Apua, kirjoitusvirhe lipsahti työhakemukseen - mitä tehdä?
Vai tehdäkö mitään? Lähetin siis juuri äsken työhakemuksen, kun huomasin, että sinne oli lipsahtanut kirjoitusvirhe, yksi kirjain tipahtanut. Onkohan parempi olla tekemättä mitään vai lähettää perään korjattu versio... ? Iso blääh.
Kommentit (19)
"Anteeksi nyt kauheasti, kun kirjoitin VÄÄRIN. Toivottavasti ette tämän kauhean seikan takia jätä valitsemasta minua ydinfyysikon paikkaan. Tiedän kyllä, että tuli tehtyä kauhea virhe..."
Sama siivoojan paikassa.
Jos ne oikeasti on kiinnostuneita susta työnhakijana niin tuolla ei ole mitään merkitystä. Kokemus yms. ratkaisee, ei joku yksittäinen pikkuvirhe.
Vielä oudompaa on, että lähetät perään viestin, jossa pahoittelet, että yhdestä sanasta puuttuu yksi kirjain. Jos nyt sanan merkitys ei muuttunut ihan täysin niin whatever.
no ei ainakaan kannata tehdä asiasta mitään numeroa
Jos on joku yksittäinen kirjainvirhe, se ei haittaa, ellei merkitys muutu. Esim. jos haet siivoojan paikkaa ja kirjoitat, että "eniten käytän työvaatteiden pesussa tuoksutonta Homoa" sen sijaan, että kirjoittaisit "eniten käytän työvaatteiden pesussa tuoksutonta Omoa". Selkeä merkitysero, joka voi vaikuttaa vastaanottajan käsitykseen sinusta. Sellainen on parasta korjata ("Anteeksi hirveästi, tämä ennakoiva tekstinsyöttö teki tepposet!").
Riippuu tosiaan virheen "laadusta". Itse kerroin jossain työhakemuksessa olleeni töissä "lastenpsykiatrian osastolla 56", joka on oikeasti vanhusten saattohoito-osasto. Lpsyk ois ollut 65, mutta tuskinpa nuo rekrytoijat sitä tiesi/hoksasi/välitti.
Jos kyseessä on tosiaan joku harmiton kirjoitusvirhe niin anna olla. Mutta jos joku perustavanlaatuinen, tyyliin nimesi on Maria ja kirjoitit sen muodossa Mara, niin korjaa!
En tekisi mitään. Jos asia otetaan esille niin toteat, että KAPPAS.
Mä lähetin äsken työhakemuksen kesäduunia varten ja siitä tuli ilmoitus sähköpostiin ja lukasin sen siinä varmaan 100:nen kerran läpi ja huomasin että osiossa "kerro vapaasti itsestäsi" olin vahingossa laittanut saman sanan kaksi kertaa peräkkäin ;DD Ja kerro vapaasti itsestäsi, no minähän kerroin ja se muistutti enemmän jotain treffi-ilmoitusta! Joku saa hyvät naurut kun lukee sen :D
mut henkisesti mulle tuli hyvä olo, kun työ olisi minua kiinnostava, niin ainakin yritin hakea sitä.. ei väliä saanko sen. Huoh olipa ihana avautua
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:58"]
Mä lähetin äsken työhakemuksen kesäduunia varten ja siitä tuli ilmoitus sähköpostiin ja lukasin sen siinä varmaan 100:nen kerran läpi ja huomasin että osiossa "kerro vapaasti itsestäsi" olin vahingossa laittanut saman sanan kaksi kertaa peräkkäin ;DD Ja kerro vapaasti itsestäsi, no minähän kerroin ja se muistutti enemmän jotain treffi-ilmoitusta! Joku saa hyvät naurut kun lukee sen :D
mut henkisesti mulle tuli hyvä olo, kun työ olisi minua kiinnostava, niin ainakin yritin hakea sitä.. ei väliä saanko sen. Huoh olipa ihana avautua
[/quote]haha lol
Ei ne sitä välttämättä edes huomaa!
Eivät ne välttämättä huomaa. Hakemukset silmäillään läpi, ja yhden kirjaimen puuttuminen keskeltä sanaa luultavasti jää huomaamatta. Yhdyssanavirheet, kömpelöt lauserakenteet ja epätarkoituksenomainen toisto ovat mokia.
Minä tein hakemusta pitkään ja huolellisesti, oikoluin monta kertaa ja vasta lähetettyäni hakemuksen huomasin kirjoittaneeni oman nimeni väärin. Koska hakemus meni rekrytointifirmalle, lähetin perään pahoitteluni ja korjatun version siinä toivossa, että työnantaja ei saisi tietää mokastani, mutta enpä kuullut heistä enää mitään.
Mulla lipsahti kerran kirjoitusvirhe heti otsikkoon, kun aika kiireessä tein hakemuksen, yksi kirjain jäi pois. Huomasin koko homman vasta haastattelussa, kun ta:lla oli hakemukseni nenän edessä. En ollut tietääkseni asiasta. Sain paikan. Myöhemmin sitten sanoin, että ettekö huomanneet, olivat kuulemma huomanneet, mutta pikku juttu, kun olin paras hakija kaikin puolin muuten.
Kyllä ne kirjoitusvirheetkin valitettavasti vaikuttaa kun hakijoita on satoja. Kun kirjoittaa hakemusta kannattaa antaa tekstin levätä vähintään päivä ennen lähettämistä. Eli kun keskittyneesti ja tunteella värkkää hakemusta niin sitä sokeutuu omalle tekstilleen, eikä huomaa virheitä. Kun on vaikka päivän lukematta tekstiä ja sitten uusilla silmillä lukee, niin virheet huomaa helpommin. Ap:n olisi kannattanut laittaa korjattu versio perään jonkun huumorilla höystetyn saatteen kera. Olisi ainakin jäänyt mieleen hakijoiden joukosta. Nyt on vaarana että jos on kehunut huolellisuuttaan ja kuitenkin on se virhe hakemuksessa, niin se ei anna kovin hyvää kuvaa.
Jaahas, tämä olikin ikivanha ketju.
En tekisi mitään, mutta jos pääset haastatteluun ja sinulle huomautetaan siitä, niin sinuna sanoisin siinä tilanteessa, että huomasit kyllä virheen sen jälkeen kun olit lähettänyt hakemuksen - olit niin innostunut työpaikasta, että hakemukseen lipsahti virhe.
Rauhoitu,
typoja tulee. Jos niitä on 1-2 niin ihan sama, mutta sitten tulee näitä, jotka vilisee niitä. Roskiin menee...
Tässä vaan ongelmana se, että työssä kirjoittamisella on suuri rooli + menin vielä hehkuttamaan huolellisuuttani. Siinä mielessä mietin, että olisikohan kuitenkin järkevää mainita lipsahduksesta ja liittää päivitetty versio. Ainakin tietäisivät, että huomasin oman virheeni. Noloa joka tapauksessa. T. Se alkuperäinen
Tee mikä tuntuu hyvältä.