Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei kutsu juhliinsa, miten suhtautua?

Vierailija
08.11.2013 |

Ystäväni valmistuu ammattiin ja on jo vuosia hehkuttanut, että sitten järjestää juhlat. Viime kesänä ilmoitti, että tänä syksynä valmistuu. Olin innoissani, että jei, koskas on juhlat?! Tähän ystäväni välttelevästi, että ei hän mitään isompaa järjestä, kutsuu vaan opiskelutovereita.

Nyt ystäväni mies on alkanut jahdata omaa miestäni, että täytyy lähteä Tallinnaan. Syy: alkoholin hankkiminen näihin valmistujaisiin.

Päivämääräkin on tiedossa. Ja juhliin on kutsuttu yksiä sun toisia ihmisiä ystäväpiiristämme. Paitsi meitä.

Olen ihan hämilläni. Mistä on kyse? Samaan aikaan minua ja miestä jahdataan ostamaan jokin kallis lahja (toiveet 150 euroa tai yli) tämän ystävän lapselle, jonka kummi minä olen.

Miten ihmeessä suhtautua tähän?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko, että olet aika inhottava ja pahansuopa, omahyväinen ihminen? En minäkään pyytäisi tuollaista juhliini.

"Mutta ehkä sitten on noin... He on puhuneet vuosia remontista. Mitään ei tapahdu (osin siksi, että ovat aika laiskoja, jos jokin nurkka repsottaa, se sitten repsottaa). Me ei vohkattu rempasta etukäteen. Alettiin vaan tehdä ja kun joku halusi tulla kylään, sanottiin, että ei ehkä remonttipölyn keskelle..."

Vierailija
22/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:36"]

Itse olisin rehellinen ja kertoisin kaverilleni että ihmettelen kun ei ole kutsua kuulunut ja puhuisin asian selväksi. En siis syyttäsi ja huutaisi. Voihan se olla että kaveri ei jostain syystä pidä sinusta tai miehestäsi, sellaisille tunteille ei oikein voi mitään ja omiin juhliin on ikävä kutsua ihmisiä joista ei pidä.

[/quote]

Ööö... On sit aikoinaan pitänyt musta kuitenkin niin paljon, että pyysi lapsen kummiksi? Ehkä kysyn sitten ihan suoraan...

Kumma juttu, kun ei hän halua enää tulla meille kyläänkään. Kunnostettiin kotia ja saatiin remontti viime kesänä valmiiksi. Hän kävi kerran katsomassa, oikein hinkui päästä meille sen ekan kerran. Sen jälkeen, kun olen pyytänyt, että koska sopisi, niin hän elää nyt ruuhkavuosia vaan, ei nyt millään ehdi... Tai sitten vastaus kutsuun on vaan "Niin, no..."

Ei sitten mekään olla niin paljon heillä kyläilty. Kun kerran heillä on ne ruuhkavuodet, niin yritetään olla häiritsemättä...

[/quote]

No jos teilläkin alkais olla ruuhkavuodet. Mies ei ehdi Tallinnaan viinan kantoavuksi koska ruuhkavuodet. Kallista lahjaa ei voi kummilapselle ostaa, koska niin paljon muitakin kulueria koska ruuhkavuodet. Kylään ei ehdi eikä ehdi kutsua kylään koska ruuhkavuodet.

Ja unohda koko kaveri jos hän ei ole muuta kuin jotain aina vailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellista tyhmyyttä kysyä onko meidät kutsuttu! Älä nyt vaan sitä tee. Itse antaisin lapselle lahjaksi leffaillan ja veisin hampurilaisilla sen leffan jälkeen. Teitä käytetään vain hyväksi. 

Vierailija
24/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin suoraan miksi meitä ei ole kutsuttu. Vastauksesta sitten riippuisi miten suhtautuisin. Jos on kutsuttu vain lähipiiri, niin tietäisin nyt etten siihen kuulu. Jos kutsu on hukkunut, niin arvelen sen olevan excuse ja saisin vahvistusta epäilyilleni. Jos kutsumattomuuteen on joku muu syy niin toimisin sitten sen mukaan. Eli yksipuolinen ystävyys saisi väljehtyä minun puolesta.

Vierailija
25/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:11"]

Huomaatko, että olet aika inhottava ja pahansuopa, omahyväinen ihminen? En minäkään pyytäisi tuollaista juhliini.

"Mutta ehkä sitten on noin... He on puhuneet vuosia remontista. Mitään ei tapahdu (osin siksi, että ovat aika laiskoja, jos jokin nurkka repsottaa, se sitten repsottaa). Me ei vohkattu rempasta etukäteen. Alettiin vaan tehdä ja kun joku halusi tulla kylään, sanottiin, että ei ehkä remonttipölyn keskelle..."

