Miksi uskovaiset aina tuomitsevat?
Raamattu sanoo, ettei näin saa tehdä? Ovatko uskovaiset ollenkaan siis uskovaisia. Esim. lähes kaikki uskovaiset tuomitsevat verisesti alkoholin nauttimisen, puhumattakaan normaalista seksielämästä. Aikaa pimeenä sakkia.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 19:47"]
Miksi uskovaiset eivät noudata omia oppejaan?
[/quote]Niin, sinäkö olet niitä, jotka eivät ole tuomitsevia?
[/quote]
Uskovaiset tuomitsen kyllä alimpaan helvettiin elämänkieltäjinä, sillä rakastan aitona humanistina elämää.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:18"]
[/quote]
Uskovaiset tuomitsen kyllä alimpaan helvettiin elämänkieltäjinä, sillä rakastan aitona humanistina elämää.
[/quote]Uskotko, että on olemassa jokin helvetti?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 20:18"]
[/quote]
[/quote]Uskotko, että on olemassa jokin helvetti?
[/quote]
En, olin vertauskuvauksellinen. Kuoleman jälkeen keho menee uusiokäyttöön.
Vastaan vähän myöhässä uskovaisena.
Kun Jeesus kielsi tuomitsemisen, kyse on siis rangaistuksen määräämisestä. Sitä tuomio on, että määrätään jokin rangaistus jostain teosta. Emme me määrää ketään rangaistuksiin. Jeesuksen luo tuotiin avionrikkonut nainen, tuojat halusivat tuomita hänet kivitettäväksi aviorikoksesta. Ihmisen moraalittoman elämäntyylin arvostelu ei ole tuomitsemista, vaan arvostelua. Jeesus itsekin arvosteli ihmisiä heidän synneistään. Pitää myös huomioida että Jeesus puhui israelilaisille, ei meille suomalaisille. Hän arvosteli israelilaisia siitä että he olivat hylänneet Jumalan käskyt, jotka hän oli heille antanut ja alkaneet noudattamaan ihmisten turhia oppeja.
Jos haluatte säästyä joutumasta kadotukseen niin uskokaa Jeesuksen sovitustyöhön ristillä ja hänen ylösnousemukseensa ja että hän on Jumala. Hän hoitaa loput ja tekee teistä kelvollisia, kun luotatte siihen mitä hän on ja on tehnyt ja tekee, ettekä siihen mitä itse olette ja teette.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vähän myöhässä uskovaisena.
Kun Jeesus kielsi tuomitsemisen, kyse on siis rangaistuksen määräämisestä. Sitä tuomio on, että määrätään jokin rangaistus jostain teosta. Emme me määrää ketään rangaistuksiin. Jeesuksen luo tuotiin avionrikkonut nainen, tuojat halusivat tuomita hänet kivitettäväksi aviorikoksesta. Ihmisen moraalittoman elämäntyylin arvostelu ei ole tuomitsemista, vaan arvostelua. Jeesus itsekin arvosteli ihmisiä heidän synneistään. Pitää myös huomioida että Jeesus puhui israelilaisille, ei meille suomalaisille. Hän arvosteli israelilaisia siitä että he olivat hylänneet Jumalan käskyt, jotka hän oli heille antanut ja alkaneet noudattamaan ihmisten turhia oppeja.
Jos haluatte säästyä joutumasta kadotukseen niin uskokaa Jeesuksen sovitustyöhön ristillä ja hänen ylösnousemukseensa ja että hän on Jumala. Hän hoitaa loput ja tekee teistä kelvollisia, kun luotatte siihen mitä hän on ja on tehnyt ja tekee, ettekä siihen mitä itse olette ja teette.
Lisään tähän vielä sen, että meitä uskovaisiahan syytetään usein siitä että muka ajattelisimme olevamme parempia kuin muut. Mutta totuus on juuri päinvastainen. Mehän juuri olemme todenneet että ansaitsimme joutua kadotukseen ilman Jeesusta. Kaikki ovat saman kirouksen alaisia. Mutta koska Jumala tuli maailmaan Jeesuksessa, ja tehtiin kiroukseksi meidän sijastamme, on armo ja syntien anteeksiantamus hänessä niille jotka uskovat. Olenko minä parempi kuin Hitler? Mistä minä tiedän, ei minulla ole ollut valtaa tehdä sellaista pahaa mikä Hitlerillä taas oli. Minä olen tehnyt pahaa niin paljon kuin on ollut minun vallassani tehdä, vanhempieni kasvatuksen ja oman luonteeni rajoissa. Eli tässä mielessä en ole parempi kuin Hitler.
Ensin pitäisi avata, mitä tarkoittaa kristinusko, uskoa Jeesukseen.
Se tarkoittaa sitä että olemme Jeesuksen kristintyön perusteella armosta, ja vain armosta pelastettuja. Kukaan ei ole riittävän "hyvä" oelastumaan omilla teoillaan. Kukaan ei pysty elämään ilman pahoja tekoja ja ajatuksia/ aikeita.
Uskossa oleminen tarkoittaa sitä, että uudestisyntynyt uskova ymmärtää ja hyväksyy tämän, tuo syntinsä Jeesuksen Kristuksen eteen, ja pyytää niitä anteeksi, katuu.
Uskova ei ole parempi kuin muut, eikä uudestisyntynyt uskova kuvittele pääsevänsä tekojensa perusteella taivaaseen.
Se, että uskovat tuomitsevat synnin Raamatun opetusten mukaisesti, ei tarkoita sitä että uskova tuomitsisi ihmistä joka syntiä tekee. Uskovan tehtävä ei ole nuhdella ei uskovaa, mutta hänellä on velvollisuus nuhdella uskonsisarta/ veljeä, joka tekee toistuvasti syntiä.
Uudestisyntynyt uskova pyrkii elämään siten, että ei toistaisi entisiä syntejään. Mitä enemmän ihminen pyrkii lähelle Jeesusta, sitä enemmän hän huomaa synnit itsessään, ja pyytää niitä anteeksi, sekä iloitsee siitä, että Jeesus on pessyt verellään uskovan ihmisen puhtaaksi.
Ihmiset ovat taipuvaisia tekemään syntiä, uskovatkin. Uskonratkaisu täytyy tehdä itse, keskustellen Jeesuksen kanssa. "Lahkoon", etenkin ahdasmieliseen, syntynyt lapsi joutuu valitettavasti omaksumaan sen tavat tahtomattaan. Kasvaminen itsenäiseksi Jeesuksen seuraajaksi voi olla vaikeaa.
On surullista että valitettavan monet uskovat ja sellaiseksi itseään sanovat leimaavat kaikki muutkin uskovat. Ihmiset ovat erilaisia, uskovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinäkö olet niitä, jotka eivät ole tuomitsevia?
Sinä et rakasta ketään. Olet pahin kaikista, kun olet toivomassa helvettiin ihmisiä. Hanki hölmö järkeä päähäsi.
Riippuu siitä uskooko ihminen antikristuksiin vai kristukseen. Kristukseen uskova ei tuomitse ketään, koska ei näe syntiä, vaan Jumalan.
Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan. Matt. 5:8
Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" Joh. 20:1
"Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi". Joh. 9:39
"Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu." Joh. 16:7,11