Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huomannut, että osa naisista oikeasti kokee tarvitsevanse fyysistä suojelua mieheltä

Vierailija
15.09.2020 |

Olen monesti kuullut väittämän, että pienikokoisen miehen kanssa ei voi tuntea itseään turvalliseksi ja ihan tosissani ihmetellyt, mikä juttu se on. Olen asunut yksin 18v asti, seurustelin ensimmäistä kertaa vasta 24v. Olen aina ollut yksin viihtyvä introvertti. Olen aina harrastanut kävelylenkkejä yksin yöllä ja en koskaan joutunut uhkaavaan tilanteeseen tai pelännyt. Ihmettelin kun äiti sanoi pelkäävänsä puolestani. Joskus hän halusi että liikkuisin illalla vain veljeni seurassa, mitä pidin loukkaavana. En koskaan ajatellut, että joku edes haluaisi hyökätä kimppuuni sen todennäköisemmin kuin päivälläkään.

Olen nettikeskustelujen perusteella huomannut, että moni nainen pelkää yksin liikkumista ja miettii esimerkiksi, että sanoo potentiaaliselle seuraajalle, että hänellä on mies kotona odottamassa. Eli oletus että miehen tehtävä on suojella naista hyökkäävää miestä vastaan, kuten joskus kivikaudella. Oma isäni joka oli yli 2 m pitkä pahoinpiteli minua ja oli työtön alkoholisti. Kysyin yhdesti äidiltä miksei hän jätä sitä. Vastaus ei liittynyt rakkauteen tms vaan oli että onhan se hyvä suoja jos joku HYÖKKÄÄ tänne. Sellaista tilannetta ei kuitenkaan koskaan tullut

Nykyinen mieheni on 167cm/55kg, eli ei todennäköisesti pystyisi suojelemaan minua hyökkääjältä. Olen myös itse isokokoisempi. En kuitenkaan koe tilannetta sen kummemmaksi kuin vuosikausia yksin liikkuessanikaan. Ainoa "hyöty" mitä häneltä vaadin on että pystyisi joskus tienaamaan niin, ettei minun tarvitsisi olla ainoa joka elättää perheen. Rakastan häntä ja pidän viehättävimpänä koskaan tapaamanani miehenä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä naiset tuntuvat usein vähättelevän isokokoisia lihaksikkaita miehiä, jopa pilkkaavat heitä. Eiköhän lihaksikkaiden miesten markkinat kuitenkin parane huimasti lähivuosina kun Ruotsin meno yleistyy Suomessakin

Hirvikivääristä on silloin merkittävästi enemmän iloa kuin lihaksista.

Pelkillä lihaksilla ei ketään puolusteta, edes itseä. Tarvitaan myös taitoa. Ja nykymaailmassa valtaosalla kriminaaleista on mutka taskussa tai vähintäänkin puukko.

Vierailija
42/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Minulla on suojelukoulutuksen saanut koira. Sen reaktionopeus on suurempi kuin yhdenkään miehen.

Jokaisen kannattaa hankkia hyvät itsepuolustustaidot. Itsepuolustus ei ole voima- vaan tekniikkalaji.

Onko olemassa naisia, joilla ei ole koiraa eikä itsepuolustusharrastusta eikä unelmia hyökkäävien miesten teurastuksesta, mutta eivät silti unelmoi myöskään mistään isokokoisesta tappajamiehestä joka "suojelee"?

Minä. Kokemukseni mukaan maailma on varsin turvallinen paikka. En muista että olisin koskaan kokenut olevani fyysisesti uhattuna, ja nuorempana tuli käveltyä yksin baarista kotiin useinkin, aina kännissä kuin käki.

Toki olen asunut enimmäkseen pikkupaikkakunnilla, silloin kun asuin Tampereella otin kyllä taksin baarista kotiin.

Minä kyllä koen siinä mielessä tarvitsevani miestä turvakseni, että pelkään muuten kaikenlaista: tulipaloja, mörköjä vaatekaapissa, vampyyrejä, että koiralla tulee ripuli yöllä ja pitää mennä ulos jne. Siis jos olen yksin illalla kotona. Jos mies on kotona, ei tuollaisia pelkotiloja tule. Itse asiassa kuka hyvänsä samassa asunnossa oleva ihminen riittää, ei sen tarvitse olla mies, mutta tuo oma mies nyt enimmäkseen täällä kanssani nukkuu.

