Selittäiskö joku miten työnsaanti edistyy aktiivimalli kakkosen avulla jos työpaikkoja ei ole?
Mitä mieltä työnantajat on siitä, että heille lähetellään miljoonia työhakemuksia joka kuukausi? Luetteko siellä firmoissa näitä ja vastaatteko hakijoille jotain? Kuinka monta uutta työntekijää palkataan firmoihin käsittelemään työhakemuksia?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt loiset mikä siinä työhakemuksen kirjoittamisessa/ lähettämisessä on niin pelottavaa? Se että ihan oikeasti JOUTUISI töihin ja elättämään itsensä vai mikä?
4 vuotta työttömänä, satoja hakemuksia, muutama haastattelu, ei siltikään työpaikkaa. Kukaan ei palkkaa enää 4v jälkeen, eli hakemukset turhia. Koulutus ainoa vaihtoehto jos ei halua olla lopun elämää työttömänä. Kouluihin on vaikea päästä, koska kaikilla sama homma.
Vierailija kirjoitti:
Ensin lopetaan työpaikkoja, ja sitten aletaan syyllistää työntekijöitä. Pitää hakea joka kuukausi tietty määrä työpaikkoja, joita ei ole edes olemassa. Sitten saadaan aikaiseksi karenssit, ei tarvi maksaa työntekijälle mitään. Erikoista peliä työpaikkojen ja työntekijöiden välillä. Työnantajat pesee kätensä koko hommassa ja leveileevät jätti osingoilla.
Mitähän työnantajien pitäisi tässä tilanteessa tehdä? Kyllä ne ovat ahtaalla tässä maailman tilanteessa. Yrityksiä kaatuu kun kärpäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hallitus sanoo virolaisesta työvoimasta?
Heillä on oikeus tehdä täällä työtä. Siinä se.
Työpaikkoja on osaaville, muille ei.
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaisia on 100 000 pelkästään Helsingissä. Miksi? Miksi minun pitäisi olla työttömänä ja virolainen saa töitä? Miksi? Tämä on niin suuri vääryys.
Virolaisia on mm. rakennusfirmoissa, oletko ammattitaitoinen rakennustyömies? Myös esim. päiväkodeissa näkee heitä, miten on oletko sosionomi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt loiset mikä siinä työhakemuksen kirjoittamisessa/ lähettämisessä on niin pelottavaa? Se että ihan oikeasti JOUTUISI töihin ja elättämään itsensä vai mikä?
4 vuotta työttömänä, satoja hakemuksia, muutama haastattelu, ei siltikään työpaikkaa. Kukaan ei palkkaa enää 4v jälkeen, eli hakemukset turhia. Koulutus ainoa vaihtoehto jos ei halua olla lopun elämää työttömänä. Kouluihin on vaikea päästä, koska kaikilla sama homma.
Mikä on nykyinen koulutuksesi, mihin koulutuksiin olet hakenut?
Firma, työpaikka ottaa sitä paitsi mielluummin töihin työntekijän toisesta firmasta kuin työttömänä olevan! Tämä mielletään näin: Työttömässä on oltava jotain vikaa, koska on työtön.
Töitä on, ne eivät vain kelpaa. Katsopas esim. PKS montako täyspäiväistä siivoojan paikkaa on avoinna.
Vierailija kirjoitti:
Töitä on, ne eivät vain kelpaa. Katsopas esim. PKS montako täyspäiväistä siivoojan paikkaa on avoinna.
Kiva! Onko mahdollista ilman työkokemusta mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea palkkatukea srn avulla pääsee alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Katsopas esim L&T:n nettisivuilta vapaat paikat. Työhön koulutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten se edistyy, jos ainuttakaan hakemusta ei kuussa lähetä?
Kerrotko, minkä takia kukaan olisi vapaahetoisesti työtön? Se runsas 500€ /kk ei ole järin paljon..
Työkkärin sivuille aletaan laittaa varmaan niitä pienipalkkaisia töitä, kun on pakko hakea.
