Olen huomannut, että osa naisista oikeasti kokee tarvitsevanse fyysistä suojelua mieheltä
Olen monesti kuullut väittämän, että pienikokoisen miehen kanssa ei voi tuntea itseään turvalliseksi ja ihan tosissani ihmetellyt, mikä juttu se on. Olen asunut yksin 18v asti, seurustelin ensimmäistä kertaa vasta 24v. Olen aina ollut yksin viihtyvä introvertti. Olen aina harrastanut kävelylenkkejä yksin yöllä ja en koskaan joutunut uhkaavaan tilanteeseen tai pelännyt. Ihmettelin kun äiti sanoi pelkäävänsä puolestani. Joskus hän halusi että liikkuisin illalla vain veljeni seurassa, mitä pidin loukkaavana. En koskaan ajatellut, että joku edes haluaisi hyökätä kimppuuni sen todennäköisemmin kuin päivälläkään.
Olen nettikeskustelujen perusteella huomannut, että moni nainen pelkää yksin liikkumista ja miettii esimerkiksi, että sanoo potentiaaliselle seuraajalle, että hänellä on mies kotona odottamassa. Eli oletus että miehen tehtävä on suojella naista hyökkäävää miestä vastaan, kuten joskus kivikaudella. Oma isäni joka oli yli 2 m pitkä pahoinpiteli minua ja oli työtön alkoholisti. Kysyin yhdesti äidiltä miksei hän jätä sitä. Vastaus ei liittynyt rakkauteen tms vaan oli että onhan se hyvä suoja jos joku HYÖKKÄÄ tänne. Sellaista tilannetta ei kuitenkaan koskaan tullut
Nykyinen mieheni on 167cm/55kg, eli ei todennäköisesti pystyisi suojelemaan minua hyökkääjältä. Olen myös itse isokokoisempi. En kuitenkaan koe tilannetta sen kummemmaksi kuin vuosikausia yksin liikkuessanikaan. Ainoa "hyöty" mitä häneltä vaadin on että pystyisi joskus tienaamaan niin, ettei minun tarvitsisi olla ainoa joka elättää perheen. Rakastan häntä ja pidän viehättävimpänä koskaan tapaamanani miehenä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä naiset tuntuvat usein vähättelevän isokokoisia lihaksikkaita miehiä, jopa pilkkaavat heitä. Eiköhän lihaksikkaiden miesten markkinat kuitenkin parane huimasti lähivuosina kun Ruotsin meno yleistyy Suomessakin
En kyllä ole huomannut täällä Ruotsissa lihaksikkaiden miesten erityismarkkinoita. Aika hipstereiltä miehet täällä näyttää. Lähteekö ne lihaskimput edes lenkille kaveriksi? Eikö se ole tosi raskasta juosta jos on hirveä mörssäri? Itse otin koiran.
Mies voi olla lihaksikas olematta mörssäri.
Ahaa, vähän sai sen kuvan tuosta että mörssärimarkkinoita odotellaan. Eihän niitä tavallisia lihaksia vaatteiden alta edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Minulla on suojelukoulutuksen saanut koira. Sen reaktionopeus on suurempi kuin yhdenkään miehen.
Jokaisen kannattaa hankkia hyvät itsepuolustustaidot. Itsepuolustus ei ole voima- vaan tekniikkalaji.
Itsepuolustus pitäisi olla oppiaine jo ala-asteelta lähtien. Ihan turhaa joku jääkiekko, ennemmin itsepuolustus.
Oppivelvollisuus koskee myös kiusaajia, psykopaatteja, Mullah Charlatanien ja vastaavien lapsia, joten myös he saisivat samat taidot. Mitä hyötyä opetuksesta sitten olisi vai varattaisiinko se vain hyväkäytöksisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä naiset tuntuvat usein vähättelevän isokokoisia lihaksikkaita miehiä, jopa pilkkaavat heitä. Eiköhän lihaksikkaiden miesten markkinat kuitenkin parane huimasti lähivuosina kun Ruotsin meno yleistyy Suomessakin
En kyllä ole huomannut täällä Ruotsissa lihaksikkaiden miesten erityismarkkinoita. Aika hipstereiltä miehet täällä näyttää. Lähteekö ne lihaskimput edes lenkille kaveriksi? Eikö se ole tosi raskasta juosta jos on hirveä mörssäri? Itse otin koiran.
