Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 40-vuotiaat, miten saatte pidettyä painon kurissa?

Vierailija
15.09.2020 |

Pystyttekö koskaan herkuttelemaan tai juomaan alkoholia niin ettei se näy painossa?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pystyn. Kysymys on oleellisesti määristä. Ei esim. pari alkoholiannosta silloin tällöin lhota kun suuret linjat on kunnossa. Toki tajuan, etten voi surutta mussuttaa "herkkuja" kuten 20 vuotta sitten.

Vierailija
2/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä hyvin pysyy paino kunnossa. En mieti jatkuvasti jotain "herkkuja"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn herkuttelemaan ja nauttimaan kohtuudella alkoholia silloin kun on sen aika. Arkena syödään ja juodaan kohtuudella ja terveellisesti. Liikuntaa sopivasti.

Vierailija
4/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla geenit on pitäneet kilot kurissa. Oon 40 vuotta. Alkoholia en tosin käytä ollenkaan. Ja ehkä ruokamäärätkin on pienentyneet vuosien saatossa, en enää edes pysty mättämään sellaisia määriä kuin nuorena.

Vierailija
5/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wouldn't you like to know................. jos hinnasta sovitaan, niin kerron!

Vierailija
6/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on painoraja 55 kiloa. Punnitsen joka aamu, ja jos menee sen lähelle, tiedän että jostain pitää vähentää. On toiminut 40 vuotta, ja olen takuulla syönyt ja juonut ihan tarpeeksi herkkuja.

Vierailija
7/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto toimii mulla. Ne ajat, kun en paastoa, voin syödä mitä vaan.

Vierailija
8/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän mursukysely

Vierailija
9/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-10. Syön tosi puhtaasti 90% ajasta ja sitten 10% jotain muuta. Noin suurin piirtein. Treenaan paljon. Mulle on tärkeämpää pitää rasvaprosentti kurissa kuin varsinaisesti paino. Ja siinä peili on riittävä indikaattori. Olen siinä määrin itsekriittinen, että peili kertoo mulle kyllä missä mennään.

Vierailija
10/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin niin paljon, että ruokahalu lähti kahdeksi viikoksi. Farkut tuntuvat väljemmillä. En kyllä toivo tätä kenellekään painonhallintakeinoksi. En edes tiennyt, että ihminen voi ahdistua fyysisesti näin paljon.

Vierailija
11/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viinaa.

Ei tuu nälkä.

-Spusse55v

Vierailija
12/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kaloreita sekä punnitsen itseni kerran viikossa.

Vierailija
13/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kunnon aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Ei mitään ihmeellisiä dieettejä, kunnon annoksia normaalia ruokaa, pääasiassa lautasmallin mukaan. Ei mehuja, energiajuomia, limsoja tai sokerijugurtteja tai ihmeellisiä proteiinirahkoja yms, vaan ihan normiruokaa.

Työskentelin ennen ravitsemusterapeutin kanssa samassa paikassa ja hän sanoi aina, että lähes kaikilla painon kanssa kamppailevilla on liian pienet annoskoot, ts. ei syödä kunnolla kun syödään, vaan koitetaan koko ajan rajoittaa kaloreita. Lisäksi syöminen ei ole koskaan rentoa ja tervettä, jos se redusoituu ravintoaineiksi, eli puhutaan protskuista ja hiilareista ja kaloreista, eikä ruoasta.

Herkuttelen aina kun haluan, mutta kun oon koko ikäni syönyt säännöllisesti ja hyvin, harvoin tekee mieli erityisesti mässäillä.

Liikun päivässä 1-2.5 h suht reippaasti kävellen koiran kanssa.

Suosittelen lämpimästi tutustumaan ravitsemustieteilijä Patrik Borgiin. Hänellä on erittäin hyviä tieteeseen perustuvia näkemyksiä normaalista syömisestä ja painonhallinnasta.

Vierailija
14/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saakaan. Nytkin mussutan suklaata sängyssä. Nami nami.

Vierailija
15/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen, vähän mutta hyvää, sama alkoholin kanssa, vähän mutta hyvää.

20v 60kg

60v 65kg

Vierailija
16/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla katsomatta painoa enkä seuraa kaloreita. Pysymällä laadukkaassa ja hienostuneessa syömisessä. Ei mitään 3 litraa jätksiä putkeen plus tusina suklaalevuä ja lopulta ss-kuapan kautta 12 punaista tölkkiä olutta. Niinkun näen että joillakin on tapana...

Vierailija
17/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön perusterveellisesti hyvinkin sen paljon parjatun ravitsemussuosituksen mukaan ja liikun säännöllisesti ja monipuolisesti. Herkut mahtuvat hyvin mukaan pienissä määrin arkena ja ihan reilumminkin sitten erityistilanteissa. Arkiaktiivisuus (kävelen tai pyöräilen aina kun mahdollista, käytän portaita, seison töissä, pidän jalottelutaukoja ja mitä näitä nyt on) ja säännöllinen raskaampi liikunta lisäävät kulutusta juuri sen verran, että ruokavalion ei tarvitse olla turhan tiukka, eikä ruokia todellakaan tarvitse punnita ja kaloreita laskea.

N44

Vierailija
18/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen työ, annoskoko kurissa pienillä lautasilla..syön mitä mieli tekee.

Vierailija
19/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kaloreita, koska haluan ja on toiminut minulla vuosia. Joskus paastoan. En kiellä itseltäni mitään, mutta herkkuja syön kohtuudella. Viiniä lasi tai pari ehkä kerran kuussa (ikä on tehnyt sen että alkoholi ei vaan maistu ja yöunet kärsii pienestäkin määrästä). Paino pysynyt samassa pitkään.

20/62 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen melkein päivittäin. Herkku voi olla jotain pientä, esim. suklaapatukka. Joskus se on jotain isompaa, esim. suklaalevy. Painoni pysyy normaalina, olen hoikka. En syö herkkuja normaaliruoan (eli päivän täysimääräisen energiantarpeen kattavan ruoan) lisäksi, vaan yhtenä ateriana. Muu ruokani on yleensä terveellistä sen lisäksi että se on hyvää.

Geeneillä lienee osuutensa hoikkana pysymisessä. Perheessäni kaikki ovat hoikkia.

En käytä alkoholia kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa, ja silloinkin kohtuullisesti.