Täällä lampunhenki, heimoi! Tulin tänne, koska kuulin täällä urputusta siitä, että pitää kirjoittaa työhakemuksia työpaikkoihin, joita ei ole. No! Minäpä nohevana henkenä päätin, että toteutan vauvapalstalaisten toiveen, ja luon Suomeen uusia työpaikkoja. Mutta ennen kuin pääsemme alkuun, minun pitää vähän kartoittaa, että minkälaisista työpaikoista olisi pulaa.
Katselin tuossa hieman MOL.fi -nettisivustoa, ja totesin, että siellähän on aika monta työpaikkaa avoinna. Mutta ilmeisesti nämä eivät nyt ole niitä oikeita työpaikkoja. Eli en siis luo lisää työpaikkoja sairaanhoitajille, lähihoitajille, insinööreille, henkilökohtaisille avustajille, siivoojille, tarjoilijoille, kassahenkilöstölle, putkimiehille, puhelinmyyjille, tehdastyöntekijöille enkä kuljetusalan työntekijöille. Näytti kovasti olevan haussa myös lääkäreitä, opettajia, psykologeja ja muuta. Niitä näytti olevan, joten ei niitä myöskään.
Tiedän, että noista työpaikoista ei kaikille suomalaisille työttömille työpaikkaa heru, mutta jotta pääsemme alkuun, voisin luoda töitä sinne, missä niitä on eniten. Elikä sinne suorittavan työn portaaseen. Mutta jos suorittavan työn portaassa löytyy jo noin monelta eri alalta hommia, niin mitä minä nyt sitten luon? Pakko kai se sitten on luoda sinne ylemmille portaille vähän lisää paikkoja.
Ei, mutta hetkinen. Nyt pitää hieman miettiä. Jos minä luon ylempiin portaisiin enemmän työpaikkoja, joissa sitten keksitään tekemistä noille alempien portaiden työntekijöille, niin minähän tarvitsen niihin sellaisia henkilöitä, joilla on sopiva koulutus. Onneksi Suomessa koulutetaan pilvin pimein osaavaa ja älykästä juuri näihin tehtäviin, joten nyt varmaan olen iskenyt siihen etsimäänne kultasuoneen. Ei, mutta voihan köpelis. Jos minä lähden nyt luomaan näihin ylempiin portaisiin väkeä, se tarkoittaa sitä, että minun pitää luoda myös alempiin portaisiin lisää väkeä. Muutenhan siellä ei riittäisi tekemistä kaikille! Mikä on sopiva määrä alaisia yhdelle johtajalle, ja kuinka paljon töitä yksi luova suunnittelija saa aikaan tuotantoportaassa? Hankalia juttuja. Pistetäänpä tämä nyt mietintämyssyyn hetkeksi.
Okei. Jäljellä on nyt siis vain sikariporras. Luonko siis penkkejä sikariportaalle jokaiselle suomalaiselle? Näin teen! Teen kaikista oman elämämme johtajia, jolloin saamme itse vastata siitä, kuinka monta suorittavaa työntekijää otamme ja kuinka monta toimihenkilöä keksimään niille tekemistä. Tämähän kuulostaa heti hyvältä. Olkaatten siis hyvä, AV-palsta, lampunhenki ratkaisi ongelmanne! Loin teille jokaiselle oman työpaikan oman yrityksen johtoportaassa, ja sen lisäksi vielä rutosti töitä niille, jotka eivät halua olla johtajia. He ovat siis varmaan sitä ulkolaista työvoimaa?
Onnea ja menestystä tuleviin tempauksiinne!
Ystävällisin terveisin
Lampunhenki
Vierailija kirjoitti:
Meillä on runsas 50 000 maa.han.muuttajataustaista työtöntä, jotka on EK:n mielestä tuotu maahan juuri tätä varten. Miksei heille työ kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea palkkatukea srn avulla pääsee alkuun.
On haettu, eikä ketään kiinnosta, kun kyse ei ole useinkaan rahasta, vaan että pitää olla paljon työkokemusta, niin palkkatukilainen on vain tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Katsopas esim L&T:n nettisivuilta vapaat paikat. Työhön koulutetaan.
