Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotitöitä sinä olet tänään tehnyt ja mitä miehesi?

Vierailija
09.11.2013 |

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen:

pessyt vessan ja kylppärin

laittanut pari koneellista pyykkiä ja kuivannut ne 

ottanut olkkarin verhot pois pesua varten

tyhjentänyt tiskikoneen ja laittanut likaisia koneeseen

Mies on:

raivannut asuntoa

pyyhkinyt osittain pölyjä

Yhdessä:

kävimme ruokakaupassa sillä aikaa kun lapsi oli synttäreillä

Nyt menen laittamaan ruokaa. Ai niin teinhä mä aamupalaa lapselle ja itselleni

Vierailija
22/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin pyykkiä ja mankeloin. Kävin puistossa lapsen kanssa. Mies teki lounaan meille. Hän kävi myös kaupassa ja korjasi lukulamppuni. Nyt rentoudun netissä ja mies leikkii lapsen kanssa. Viikkosiivous on tehty jo perjantaina. Illalla saunotaan ja teen vielä jotakin hyvää iltapalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies heräsi vauvan kanssa aamulla ja hoiti aamutoimet.

Laittoi meille aamupalaa herättyäni.

Vei koirat ulos.

Siivosi parveketta.

Syöttänyt vauvan kahdesti lisää.

Minä olen tyhjentänyt ja täyttänyt tiskikoneen kahdesti

Pessyt kaksi koneellista pyykkiä ja laittanut kuivumaan.

Viikannut jo puhtaita pyykkejä kaappeihin

Laittanut ruokaa

Ruokkinut vauvan kertaalleen

Yhdessä käytiin kaupassa

Vierailija
24/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti aamulla puumetsään, minä nukuin vielä tunnin. Sitten sytytin paljun pesän uudelleen, mies oli aamulla jo sytyttänyt sen. Eilisiltana jo aloitettu lämmitys. Siivoilin vähän mökkiä. Täytin takkapuulaatikon, saunapuulaatikot ja hain paljulle lisää puita reilusti. Kannoin saunaan vedet. Lämmitin paljua samalla koko ajan.

Mies tuli kolmen tunnin  kuluttua puumetsästä, otettiin yhdessä vähän välipalaa ja lähdettiin puumetsään, lapset ja koira mukana. Mies sahasi, me tehtiin kuorma valmiiksi lasten kanssa ja raahattiin ja kasattiin puita valmiiksi seuraavia kuormia varten. Joku reilu pari tuntia huhkittiin porukalla.

Yhdessä kauppaan ja sitten viimein takaisin mökille. Mies sytytti paljun ja saunan uunin. Minä aloin laittamaan ruokaa. Mies otti päikkärit, minä surffaan netissä ja lisäilen puita koko ajan. Syötiin. Kohta pääsee saunaan ja paljuun rentoutumaan. Kiva päivä :)

Vierailija
25/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken lapsiin liittyvät toiminnot "kotitöihin", joten:

Mies hoiti lasten aamutoimet ja laitto aamupalat, täytti tiskikoneen ja syötti vauvan kahdesti + vaihtoi vaipat.

Mä laitoin ruoan, laitoin tiskikoneen päälle, latasin pyykinpesukoneen ja tein ruoan sekä imetin. Koko perheen voimin käytiin kaupassa ja vielä on auki kumpi ehtii ekaksi tyhjentämään noita pesukoneita.. Aika laiskanlainen päivä ollut kotihommien osalta, ehkä tässä vielä illalla ehtii...

Vierailija
26/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on käynyt kaupassa lapsen kanssa ja lämmittänyt ruokaa itselleen ja lapselle.

Minä oon herännyt lapsen kanssa aamulla, tehnyt meille aamupalaa ja keittänyt kahvia, pikaisesti käyttänyt koirat ulkona aamulla, ripustellut pyykkiä ja lajitellut kuivia ja keräillyt likaisia pyykkiin, "pessyt tiskejä" siis käyttänyt tiskikonetta ja keräillyt astioita, vähän järjestellyt muutenkin, askarrellut lapsen kanssa, tehnyt lounasta, imuroinut, pessyt vähän lattioita ja vähän siivoillut vessoja. Enimmäkseen olen surffannut netissä tutkimassa mikä koiralla voi olla vikana. Ajattelin vielä jatkaa siivoilua pari tuntia, sitten saunaan ja nukkumaan.

Vierailija
27/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt pyykkiä, käynyt kaupassa, vaihtanut pyyhkeet, lämmitellyt eilisiä ruokia perheelle. Siinä se taitaa olla.

Mies on tehnyt pihatöitä.

Vierailija
28/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamiaisen, käytin poikaa harkoissa. Pesin pari koneellista pyykkiä. Mies teki ruuan ja pesi pyykkiä myös. Poika tyhjensi astianpesukoneen.

Vierailija
29/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin lakanat, nukutin päiväunille kaksi lasta, kävin yhden kanssa vaatekaupassa, laitoin pyykkikoneen pyörimään, kohta menen viikkaamaan kuivat kaappeihin ja laittamaan koneessa olevat kuivumaan, komennan lapset siivoamaan leikkinsä ja lelunsa pois ennen nukkumaan menoa, teen iltapalaa lapsille, pesen kahden hampaat, vaihdan yhden vaipan ja laitan kaikki kolme nukkumaan. Sitten siivoan keittiön, pyyhin pöydät, tyhjennän ja täytän tiskikoneen, lakaisen lattian ja pesen ruokatahrat ruokapöydän alta ja ympäriltä, kerään loput lelut paikoilleen (ne, joita lapset eivät huomanneet sohvien, pöytien ja kirjahyllyjen alla leikkejään siivotessaan), ruokin kissat ja kanin, valmistelen aamupalatarpeet niin, ettei aamulla puoliunisena tarvitse niitä etsiä. Eiköhän siinä ole sitten kaikki tälle päivää. 

