Millaiset paristot on Maxi Cosin Family fix -jalustassa?
Onko jollakin tietoa? Olen nyt siis ilman työkaluja liikkeellä, enkä saa tuota jalustan kuorta auki ennen kuin kotona. Jos saan tiedon nyt, voin hankkia uudet sopivat paristot jo samantien.
Kiitos avusta etukäteen!
Kommentit (7)
Mun muistaakseni tuossa on AA paristot, mutta en ole ihan varma.
Penlight tarkoittaa todella jompiakumpia (AA tai AAA), mutta ei sitä voi varmaksi tietää, kummat tossa on. Mutta onko ihan mahoton ostaa molempia, onhan noille kuitenkin aina käyttöä?
Kiitti vain! Meillä ei kyllä taida olla yhtään laitetta, jossa olisi AAA-paristot, joten on kai säästettävä ostos seuraavaan kauppareissuun.Tai toki noita AA:ita menee..
Patterikäyttöinen turvaistuin?? Nyt mä olen kuullut kaiken :)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:04"]
Patterikäyttöinen turvaistuin?? Nyt mä olen kuullut kaiken :)
[/quote]
Samaa mietin!
Light and sound confirmation of correct installation -tuohonko ne paristot tulee? Meillä oli joku muu maxi cosin telakka aikanaan, siihen ei onneksi tarvinnut paristoja.
Siis itsekin googlasin valmistajan sivuja:
http://www.maxi-cosi.com/products/car-seats/base-units/familyfix/features.aspx
ja siellä todetaan: "Batteries included and replaceable (2 penlights)".
Mitäovat penlight-paristot? AA? AAA?
Wikipedian mukaan:
penlite (plural penlites)
Dated form of penlight.
(dated) A battery or cell of size AA, size AAA, or size N.[1] [quotations ▼]
1959 March, Howard G. McEntree, “Clever New Gadgets Run on Flashlight Batteries”, in Popular Science, Volume 174, Number 3, page 132:Slim Universal model at center for about $17 runs on four AA penlites.
Eli koko ei selvinnyt... Taidetaan tarvita paikallistuntemusta: mitä paristoja nimitetään englanniksi "penlights"/"penlites"?
ap