Samoilla linjoilla, tosin ilman pelkotiloja. Mies on, mitä parhain kumppani. En kaipaa enkä arvosta miehekkyydessä suojeluaspektia enkä machopullistelua. - se lyhyistä ja hoikista miehistä pitävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena olen aina ajatellut että mieltymykseni itseäni vahvempiin miehiin liittyy lähinnä fantasioihin. Rhett Butler kantaa Scarlett O'Haran yläkertaan ja tekee mitä tahtoo ja niin edelleen.

Käytännössä jokainen mies on vahvempi kuin samankokoinen nainen, joten heikoksi saa itsensä tuntea melkein kenen kanssa hyvänsä. Minä ja mieheni olemme about samanpituisia ja urheilullisia ja silti mies pystyy hallitsemaan minut pelkällä voimalla. Asia olisi varmaan eri jos oikeasti tapeltaisiin, mutta jos painitaan leikillään eikä toista saa satuttaa, olen aika avuton. Hyvin ärsyttävää.

Oikeasti se iso mies ei ole kummoinenkaan turva: rikolliset on aseistettuja ja toisaalta valtaosa uhista on järjellä vältettävissä.

Vierailija
44/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Minulla on suojelukoulutuksen saanut koira. Sen reaktionopeus on suurempi kuin yhdenkään miehen.

Jokaisen kannattaa hankkia hyvät itsepuolustustaidot. Itsepuolustus ei ole voima- vaan tekniikkalaji.

Onko olemassa naisia, joilla ei ole koiraa eikä itsepuolustusharrastusta eikä unelmia hyökkäävien miesten teurastuksesta, mutta eivät silti unelmoi myöskään mistään isokokoisesta tappajamiehestä joka "suojelee"?

Minä. Kokemukseni mukaan maailma on varsin turvallinen paikka. En muista että olisin koskaan kokenut olevani fyysisesti uhattuna, ja nuorempana tuli käveltyä yksin baarista kotiin useinkin, aina kännissä kuin käki.

Toki olen asunut enimmäkseen pikkupaikkakunnilla, silloin kun asuin Tampereella otin kyllä taksin baarista kotiin.

Minä kyllä koen siinä mielessä tarvitsevani miestä turvakseni, että pelkään muuten kaikenlaista: tulipaloja, mörköjä vaatekaapissa, vampyyrejä, että koiralla tulee ripuli yöllä ja pitää mennä ulos jne. Siis jos olen yksin illalla kotona. Jos mies on kotona, ei tuollaisia pelkotiloja tule. Itse asiassa kuka hyvänsä samassa asunnossa oleva ihminen riittää, ei sen tarvitse olla mies, mutta tuo oma mies nyt enimmäkseen täällä kanssani nukkuu.

Samoilla linjoilla, tosin ilman pelkotiloja. Mies on, mitä parhain kumppani. En kaipaa enkä arvosta miehekkyydessä suojeluaspektia enkä machopullistelua. - se lyhyistä ja hoikista miehistä pitävä

Itse olen harrastanut kamppailu-urheilua amatöörimeiningillä noin 10-vuotiaasta asti, ja olen ihan sellainen keskikokoinen mies. En silti ajattele pystyväni lisääväni esimerkiksi vaimoni turvallisuutta millään tavalla, koska tiedän, että hänen turvallisuudelleen suurempia uhkia ovat esim. liikenneonnettomuudet tai sairastumiset kuin jonkun randomin hyökkäys kun hän katselee leffaa vieressäni kotisohvalla. Ja jos sellainen randomi tappamistarkoituksessa hyökkäisi, niin tuskimpa sille mitään voisin kun hänellä olisi ase ja minä tulisin yllätetyksi sohvalla löhötessäni.

Jos jostain syystä joutuisin uutta puolisoa etsimään, niin ehdoton ei olisi sellainen, joka hakee minusta jotain suojelijaa. Arvostan ihmisissä yleensäkin järkeä ja realistista ajattelua, en mitään prinsessafantasioita.

Vierailija
45/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että armon vuonna 2020 tällaisia asioita pohditaan. Ei pohdittu minun lapsuudessani. 

