Olen huomannut, että osa naisista oikeasti kokee tarvitsevanse fyysistä suojelua mieheltä
Olen monesti kuullut väittämän, että pienikokoisen miehen kanssa ei voi tuntea itseään turvalliseksi ja ihan tosissani ihmetellyt, mikä juttu se on. Olen asunut yksin 18v asti, seurustelin ensimmäistä kertaa vasta 24v. Olen aina ollut yksin viihtyvä introvertti. Olen aina harrastanut kävelylenkkejä yksin yöllä ja en koskaan joutunut uhkaavaan tilanteeseen tai pelännyt. Ihmettelin kun äiti sanoi pelkäävänsä puolestani. Joskus hän halusi että liikkuisin illalla vain veljeni seurassa, mitä pidin loukkaavana. En koskaan ajatellut, että joku edes haluaisi hyökätä kimppuuni sen todennäköisemmin kuin päivälläkään.
Olen nettikeskustelujen perusteella huomannut, että moni nainen pelkää yksin liikkumista ja miettii esimerkiksi, että sanoo potentiaaliselle seuraajalle, että hänellä on mies kotona odottamassa. Eli oletus että miehen tehtävä on suojella naista hyökkäävää miestä vastaan, kuten joskus kivikaudella. Oma isäni joka oli yli 2 m pitkä pahoinpiteli minua ja oli työtön alkoholisti. Kysyin yhdesti äidiltä miksei hän jätä sitä. Vastaus ei liittynyt rakkauteen tms vaan oli että onhan se hyvä suoja jos joku HYÖKKÄÄ tänne. Sellaista tilannetta ei kuitenkaan koskaan tullut
Nykyinen mieheni on 167cm/55kg, eli ei todennäköisesti pystyisi suojelemaan minua hyökkääjältä. Olen myös itse isokokoisempi. En kuitenkaan koe tilannetta sen kummemmaksi kuin vuosikausia yksin liikkuessanikaan. Ainoa "hyöty" mitä häneltä vaadin on että pystyisi joskus tienaamaan niin, ettei minun tarvitsisi olla ainoa joka elättää perheen. Rakastan häntä ja pidän viehättävimpänä koskaan tapaamanani miehenä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään kaipaa suojelijaa. Olen työn vuoksi liikkunut yksin kaupungilla kaikkina vuorokauden aikoina eikä pelottanut.
Mutta itseäni pienempää miestä en kyllä halua. Minusta ihan normaalia, että heteronainen tuntee vetoa ihmiseen joka on isompi, ääni on matalampi, hartiat leveämmät, käsivarret karvaisemmat jne. kuin itsellä on. En ymmärrä miksi sekin pitää välillä selittää.
On normaalia tuntea vetoa ihan mihin tuntee, ei sitä tarvitse selittää. Ei myöskään sitä, jos tykkää pienistä ja siroista miehistä. Onneksi maailma on täynnä erilaisia miehiä ja naisia, niin jokaisella on mahdollisuus valita sellainen joka itseä miellyttää.
Kyllä tällä palstalla syyllistetään naisia koko ajan, erityisesti siitä jos ei innostu lyhyistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään kaipaa suojelijaa. Olen työn vuoksi liikkunut yksin kaupungilla kaikkina vuorokauden aikoina eikä pelottanut.
Mutta itseäni pienempää miestä en kyllä halua. Minusta ihan normaalia, että heteronainen tuntee vetoa ihmiseen joka on isompi, ääni on matalampi, hartiat leveämmät, käsivarret karvaisemmat jne. kuin itsellä on. En ymmärrä miksi sekin pitää välillä selittää.
On normaalia tuntea vetoa ihan mihin tuntee, ei sitä tarvitse selittää. Ei myöskään sitä, jos tykkää pienistä ja siroista miehistä. Onneksi maailma on täynnä erilaisia miehiä ja naisia, niin jokaisella on mahdollisuus valita sellainen joka itseä miellyttää.
Kyllä tällä palstalla syyllistetään naisia koko ajan, erityisesti siitä jos ei innostu lyhyistä miehistä.
No tämän palstan juttuja ei ehkä kannata ottaa niin tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen valossa naiset tarvitsevat pikemminkin suojelua miesten vuoksi...
Ja lapset äitiensä vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Itse naisena olen aina ajatellut että mieltymykseni itseäni vahvempiin miehiin liittyy lähinnä fantasioihin. Rhett Butler kantaa Scarlett O'Haran yläkertaan ja tekee mitä tahtoo ja niin edelleen.
Käytännössä jokainen mies on vahvempi kuin samankokoinen nainen, joten heikoksi saa itsensä tuntea melkein kenen kanssa hyvänsä. Minä ja mieheni olemme about samanpituisia ja urheilullisia ja silti mies pystyy hallitsemaan minut pelkällä voimalla. Asia olisi varmaan eri jos oikeasti tapeltaisiin, mutta jos painitaan leikillään eikä toista saa satuttaa, olen aika avuton. Hyvin ärsyttävää.
Oikeasti se iso mies ei ole kummoinenkaan turva: rikolliset on aseistettuja ja toisaalta valtaosa uhista on järjellä vältettävissä.
Tuo kuvitelma miehestä kaikkivoipana suojelijana on siitäkin tosi outo, että eihän niitä satunnaisia hyökkääjiä vain sinkoile sieltä täältä. Vaikka mies olisi miten iso, se hyökkääjä on ennen hyökkäystä arvioinut kannattaako hyökätä. Eli se joka on päättänyt hyökätä, on isompi ja vahvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämän palstan juttuja ei ehkä kannata ottaa niin tosissaan.
Noin voi sanoa ihan kaikista jutuista.
Raiskattuna ja monen monia kertoja ahdistelluksi tulleena kyllä koen tarvitsevani tähän miestäni. Jostakin syystä kaikki häirintä ja ahdistelu loppui kuin seinään, kun aloin seurustelemaan ja liikkumaan käytännössä aina hänen kanssaan ulkona. Toki ihanteellisintahan olisi jos ei tuommoista suojelun tarvetta edes tulisi, liekö minulla sitten vaan erityisen huono tuuri, mutta kyllä nuo kokemukset vaan vaikuttaa.
Niin, siis: Jos on itsekin syrjäytynyt ja liikkuu ryyppy- tai huumeporukoissa, niin silloin ne tutut porukat muodostavat sen suurimman riskin. Jos on ns. kunnollinen, niin suurin väkivallan riski tulee tuntemattomilta (yleensä alkoholin vaikutuksen alaisena olevilta) miehiltä. Puukotuksilta pystyy aika hyvin välttymään pysymällä erossa ammattideekujen porukoista, mutta satunnaiselta turpaanlyönniltä ei yhtä helposti.