olen huomannut, että kun olen hissukseen enkä liiku aktiivisesti, niskavaivat helpottavat. En toki aivan liikkumaton ole, vaan kävelen ihan runsaasti, mutta varsinainen hikiliikunta ja erilaiset niskajumpat ihan fyssarin ohjeilla pahentavat tilannetta. Mutta ehkä olen se poikkeus, joka vahvistaa säännön tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta mulla tämä oikeasti vain pahentaa tilannetta. Vuosien varrella olen huomannut, että kun olen hissukseen enkä liiku aktiivisesti, niskavaivat helpottavat. En toki aivan liikkumaton ole, vaan kävelen ihan runsaasti, mutta varsinainen hikiliikunta ja erilaiset niskajumpat ihan fyssarin ohjeilla pahentavat tilannetta. Mutta ehkä olen se poikkeus, joka vahvistaa säännön tässä tapauksessa.
Aika jännä että on noin päin😳
Noh, huomenna lääkäriin niin ollaan vähän viisaampia. Jospa sitten stressikin vähenee kun nyt väistämättä miettii muitakin vaihtoehtoja vaikka kaikki toimii.. Kai sitä pelkää aina pahinta.
-ap
Mulla oli viime vuonna niska aivan kamalassa jumissa. Jokainen tärähdys esim auton kyydissä sattui, en meinannut päästä sänkyyn ollenkaan kun makuulle asettuminen sattui niin paljon. Lihakset eivät jaksaneet kannatella päätä. Yhden yön vietin unettomana nojatuolissa.
Lihasrelaksantti auttoi vain jonkin aikaa. Fysioterapeutti antoi liikkeitä (lapatuki puuttui), mutta tilanne ei parantunut.
Lopulta kokeilin sauvakävelyä. Jokainen sauvan tärähdys sattui mutta samana iltana lenkin jälkeen olin menossa nukkumaan ja tajusin että niskan lihaksissa on pitoa. Siitä se sitten alkoi paranemaan ja sauvakävely oli se avain paranemiseen. Jotenkin se sauvakävelyn pumppaava liike sai kuonat ja jumin liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli viime vuonna niska aivan kamalassa jumissa. Jokainen tärähdys esim auton kyydissä sattui, en meinannut päästä sänkyyn ollenkaan kun makuulle asettuminen sattui niin paljon. Lihakset eivät jaksaneet kannatella päätä. Yhden yön vietin unettomana nojatuolissa.
Lihasrelaksantti auttoi vain jonkin aikaa. Fysioterapeutti antoi liikkeitä (lapatuki puuttui), mutta tilanne ei parantunut.
Lopulta kokeilin sauvakävelyä. Jokainen sauvan tärähdys sattui mutta samana iltana lenkin jälkeen olin menossa nukkumaan ja tajusin että niskan lihaksissa on pitoa. Siitä se sitten alkoi paranemaan ja sauvakävely oli se avain paranemiseen. Jotenkin se sauvakävelyn pumppaava liike sai kuonat ja jumin liikkeelle.
Hyvä että sauvakävelystä oli apua! Toivottavasti saan oman oloni kohenemaan kun ei tää oo mitenkään mukavaa :(
-ap
Kokeilkaa tätä jumppavideota. Min kamalimmatkin päänsärkyjumit on helpottaneet tällä:
Luulen, että mua vaivaava korvien humina johtuu niskajumista?