Ruotsi nyt onkin sellainen intersektionaalinen cuckfeminismikansa
Ihan hyvältä ne näyttää, en valita.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Minulla on suojelukoulutuksen saanut koira. Sen reaktionopeus on suurempi kuin yhdenkään miehen.
Jokaisen kannattaa hankkia hyvät itsepuolustustaidot. Itsepuolustus ei ole voima- vaan tekniikkalaji.
Itsepuolustus pitäisi olla oppiaine jo ala-asteelta lähtien. Ihan turhaa joku jääkiekko, ennemmin itsepuolustus.
Oppivelvollisuus koskee myös kiusaajia, psykopaatteja, Mullah Charlatanien ja vastaavien lapsia, joten myös he saisivat samat taidot. Mitä hyötyä opetuksesta sitten olisi vai varattaisiinko se vain hyväkäytöksisille?
Vain tytöille
Niin, ei se kokokaan kaikkea ratkaise. Lyhyempi mieskin voi pärjätä mahdollisissa kamppailuissa, jos on asennetta ja vaikka treenitaustaa kamppailulajeista. Oma mies on suht lyhyt (175) mutta erittäin vahva ja omaa kamppailulajitaustan. Koen aina oloni turvalliseksi hänen kanssaan. Omaa myös pelottoman asenteen.
70% väkivallan teoista naista kohtaan suoritetaan puolison tai sukulaisen toimesta. Eli naiset tarvitsee lähinnä suojelu puolisoiltaan. Tuntematon mies on harvemmin uhka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, vähän sai sen kuvan tuosta että mörssärimarkkinoita odotellaan. Eihän niitä tavallisia lihaksia vaatteiden alta edes huomaa.
Kyllä harjaantunut silmä erottaa helposti myös vaatteet päällä olevasta ihmisestä onko siellä vaatteiden alla lihaksia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Onko olemassa naisia, joilla ei ole koiraa eikä itsepuolustusharrastusta eikä unelmia hyökkäävien miesten teurastuksesta, mutta eivät silti unelmoi myöskään mistään isokokoisesta tappajamiehestä joka "suojelee"?
Kyllä on. Mun fantasioideni mies on hoikka 173 cm, poikaystävät 166 sentistä ylöspäin.
Onpa ihme mussutusta. Ap selittelee, ettei pelkää liikkua pimeällä kun ei ole sattunut kokemaan turvattomuutta yksin pimeällä. Loogisesti kuitenkin valkkasi itseään heikomman miehen kun pelkäsi väkivaltaa kotona, oma isä oli kaappi ja pahoinpitelijä. No minun isäni oli ihan normaalikokoinen mies eikä koskaan lyönyt, turvallinen aikuinen. Itse taas olen ihan selvästi ap:n miestä pienempi ja ainoat tilanteet joissa olen sattunut kokemaan väkivaltaa ovat olleet yksin pimeällä liikkuessa. Mm. teininä junassa joku linnakundi istui viereeni ja seuraavassa silmä räpäyksessä työnsi kielen suuhuni ja nauroi. No minulla on isäni kokoinen mies kotona, sattumaa tai sitten tuntui turvalliselta.
On se vaan kumma juttu että minusta kiinnostuu yleensä kauniit naiset. Olen aika leveä harteinen ja lihaksikas sillee urheilullisesti. Naamasta voisin olla parempikin, mutta ei näköjään haittaa.
Olen hakannut hakannut 2 metrisen miehen ja haluan ison miehen, jotta tuntisin itseni joskus edes naiselliseksi nyky neitien seassa.
T. N25 - 156cm
Leila Koo kirjoitti:
Ja juoksulaji. Kun olet mättänyt tatmilla tarpeeksi, tajuat myös miten vaarallista kaikki oikeutettukin väkivalta voi olla. Viisaampi ottaa jalat alleen.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Mitä ihmettä ei todellakaan ole mikään tekniikkalaji. Kamppailulajeissa on painoluokat ihan syystä.
Harva kamppailulajien harrastaja ahdistelee naisia. Sellaista vastaan ei mun itsepuolustustaidot riittäisi. Mutta perus tavismiehen saan pois pelistä - ainakin siksi aikaa, että ehtii juosta pakoon. Itsepuolustustilanteessa on turha sääliä hyökkääjää. Suurin kynnys on uskaltaa käyttää sellaisia itsepuolustuskeinoja, jotka voivat vahingoittaa vakavasti.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Mitä ihmettä ei todellakaan ole mikään tekniikkalaji. Kamppailulajeissa on painoluokat ihan syystä.