T: Mies

Vierailija
46/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautan tähän väliin, että moderneissa itsepuolustuslajeissa opetellaan myös tilanteista irtautumista ja juoksemista pois. Ja myös sitä, että osaa suojata päätään iskuilta päästäkseen karkuun ennen kuin hakataan tajuttomaksi.

Hyökkääjällä voi olla hyvin erilaisia mielentiloja: joku voi hyökätä tappaakseen ja on valmis viemään tavoitteensa maaliin hinnalla millä hyvänsä. Joku toinen voi haluta helpon kohteen pelotteluun, raiskaamiseen tai ryöstöön. Joku on vain niin sekaisin huumeiden tai mielenterveysongelmien takia, että ei itsekään tiedä mitä tekee.

Joka tapauksessa kunnollisten itsepuolustuslajien harrastamisesta ei ole haittaa, jos ne antavat käyttökelpoisia toimintamalleja hengissä pysymiseen. Kamppailulajit ovat sitten asia erikseen, ne ovat urheilua.

Vierailija
47/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oman perheen isokokoinen mies (isä) oli se uhka itselle eikä mikään "suojelija", olen sittemmin vaistomaisesti mieltynyt melko pienikokoisiin miehiin ja kokenut heidät turvallisiksi.

Vierailija
48/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena olen aina ajatellut että mieltymykseni itseäni vahvempiin miehiin liittyy lähinnä fantasioihin. Rhett Butler kantaa Scarlett O'Haran yläkertaan ja tekee mitä tahtoo ja niin edelleen.

Käytännössä jokainen mies on vahvempi kuin samankokoinen nainen, joten heikoksi saa itsensä tuntea melkein kenen kanssa hyvänsä. Minä ja mieheni olemme about samanpituisia ja urheilullisia ja silti mies pystyy hallitsemaan minut pelkällä voimalla. Asia olisi varmaan eri jos oikeasti tapeltaisiin, mutta jos painitaan leikillään eikä toista saa satuttaa, olen aika avuton. Hyvin ärsyttävää.

Oikeasti se iso mies ei ole kummoinenkaan turva: rikolliset on aseistettuja ja toisaalta valtaosa uhista on järjellä vältettävissä.

Tämä on ihan totta. Minun 170cm/60kg mies jaksaa ihan helposti kantaa minut sänkyyn halutessaan, vaikka meillä on pituuseroa alle 10cm ja painoeroa alle 10kg. Jos joku korsto haluaisi hyökätä kimppuun, pitäisin hyödyllisempänä hyviä neuvottelutaitoja kuin suurta kokoa. Itse en koe oloani muutenkaan hyväksi ja turvalliseksi isokokoisten miesten seurassa, vaikka oma isäni on aika pitkä ja todella lempeä. En erityisemmin nauti alakynnessä olosta, haluan olla tasavertainen kumppani enkä suojelua tarvitseva prinsessa.

Vierailija
49/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arvostan ihmisissä yleensäkin järkeä ja realistista ajattelua, en mitään prinsessafantasioita."

Tämäpä juuri. Ja näin naisnäkökulmasta on raivostuttavaa tulla survotuksi sellaiseen prinsessaroolilaatikkoon, johon ei mahdu. Pitää olla tilaa hengittää vapaasti. Vakat ja kannet. -ed.

Vierailija
50/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, haluan että mieheni pystyy suojelemaan perhettään myös voimakeinoin, jos tarve niin vaatii. Olen nähnyt mieheni puolustavan veljeään "kapakkatappelussa", joten tiedän kyllä, että pystyy tekemään muutakin kuin uhoilemaan. Hänellä on myös sotilaallista koulutusta taustalla ja itsepuolustuslajia on harrastanut. Sitä ei kuitenkaan ole koskaan tarvinnut pelätä, että hän satuttaisi minua tai lapsia. Hyvä kun kärpäsen saa tapettua, siitä isommat olennot jää minun listittäväksi.

Vierailija
51/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Ajattelin just aloitusta lukiessani, että koira kyllä hoitaisi tuon suojelun miestä paremmin. Ja on vähemmän vaarallinen sille naisellekin kuin puoliso. Yleensähän se on oma mies joka naisen hakkaa, eikä kukaan tuntematon jeppe kadulla.

Miehen todennäköisin uhka puolestaan on tuntematon mies. Ja sitten naiset ovat peloissaan kaduilla liikkuessaan?