Ei ne ota suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä lampunhenki, heimoi! Tulin tänne, koska kuulin täällä urputusta siitä, että pitää kirjoittaa työhakemuksia työpaikkoihin, joita ei ole. No! Minäpä nohevana henkenä päätin, että toteutan vauvapalstalaisten toiveen, ja luon Suomeen uusia työpaikkoja. Mutta ennen kuin pääsemme alkuun, minun pitää vähän kartoittaa, että minkälaisista työpaikoista olisi pulaa.
Katselin tuossa hieman MOL.fi -nettisivustoa, ja totesin, että siellähän on aika monta työpaikkaa avoinna. Mutta ilmeisesti nämä eivät nyt ole niitä oikeita työpaikkoja. Eli en siis luo lisää työpaikkoja sairaanhoitajille, lähihoitajille, insinööreille, henkilökohtaisille avustajille, siivoojille, tarjoilijoille, kassahenkilöstölle, putkimiehille, puhelinmyyjille, tehdastyöntekijöille enkä kuljetusalan työntekijöille. Näytti kovasti olevan haussa myös lääkäreitä, opettajia, psykologeja ja muuta. Niitä näytti olevan, joten ei niitä myöskään.
Tiedän, että noista työpaikoista ei kaikille suomalaisille työttömille työpaikkaa heru, mutta jotta pääsemme alkuun, voisin luoda töitä sinne, missä niitä on eniten. Elikä sinne suorittavan työn portaaseen. Mutta jos suorittavan työn portaassa löytyy jo noin monelta eri alalta hommia, niin mitä minä nyt sitten luon? Pakko kai se sitten on luoda sinne ylemmille portaille vähän lisää paikkoja.
Ei, mutta hetkinen. Nyt pitää hieman miettiä. Jos minä luon ylempiin portaisiin enemmän työpaikkoja, joissa sitten keksitään tekemistä noille alempien portaiden työntekijöille, niin minähän tarvitsen niihin sellaisia henkilöitä, joilla on sopiva koulutus. Onneksi Suomessa koulutetaan pilvin pimein osaavaa ja älykästä juuri näihin tehtäviin, joten nyt varmaan olen iskenyt siihen etsimäänne kultasuoneen. Ei, mutta voihan köpelis. Jos minä lähden nyt luomaan näihin ylempiin portaisiin väkeä, se tarkoittaa sitä, että minun pitää luoda myös alempiin portaisiin lisää väkeä. Muutenhan siellä ei riittäisi tekemistä kaikille! Mikä on sopiva määrä alaisia yhdelle johtajalle, ja kuinka paljon töitä yksi luova suunnittelija saa aikaan tuotantoportaassa? Hankalia juttuja. Pistetäänpä tämä nyt mietintämyssyyn hetkeksi.
Okei. Jäljellä on nyt siis vain sikariporras. Luonko siis penkkejä sikariportaalle jokaiselle suomalaiselle? Näin teen! Teen kaikista oman elämämme johtajia, jolloin saamme itse vastata siitä, kuinka monta suorittavaa työntekijää otamme ja kuinka monta toimihenkilöä keksimään niille tekemistä. Tämähän kuulostaa heti hyvältä. Olkaatten siis hyvä, AV-palsta, lampunhenki ratkaisi ongelmanne! Loin teille jokaiselle oman työpaikan oman yrityksen johtoportaassa, ja sen lisäksi vielä rutosti töitä niille, jotka eivät halua olla johtajia. He ovat siis varmaan sitä ulkolaista työvoimaa?
Onnea ja menestystä tuleviin tempauksiinne!
Ystävällisin terveisin
Lampunhenki
Olet ihana! Ja viisain kirjoittaja koko vauvapalstalla. Kiitos, että olet olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Toisaalta on aika vaikea ymmärtää mitä hyötyä siitä on, että esim. eduskunnan vahtimestarin paikkaan tulee 175 000 hakemusta.
Virolaiset voivat mennä kotiinsa.