Harva kamppailulajien harrastaja ahdistelee naisia. Sellaista vastaan ei mun itsepuolustustaidot riittäisi. Mutta perus tavismiehen saan pois pelistä - ainakin siksi aikaa, että ehtii juosta pakoon. Itsepuolustustilanteessa on turha sääliä hyökkääjää. Suurin kynnys on uskaltaa käyttää sellaisia itsepuolustuskeinoja, jotka voivat vahingoittaa vakavasti.
Kiva, että harrastuksesi tuo sinulle turvallisuudentunnetta.
Todellisuudessa kuitenkaan et voisi yhtään mitään, jos oikeasti tappamishaluinen 120-kiloinen roinaraivoaja kävisi kimppuusi ilman sekunninkaan kampailulajitaustaa.
Noin niin kuin yleisempänä kommenttina, yksin kadulla liikkuminen on suurempi uhka miehille kuin naisille. Kotona puolison kanssa oleminen on suurempi uhka naisille. Kumpaakaan ei merkittävästi suojele, vaikka olisi mikä devgru6-rambo, koska väkivallantekijä etsii tilaisuuden, jossa uhri on puolustuskyvytön.
Minulla on isokokoinen mies, mutta sen verran nössö, että mun harteille jäisi kyllä puolustus. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Onko olemassa naisia, joilla ei ole koiraa eikä itsepuolustusharrastusta eikä unelmia hyökkäävien miesten teurastuksesta, mutta eivät silti unelmoi myöskään mistään isokokoisesta tappajamiehestä joka "suojelee"?
Minä. Kokemukseni mukaan maailma on varsin turvallinen paikka. En muista että olisin koskaan kokenut olevani fyysisesti uhattuna, ja nuorempana tuli käveltyä yksin baarista kotiin useinkin, aina kännissä kuin käki.
Toki olen asunut enimmäkseen pikkupaikkakunnilla, silloin kun asuin Tampereella otin kyllä taksin baarista kotiin.
Minä kyllä koen siinä mielessä tarvitsevani miestä turvakseni, että pelkään muuten kaikenlaista: tulipaloja, mörköjä vaatekaapissa, vampyyrejä, että koiralla tulee ripuli yöllä ja pitää mennä ulos jne. Siis jos olen yksin illalla kotona. Jos mies on kotona, ei tuollaisia pelkotiloja tule. Itse asiassa kuka hyvänsä samassa asunnossa oleva ihminen riittää, ei sen tarvitse olla mies, mutta tuo oma mies nyt enimmäkseen täällä kanssani nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harjaantunut silmä erottaa helposti myös vaatteet päällä olevasta ihmisestä onko siellä vaatteiden alla lihaksia vai ei.
Puhumattakaan siitä, että vaikka miehellä olisi kaikki muodot häivyttävä kuivapuku päällä, urheilullinen hyväkuntoinen mies liikkuu täysin eri tavalla kuin köyryniska sohvaperuna.
Harva asia on yhtä vastenmielistä kuin veltosti ja huonossa ryhdissä liikkuvat miehet. Paitsi ehkä bodarimiesten kankea kaakerrus.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Kiva, että harrastuksesi tuo sinulle turvallisuudentunnetta.
Todellisuudessa kuitenkaan et voisi yhtään mitään, jos oikeasti tappamishaluinen 120-kiloinen roinaraivoaja kävisi kimppuusi ilman sekunninkaan kampailulajitaustaa.
Noin niin kuin yleisempänä kommenttina, yksin kadulla liikkuminen on suurempi uhka miehille kuin naisille. Kotona puolison kanssa oleminen on suurempi uhka naisille. Kumpaakaan ei merkittävästi suojele, vaikka olisi mikä devgru6-rambo, koska väkivallantekijä etsii tilaisuuden, jossa uhri on puolustuskyvytön.
No en pärjäisi, jos en olisi onnistunut ennakoimaan tilannetta ajoissa. Olen opettanut vuosikaudet vankilassa myös kuvaamasi kaltaisia ihmisiä. Ovat selvin päin kuin ketkä tahansa normaalit aikuisopiskelijat.
Ruotsi nyt onkin sellainen intersektionaalinen cuckfeminismikansa