Yleisin summa ruokakauppakuitissanne hankkiessanne n.5-7vrk ruoat ym?
Meillä tapana käydä lauantaisin isommassa marketissa ostoksilla, mietin aina sen la-su ruoat ja lisäksi seur vkolle ke-to asti sapuskat.
Meitä on 2aik+2 varhaismurkkua lasta ja kys kuitin summa pyörii aina 150e-200e paikkeilla.
Kommentit (26)
Kuukaudessa menee ruokakauppaan 2000 euroa. Eli tuohon aikaväliin jos satsaisi niin se olisi noin 450. Suuri perhe.
Viikon ruokaostokset kerralla ostettuna maksaa n. 100€. Meitä on 7 joista 1 on alaikäinen.
N 185€.
Äsken kävin kaupassa ja 3 pvän ruuat oli 65€.
Siitä puuttui vielä hedelmät, kasvikset, salaattitarpeet, leivät, jälkiruoka, kahvi, kuplavesi ja pari olutta, vessapaperi (pahus, unohtui) - eli noista tulee äkkiä 40€. Viikossa menee 200€, kuukaudessa 800€. Syömässä 3 henkeä arkisin, viikonloppuna 3-8.
Miten 24 onnistuu? Metsästättekö tai kasvatatteko itse ruokaa? Meillä ei koskaan onnistu tuo kerran viikossa kauppaan kun aina unohtuu/loppuu jotain.
Viikossa meillä menee ruokaan n.200e, vähemmälläkin pärjättäisiin, mutta usein tulee ostettua jogurtteja, muroja ja leipääkin kaupasta, kun lapset eivät enää suostu syömään kaurapuuroa aamiaiseksi. Leipomaankin ehdin aika harvoin nykyään. Kolme urheilevaa poikaa tosin syökin aika paljon, esim 700g jauhelihaa riittää nippanappa yhden ruokailun lihapulliin.
Aika taikuri saa olla, jos alle satasella viikosta selviää, varsinkin hedelmät ja vihannekset nostavat viikon ruokaostossummaa aika paljon.
On kyllä pieniä summia täällä joillakin! Hienoa että osaatte olla säästäväisiä!
Meillä menee viikonlopun ja alkuviikon ruokiin n.200e, mutta alkuviikosta pitää taas käydä täydentämässä. Olemme huonoja suunnittelemaan ruokia etukäteen koko viikoksi. Taloudessa on 2 aikuista ja 2 alle kouluikäistä lasta. Meillä ei ole tarvetta seurata hintoja tarkasti sillä molemmilla ihan hyvät tulot. Olen silti yllättynyt kuinka pienillä ruokakuluilla moni selviää. Hieno juttu! Itsekin voisi ehkä vähän seurata mitä siihen kärryyn lappaa. Tuossa summassa on meillä kyllä mukana myös kuopuksen vaipat ym.pehmopaperit ja kosmetiikka.
2 aikuista ja 2 lasta n.100e/viikossa. Käyn yleensä 2-3 kertaa viikossa kaupassa. Teen pääsääntöisesti kaikki ruuat itse ja katson tarkkaan, mitä ostan.