Vierailija
52/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, haluan että mieheni pystyy suojelemaan perhettään myös voimakeinoin, jos tarve niin vaatii. Olen nähnyt mieheni puolustavan veljeään "kapakkatappelussa", joten tiedän kyllä, että pystyy tekemään muutakin kuin uhoilemaan. Hänellä on myös sotilaallista koulutusta taustalla ja itsepuolustuslajia on harrastanut. Sitä ei kuitenkaan ole koskaan tarvinnut pelätä, että hän satuttaisi minua tai lapsia. Hyvä kun kärpäsen saa tapettua, siitä isommat olennot jää minun listittäväksi.

Suhiseeko myös pihakoivuille?

Vierailija
53/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Ajattelin just aloitusta lukiessani, että koira kyllä hoitaisi tuon suojelun miestä paremmin. Ja on vähemmän vaarallinen sille naisellekin kuin puoliso. Yleensähän se on oma mies joka naisen hakkaa, eikä kukaan tuntematon jeppe kadulla.

Miehen todennäköisin uhka puolestaan on tuntematon mies. Ja sitten naiset ovat peloissaan kaduilla liikkuessaan?

Riippuu miehestä. Suurin osa vakavista väkivaltarikoksista Suomessa on vähintään puolituttujen syrjäytyneiden toisilleen tekemiä kännissä. Toki ns. kunnolliselle miehelle, jonka tuttavapiiriin näitä tyyppejä ei kuulu, tuntematon on vaarallisempi kuin tuttu.

Vierailija
54/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö samalla logiikalla voisi sitten ajatella että on OK, jos mies haluaa pienen ja siron naisen? Miehillehän tämä on itsestäänselvyys, naiset ei vaan usein halua sitä myöntää.

Vierailija
55/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Yks dobermanni tuli kimppuun aamulenkiltä. Niin meni sekin lopetuskuntoon kertapotkulla. Ei karatea vaan jalkapalloa.

Vierailija
56/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihanaa kun tuntee olevansa turvassa miehen seurassa <3 Mikään ei tunnu paremmalta kuin suojeleva ja huolehtivainen mies :)

N26

Vierailija
57/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut, että miehen rooli suojelijana on suomen naisten preferensseissä melko vähäinen. Eipä silti, sellainenhan suomalaisesta miehestä on tullutkin. Ehkä näillä seikoilla on keskinäinen syy ja seuraussuhde.

Vierailija
58/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Riippuu miehestä. Suurin osa vakavista väkivaltarikoksista Suomessa on vähintään puolituttujen syrjäytyneiden toisilleen tekemiä kännissä. Toki ns. kunnolliselle miehelle, jonka tuttavapiiriin näitä tyyppejä ei kuulu, tuntematon on vaarallisempi kuin tuttu.

Tuo oli ihan jostain tilastosta, että tuntematon mies on miehen suurin väkivallan uhka. En nyt tähän hätään löytänyt sitä tilastoa, jotta voisin linkittää. Toki varmasti korostuu tietyissä ryhmissä.

Vierailija
59/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään kaipaa suojelijaa. Olen työn vuoksi liikkunut yksin kaupungilla kaikkina vuorokauden aikoina eikä pelottanut.

Mutta itseäni pienempää miestä en kyllä halua. Minusta ihan normaalia, että heteronainen tuntee vetoa ihmiseen joka on isompi, ääni on matalampi, hartiat leveämmät, käsivarret karvaisemmat jne. kuin itsellä on. En ymmärrä miksi sekin pitää välillä selittää.

Vierailija
60/67 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään kaipaa suojelijaa. Olen työn vuoksi liikkunut yksin kaupungilla kaikkina vuorokauden aikoina eikä pelottanut.

Mutta itseäni pienempää miestä en kyllä halua. Minusta ihan normaalia, että heteronainen tuntee vetoa ihmiseen joka on isompi, ääni on matalampi, hartiat leveämmät, käsivarret karvaisemmat jne. kuin itsellä on. En ymmärrä miksi sekin pitää välillä selittää.

On normaalia tuntea vetoa ihan mihin tuntee, ei sitä tarvitse selittää. Ei myöskään sitä, jos tykkää pienistä ja siroista miehistä. Onneksi maailma on täynnä erilaisia miehiä ja naisia, niin jokaisella on mahdollisuus valita sellainen joka itseä miellyttää.