[/quote]

Ok. Olen sitten paha ihminen. Mutta lahjoja ostamaan kyllä kelpaan.

Vierailija
26/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:36"]

Itse olisin rehellinen ja kertoisin kaverilleni että ihmettelen kun ei ole kutsua kuulunut ja puhuisin asian selväksi. En siis syyttäsi ja huutaisi. Voihan se olla että kaveri ei jostain syystä pidä sinusta tai miehestäsi, sellaisille tunteille ei oikein voi mitään ja omiin juhliin on ikävä kutsua ihmisiä joista ei pidä.

[/quote]

Ööö... On sit aikoinaan pitänyt musta kuitenkin niin paljon, että pyysi lapsen kummiksi? Ehkä kysyn sitten ihan suoraan...

Kumma juttu, kun ei hän halua enää tulla meille kyläänkään. Kunnostettiin kotia ja saatiin remontti viime kesänä valmiiksi. Hän kävi kerran katsomassa, oikein hinkui päästä meille sen ekan kerran. Sen jälkeen, kun olen pyytänyt, että koska sopisi, niin hän elää nyt ruuhkavuosia vaan, ei nyt millään ehdi... Tai sitten vastaus kutsuun on vaan "Niin, no..."

Ei sitten mekään olla niin paljon heillä kyläilty. Kun kerran heillä on ne ruuhkavuodet, niin yritetään olla häiritsemättä...

[/quote]

No jos teilläkin alkais olla ruuhkavuodet. Mies ei ehdi Tallinnaan viinan kantoavuksi koska ruuhkavuodet. Kallista lahjaa ei voi kummilapselle ostaa, koska niin paljon muitakin kulueria koska ruuhkavuodet. Kylään ei ehdi eikä ehdi kutsua kylään koska ruuhkavuodet.

Ja unohda koko kaveri jos hän ei ole muuta kuin jotain aina vailla.

[/quote]

No kun tältä mustakin on alkanut tuntua...

Nykyään ottaa yhteyttä, kun pitäisi olla kantamassa rahaa jonnekin. Nyt lapsen koululla on hyväntekeväisyysprojekti, antakaan rahaa. Nyt toisen lapsen harrastusseura esiintyy, ostakaan 20 euron pääsylippu tilaisuuteen. Jne.

Harrastamme yhdessä samassa harrastuspiirissä tämän ystävän kanssa. Aluksi, kun oli näitä harrastusporukan menoja, niin mentiin yleensä mun autolla, jonkun kerran punkattiin mun sukulaisissa. Nyt hän on saanut sieltä uusia ystäviä, menee näiden kanssa ja näiden autolla, kun on jotain näitä harrastemenoja.

Ehkä tämä on ollut vaan hyväksikäyttöä.

Vierailija
27/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran samoin. Kaveri oli puhunut kutsuvansa mut juhliin mut asia jäi siihen...eipä tullut kutsua milloinkaan. Nämä kaverit olivat olleet meidän juhlien vakiokalustoa.

Juhlien aikaan ystävä oli todella vaikeassa elämäntilanteessa ja tavallaan ymmärränkin, että pitivät juhlat ihan vaan omalle perheelle ja suvulle. Ystävyytemme olisi kuitenkin kestänyt sen, että kaveri olisi avannut suunsa ja kertonut asiasta.

Eli jotenkin sinun pitäisi saada puhuttua tuo asia nyt, tuo tämän ketjun puhelu olis ihan vekkuli tapa :)

Vierailija
28/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala nyt käydä läpi kaikkia menneitä juttuja ja tulkita niitä hyväksikäytöksi. Jos teitä ei kutsuta juhliin, vaikka kehdataan käyttää kuormajuhtana, katkaise siinä vaiheessa välit. Ei mitään selityksiä tai julkilausumia, vaan se oli kylmästi siinä.

Vierailija
29/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:46"]

Mulle kävi kerran samoin. Kaveri oli puhunut kutsuvansa mut juhliin mut asia jäi siihen...eipä tullut kutsua milloinkaan. Nämä kaverit olivat olleet meidän juhlien vakiokalustoa.

Juhlien aikaan ystävä oli todella vaikeassa elämäntilanteessa ja tavallaan ymmärränkin, että pitivät juhlat ihan vaan omalle perheelle ja suvulle. Ystävyytemme olisi kuitenkin kestänyt sen, että kaveri olisi avannut suunsa ja kertonut asiasta.

Eli jotenkin sinun pitäisi saada puhuttua tuo asia nyt, tuo tämän ketjun puhelu olis ihan vekkuli tapa :)

[/quote]

Nyt ei ole kyse pelkästään perhejuhlasta. Näin hän mulle kesällä uskotteli, mutta nyt on käynyt ilmi, että siitä kaveripiiristä, jossa pyöritään, on kaikki muut. Ihan kaikki muut. Kutsuttu, muttei meitä.