Mies on "herännyt lasten kanssa", oli siis aamuvirkkuna jo hereillä lasten herätessä, hoitanut aamutoimet, käynyt ruokakaupassa, lämmittänyt eilistä lounasta lapsille lounaaksi ja eilistä päivällistä päivälliseksi. Kohta lähtee salille, ja sieltä tultuaan laittaa treenikamansa pyykkikoneeseen pyörimään, syö iltapalaa ja menee nukkumaan suurin piirtein siinä main, kun minä olen saanut lelut keräiltyä. Aamulla valittaa, että minä en ikinä tee mitään kotitöitä ja hän joutuu tekemään kaiken aina yksin. 

Vierailija
30/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mitään. Mies tiskasi eiliset tiskit.

Vierailija
31/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, olin töissä.

mies ei mitään, lähti reissuun.

Vierailija
32/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei poikkeuksellisesti mitään, oli töissä ja lähti työnantajan tarjoamille päivällisille.

Mä olen poikkeuksellisesti imuroinut, mies hoitaa sen yleensä. Lisäksi mä olen tehnyt itselleni ja lapselle ruokaa, kuskannut harrastuksiin ja tehnyt huomisen ruoan. Vielä pitäis ennen saunaa tyhjentää ja täyttää tiskikone, jonka senkin tekee useimmiten mies. Pyykkiä ois pitäny pestä, mutta en ehtiny ja oikeestaan se vähän unohtukin multa, koska useimmiten mies hoitaa noi pyykkiasiat. Saunan jälkeen en nimittäin tee enää mitään.

Vierailija
33/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:18"]

Minä: käynyt salilla, kaupassa, pessyt koneellisen pyykkiä, pessyt lattiat ja vessat, vaihtanut verhot olohuoneeseen.

Mies: imuroinut ja täyttänyt tiskikoneen. tuijottaa lätkää!

[/quote]

mikä ihmeen kotityö on salilla käynti Ja lätkän tuijottelu?

Vierailija
34/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin lasten kanssa, tein aamupalaa, siistin keittiötä. Kävin asioilla ja sillä välin mies hoiti lapsia, antoi lounasta ja laittoi lapset päiväunille. Itse annoin lapsille välipalaa päiväunien jälkeen, kävin lasten kanssa kaupassa ja nyt leivon miehelle isänpäiväksi kakkua.Mies meni treeneihin.

Vierailija
35/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noukkinut kaappeihin eiliset pyykit ja pyykännyt pari koneellista lisää. Olen pedannyt sängyt. Olen laittanut kämppää järjestykseen ja roinaa paikoilleen ja roskiin, mies on myös tehnyt tätä. Mies laittoi lounaan ja kuskasi lapsia harrastuksiin. Minä laitoin päivällisen. Ruokakaupassa käytiin yhdessä.

Vierailija
36/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla mies heräsi lasten kanssa 6.30, laittoi aamusta tiskikoneen ja syötti lapset jne, mentiin koko perhe yhdessä uimahalliin ja käytiin syömässä (eli kukaan ei kokannut), sit minä lähdin esikoisen kanssa ruokakauppaan ja mies jäi päiväunia nukkuvan kuopuksen kanssa kotiin. Minä tein lasten kanssa isänpäiväkakun ja nyt mies remontoi tuolla esikoisemme kanssa. Minä olen pessyt pari koneellista pyykkiä päivän aikana. Kohta syödään ja ruokana jotain helppoa ettei kenenkään tarvitse kokata jos ei huvita. Lasten iltahommat hoidetaan yhdessä.

Lapset 2 v ja 4 v.

Vierailija
37/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pieraissut pönttöön. Mies on pessyt pöntön, imuroinut talon, käyttänyt ulkona esikoista ja kuopuksen nukuttanut päikkäreille. Minä tein lasagnen ja sen jälkeen lepäpäsin ja tilasin netistä itselleni ja lapsille vaatteita. Mies pesi sillä aikaa ulkona auton.

Vierailija
38/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä: tein aamupalan itselleni ja lapselle, siivosin keittiön ja pistin tiskikoneen päälle. Pistin pyykkikoneen päälle ja viikkasin koneellisen kuivia kaappiin. järjestelin tavarat paikoilleen, imuroin, tein lounaan, ripustin pyykit ja tyhjensin ja täytin tiskikoneen, tein miehelle aamupalan, petasin sängyt. 

Mies: ei mitään. 

Vielä olisi tavaroiden järjestelyä lapsen leikkien jäljiltä, lapsen iltatoimet ja tiskiä keittiössä. Toivon, että mies hoitaisi nämä. Mutta tuskinpa. Itselläni rv38 ja joka paikkaa särkee ja väsyttää. Lapsen voin hoitaa, muut hommat jää aamuksi... 

Vierailija
39/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vuoro lauantaisin laittaa aamupala ja pitää seuraa lapsille. Sen jälkeen on lajitellut legoja:) Mä olen pistänyt pesukoneen päälle ja hain mäkkäristä ruuat lounaalle. Kohta alan paistelemaan lohta ja teen salaatin!

Vierailija
40/46 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut pyykit koneeseen ja täyttänyt tiskikoneen.

Mies ripusti pyykit ja täytti tiskikoneen.

Yhdessä käyty kaupassa ja tehty ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan