Poikani näki koulumatkalla enkelin.
Aika: keskiviikkoiltapäivä 6.11.2013 n. klo 14.
Paikka: eteläsuomalainen kaupunki, jonka pinta-alasta osa on maaseutua.
Perhe: uskossa oleva, ei-helluntailainen perhe.
Silminnäkijä: ala-asteen viimeistä luokkaa käyvä poika.
Säätila: pilvistä ja koleaa, tihkusade on juuri loppunut.
Poika potkulautailee koulusta kotiin n. 1 kilometrin matkan pitkin pyörätietä. Pyörätien vasemmalla puolella (koulusta käsin katsottuna) on hyvin vähän liikennöity autotie, sivutie, ja pyörätien oikealla puolella on leveä oja. Ojan takana on kapeaa, nuorta puuta kasvava, harva metsä.
Suunnilleen puolessa välissä kotimatkaa poika näkee oikealla puolellaan, ojan takana olevan metsän reunassa, seisomassa miehen. Poika kertoo, että miehellä on päällään asu, joka "muistuttaa pitkää, valkoista hametta". Miehen hiukset ovat pojan mukaan "pitkät, kullankeltaiset ja kiharat".
Poika kertoo, että mies "katsoo häntä sinisillä silmillään suoraan silmiin". Pojan mukaan mies on myös levittänyt kätensä "halausasentoon" ja hänestä tuntui, kuin mies olisi kutsunut häntä hyvin voimakkaasti luokseen. Poika toistaa tapausta kertoessaan usean kerran, että "mies katsoi häntä suoraan silmiin".
Poika kertoo, että hän katsoi hetken ajan muualle, ja sillä aikaa mies oli hävinnyt. Mainittakoon, että alueella ei liiku kuvatun kaltaisia pedofiileja.
Kommentit (63)
Mun mies, kohta viiskymppinen tervejärkinen äijä sanoi lapsena nähneensä enkelin.
Olivat leikkimässä kadun laidalla, kun läheisen rakennelman katolle oli ilmestynyt enkeli, vaalea hohtava hahmo joka katseli heitä ja hymyili hänelle. Hän katseli hetken enkeliä, kunnes joku tönäisi häntä ja enkeli oli kadonnut.
Mies on maininnut tästä näystään minulle pari kertaa 20-vuotisen yhteiselomme aikana. Sen enemmän ei ole "hihhuloinut" asialla.
Kyllä minäkin huolestuisin edes vähän jos lapsi rupeaisi puhumaan tällaisia kun se voi olla harhakin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 01:02"]
Äsken juuri mietin, kun vauvani puhui tyhjään,pimeälle taivaalle, että näkeekö siellä jotain,mitä itse en pysty näkemään.
[/quote]
Ilmeisesti. Vauvan sielunelämästä me emme tiedä mitään. Muistan, kun poikani, aloituksessa mainitsemani, oli vauva. Hän nauroi ja jokelteli unissaan. Hänen kasvonilmeensä muistutti sillä hetkellä minun aiemmin uskossa kuolleen äitini kasvonilmettä, siltä ajalta, kun äitini nauroi. Ehkä vauvani jutteli hauskoja edesmenneen äitini kanssa, en tiedä.
[/quote]
Mulla olis villi veikkaus, että ilme johtuisi siitä, että poikasi olisi jotain sukua äidillesi? Mut en mä tiedä, aika epäntodennäköistä ainakin tuohon verrattuna....
Olen itsekin nähnyt lapsena harhanäkyjä, esim. metsässä kävelevän sadeasuisen miehen. Aikuisena en ole nähnyt.
Ei se mikään enkeli ollut!! Haloo!
Linkkiä siihen Vihtiläiseen enkeli-blogiin?? ;)
Sukulaiseni pelastui pahalta onnettomuudelta totellessaan ääntä joka käski siirtyä kauemmas.
Lukekaa Lorna Byrnen kirja Enkeleitä hiuksissani niin saatte tietää kaiken mitä meidän ihmisten kuuluu tietää enkeleistä ja muista henkimaailman asioista! Aivan ihana kirja, ja muutti elämäni. Siihen on myös jatko-osa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 00:56"]läheiseni oli kuollut tätä tapausta edeltävällä viikolla. Ehkä hän lähetti enkelin.
[/quote]
Mielenkiinnosta kysyn mitä uskontoa edustat, jos uskot että kuolleet läheisesi lähettävät sinulle enkeleitä tai jotkut menevät niinkin pitkälle että uskovat läheisistään tulevan enkeleitä? Ihminen on ihminen. Jumala se on, joka auttaa ja lähettää enkeleitä tai muita auttajia, jos haluaa. Kiitä siis Jumalaa. Enkelit ja muut auttajat eivät ole Jumalasta riippumattomia.
Muslimi
Ihan OKEI! Jumala vilautti enkeliä vahvistaakseen pojan kristillistä uskoa.
Vai näki? Enpä usko, terveisin kilpailevan keskustuketjun aloittaja! Minä haluan OMAN keskusteluketjuni esille, en SINUN KETJUASI!
Maailma avoimin silmin katsovat lapset näkevät joskus enemmän kuin kyyniset aikuiset. Ehkä syvemmällekin.
En ole varma siitä, onko enkeleitä. En osaa sanoa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 11:36"]
Lukekaa Lorna Byrnen kirja Enkeleitä hiuksissani niin saatte tietää kaiken mitä meidän ihmisten kuuluu tietää enkeleistä ja muista henkimaailman asioista! Aivan ihana kirja, ja muutti elämäni. Siihen on myös jatko-osa.
[/quote]
Jos tässä kirjassa on jo kaikki, niin mitäs siinä jatko-osassa on?
Antoiko enkeli pojalle vanhoja vaatteita mukaan? Sellaista on liikkeellä....
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 01:51"]
Huhhuh miten vihamielistä porukkaa. Eikai se ole väärin uskoa enkeleihin??
[/quote]
Enkeleihin uskominen on mielisairautta. Tiede ei ole koskaan ystynyt todistamaan, että enkeleitä on, ja silloin niitä ei ole.