Vierailija
30/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta kyllä.

Mä olen itse tehnyt tuon yhdelle kaverilleni. Hän oli mun käytännössä paras ystävä, mutta muuttui sitten pikku hiljaa ihmiseksi, josta en vaan enää pidä ja jota en voi kunnioittaa.

Yritin ottaa etäisyyttä ja pikku hiljaa laittaa välit poikki, mutta ei tuo vaan ymmärtänyt. Kerroin sitten jopa aika suoraan, että nyt ei vaan seura nappaa. Ei ymmärtänyt. Jätin kutsumatta juhliin ja suuttui verisesti. En ole pyytänyt anteeksi, koska olen iloinen, että välit viimein ovat poikki.

Nyt en missään nimessä tarkoita sitä, että ap olisi tehnyt jotain väärin vaan sitä, että tuo kutsumattajättäminen on mielestäni selkeä vinkki siitä, että seuraa ei jostain syystä enää kaivata.

Pistäisin tästä lähtien kummilapselle jotain pientä muistamista ja unohtaisin koko "kaverin".

Vierailija
31/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten asiat oikeasti ovat mutta aika surulliselta kuulostaa jos seura ei kelpaa enää mutta rahalle on tarvetta. Älä kuitenkaan jää murehtimaan, löydät kyllä parempaa seuraa :)

Vierailija
32/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kun joka asiaan syyksi aina sanotaan kateutta, mutta mitä enemmän kerroit, kuulostaa siltä että ehkä se juurikin on syynä :(  Kysy suoraan juhlista, saat selvyyden niihin sekä noihin rahoittajakummin tilanteesee.

Vierailija
33/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelisin kysymään suoraan, koska muussa tapauksessa asia jää vaivaamaan sinua. Lopputulos voi olla välien katkeaminen, mutta niin ne katkeavat joka tapauksessa, jos et kysy.

Ei siinä tarvitse vaikuttaa nololta kutsun norkoilijalta. Vaan soita ja sano, että "kun miehes oli kutsunut mun miestä viinanhakureissulle Tallinnaan ja kun olen kuullut kaikkien meidän yhteisten kaverien olevan kutsuttuja sun valmistujaisjuhlaan, niin aloin vähän ihmetelle. että oletko kutsumassa meitä vai oletko jostain suuttunut minulle?"

Tuo on täysin normaalia ihmissuhteiden hoitoa, että ei aleta mököttää tai panna välejä poikki ilman, että EDES YRITETÄÄN SELVITTÄÄ ONGELMIA. Ei niitä ystäviä aikuisiällä enää ihan helpolla saa, ja kun olet tuon ystävän lapsenkin kummi, niin se minusta hiukan edellyttää sinulta eforttia asioiden selvittämisen eteen.

Jos kaveri ei suostu kertomaan tai jos vastaus on oikein loukkaava, niin sitten voit tehdä johtopäätöksiä.

Tulee nimittäin mieleen montakin syytä tuolle: kaverisi on mielestään lähettänyt sulle kutsun, mutta se on kadonnut (esim. sähköposti ei aina tule perille, eikä Itellankaan). Hänelle on joku kertonut sinusta ilkeitä juttuja, joiden mukaan sinä olisit "puukottanut häntä selkään" tai panetellut selän takana - tuollainen on oiottavissa, jos saat hänen kertomaan asiasta. Hän ei pidä miehestäsi. Hän on sinulle loukkaantunut jostain, ja anteeksipyyntö olisi oikeastikin paikallaan. TAI hän itse on toiminut sinua kohtaan epäreilusti, eikä kehtaa myöntää sitä itselleen, vaan projisoi huonoa omaatuntoa siten että on alkanut kartella seuraasi.

Oikeasti, mitä voittaisit sillä, että alkaisit vältellä häntä? Ota se riski, että hänellä on jotain hampaankolossa, ja sinulla on syytäkin katua tekojasi tai sanomisiasi! Aikuinen ihminen kykenee keskustelemaan asioista.

Vierailija
34/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi edelliselle vastaajalle. Ihmisten pitäisi oppia olemaan rehellisiä ja suoria, niin maailma olisi paljon parempi paikka.

Vierailija
35/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh aika uskomtonta käytöstä "ystävältä"! Ei kutsu juhliin, mutta viitsii kyllä käyttää hyväkseen! Älä nyt ainakaan tee palveluksia tuollaiselle tyypille!

Vierailija
36/36 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap tulee kertomaan mihin ratkaisuun päätyi ja kuinka asiat järjestyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän