Mitä mieltä olette nimestä Anna?
Kommentit (46)
Henkilökohtaisesti en tykkää yhtään. Johutu tosin siitä, että oma nimeni on Sanna, josta en myöskään pidä lainkaan ja Anna on liian lähellä. Olen toki samaa mieltä ylläolevien kanssa tosta kansainvälisyydestä ja toimivuudesta yms, mutta itsekin olen saanut liikaa kuulla näitä "Sanna anna panna" -loruja, niin en vaan tykkää.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 18:43"]
Henkilökohtaisesti en tykkää yhtään. Johutu tosin siitä, että oma nimeni on Sanna, josta en myöskään pidä lainkaan ja Anna on liian lähellä. Olen toki samaa mieltä ylläolevien kanssa tosta kansainvälisyydestä ja toimivuudesta yms, mutta itsekin olen saanut liikaa kuulla näitä "Sanna anna panna" -loruja, niin en vaan tykkää.
[/quote]
Niin niin! Mutta annatko panna?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 18:22"]
Mitäänsanomaton.
[/quote]
t. Rihanna Kettusen mutsi
Kaikki tuntemani Annat ovat vahvaluonteisia naisia ja tyttöjä. Usein menestyneitä omalla alallaan ja nättejäkin. Urheilullisia. Paras kaverini on Anna ja tunnen muitakin, mutta ei mielestäni yleinen nimi. Tunnen enemmän esim Sanna, Elina ja Johanna-nimisiä.
Anna antaa aina, ja kuka haluaa panna Annaa. Onhan näitä nähty.
Tunnen varmaan kymmenen Annaa. Syntyneet 70-80 -luvulla ja mukavia ihmisiä ovat. Lapsen nimeksi ei ole musta nyt juuri hyvä, koska kuulostaa äidin nimeltä.
Yllättävän paljon nimi-kateellisia ilmoittautunut ketjussa :D
Täälläkin Anna, moi! Olen kylläkin Anna-Maija. Ja yllätys yllätys, on sitä saanut vaikka mitä kuulla; Annatko panna? Anna-Maija, saiskos sua naija? Mutta mitäs siitä, jos jotkut haluavat väkisin älykkyysosamääränsä näyttää?
Mona-tyttönen on aivan varmasti muna ja Esteri on varmaankin myös kuullut pers..tään ne vakiot... Yksi kyllä huvittaa...Anu Saagim eli ANU.S. typerää, joo.
Mun mielestä Anna on todella kaunis nimi. Mun tyttärelläni on toisessa nimessä kaksi mun suosikkinimeä yhdistettynä, Julianna :)
Hieno nimi ja sitä tapaa kaiken ikäisissä naisissa ja hyvin monissa eri maissa. Kansainvälinen ja kaikkiaan hyvä nimi.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:38"]
Mun mielestä Anna on todella kaunis nimi. Mun tyttärelläni on toisessa nimessä kaksi mun suosikkinimeä yhdistettynä, Julianna :)
[/quote]
Eikös Julianna ole wt-nimi?
Olen nimeltäni Anna, ja oikein tyytyväinen nimeeni. Lukumääräisestä yleisyydestään huolimatta en tunne juuri montakaan kaimaa. Eläissäni en ole myöskään törmännyt "anna panna"-jorinoihin...
Minäkin olen Anna enkä myöskään ole tuota alatyylistä huutelua kuullut. Toisaalta, olisiko näillä huutelua kuulleilla sitten vähän alaluokkaisempi tausta? Olen itse akateemisesta perheestä, saimme käydä hyvät koulut -eikä tuollaista tyylitöntä huutelua esiintynyt- ja meille oli tärkeää vanhempien töiden vuoksi, että meillä lapsilla oli kansainväliset nimet. Olen aina pitänyt nimestäni.
Hyvin olen viihtynyt Annana jo 32 vuotta. Ja ulkomaalaisten kanssa kun on tekemisissä, kaikki osaavat käyttää nimeäni. Kiusaamiseen tms en ole törmännyt :) Joskus joku tokaissut että "Anna, anna mun sua panna", mutta en loukkaantunut vaan annoinhan minä, kun tykkäsin kaverista.
---Anna
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 20:40"]
Minäkin olen Anna enkä myöskään ole tuota alatyylistä huutelua kuullut. Toisaalta, olisiko näillä huutelua kuulleilla sitten vähän alaluokkaisempi tausta? Olen itse akateemisesta perheestä, saimme käydä hyvät koulut -eikä tuollaista tyylitöntä huutelua esiintynyt- ja meille oli tärkeää vanhempien töiden vuoksi, että meillä lapsilla oli kansainväliset nimet. Olen aina pitänyt nimestäni.
[/quote] En ole WT, olen akateemisten vanhempien toinen tytär ja on asuttu alueella, jossa paljon yliopistoväkeä. Koulussa toki oli myös vuokratalojen lapsia. Silti olen näihin huuteluihin törmännyt, en usein, mutta satunnaisesti.
t. Anna
Ei ei ei, minusta Ota, Vie tai Lainaa on parempia nimiä!