heh. kannattiko istua mun kassin päälle bussissa?
Pidän yleensä vieruspenkillä eväskassia aamuisin, koska se sisältää kylmää ruokaa ja juomaa ja palelen se sylissä. Bussissa on kyllä aamuisin tilaa.
No tänään sit törmäsin tällaiseen kassin päälle istujaan. Siihen se kopeana tuuppas persuksensa mun eväiden päälle. Otti ihan törkeästi päähän, kunnes sen sit siirtyessä huomasin, että sillä oli mun jogurtit takapuolessa ja takissa... Hah! Ens kerralla laitan kyl suklaavanukasta eväskassiini..
Kommentit (43)
Kyllä sitä voi kohteliaasti kysyä, että mahtuuko juuri siihen penkille istumaan, jos juuri siinä haluaa istua, eikä muilla vapailla paikoilla. Kyllä minäkin pidän siistiä kangaskassia tai käsilaukkuani puolityhjässä bussissa penkillä. Eikä niiden päälle todellakaan saa kukaan istua. Nyt raskaana ollessa on erityisesti mukava pitää tavaroita vieressä eikä sylissä.
Löytääköhän kohta tähän ketjuun Jankkaajaprovo, jonka kanssa täällä joskus tapeltiin sivukaupalla juuri tästä samasta asiasta. Jankkaaja oli sitä mieltä, että vaikka olisi muuten tyhjä bussi niin laukkua ei saa laittaa viereen.
Ihan oikein mokomalla jugurttipyllylle. Olisi voinut pyytää siirtämään romuja pois, jos on niin läheisyydenkipeä. Ei moukkia opeteta moukkamaisuudella.
Minä olen kerran vahingossa istunut yhden mustan kassin päälle. Autossa oli yksi paikka vapaana enkä aamuhämärässä huomannut kassia kiiruhtaessani istumaan. En todellakaan tehnyt tuota tahallani ja pahoittelin asiaa. Samalla minua kyllä harmitti, miten joku varaa röyhkeästi kassilleen bussin viimeisen istumapaikan.
En usko. Ap ei ilmeisesti muka muistanut koko jogurttia, muuten olisi istujalle siitä sanonut.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:15"]
Kyllä sitä voi kohteliaasti kysyä, että mahtuuko juuri siihen penkille istumaan, jos juuri siinä haluaa istua, eikä muilla vapailla paikoilla. Kyllä minäkin pidän siistiä kangaskassia tai käsilaukkuani puolityhjässä bussissa penkillä. Eikä niiden päälle todellakaan saa kukaan istua. Nyt raskaana ollessa on erityisesti mukava pitää tavaroita vieressä eikä sylissä.
[/quote]
Milläs estät, jos joku jättipeppuinen vaan tulee ja istuu.
Mitäpäs, jos istuja ei huomannut koko juttua ja nyt saa tekijän ip-osoitteen avulla selville.
Olisit pyytänyt korvaamaan sen jogurtin!
Kaksi junttia taas ollut bussissa.
No teitä idiootteja riittää joka bussiin ja osa on jäänyt sinne pysäkille...
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:20"]Mitäpäs, jos istuja ei huomannut koko juttua ja nyt saa tekijän ip-osoitteen avulla selville.
[/quote]
Millainen laardiperse pitää olla, että ei huomaa jos istuu jogurttipurkin kokoisen esineen päälle?
Olen huomannut, että jotkut ihmiset istuvat oikein provosoivasti siihen viereen jos pidän siinä kassia. Mulla oli kerran kolme kassia mukana, yksi lattialla jalkojeni juuressa, toinen sylissä ja kolmas viereisellä penkillä. Bussissa olis ollu tilaa vaikka kuinka, mut ei kun hieman tukevamman tätskän piti päästä istuu juuri siihen mun viereen vittuileva ilme naamallaan :). Oli todella tukala matka mulla, enkä ymmärtänyt miksi se ei voinut mennä itse ikkunanviereen istumaan kun oli niin paljon vapaata.
En ymmärrä miksi viereisellä paikalla ei voisi pitää laukkua (varsinkin kun tossa tilanteessa ei ollut mulla muuta vaihtoehtoa enää), vaikka olisikin vain yksi kassi. Kyllä mä ainakin kamojani siirrän, jos bussi näyttää täyttyvän ja kassini ei taatusti vie keneltäkään paikkaa niin, että joku ihminen joutuisi seisomaan. Näitäkin urpoja näkee, kassi on ja pysyy viereisellä paikalla, vaikka bussissa osa joutuu seisomaan kun on niin täynnä. Mielestäni se ei ole keltään pois, että pitää kamoja viereisellä paikalla jos bussissa on hyvin tilaa.
Itselläni on usein laukku + kauppakassi, joten on vaan paljon helpompaa pitää toista sylissä ja toista penkillä. Edelleenkin siirrän kamat jalkoihin, jos bussi täyttyy. Joskus on vaan käynyt niin, että on ruoat lähteneet leviämään seuraavan penkin alle, kun bussi on jarruttanut vähän kovempaa.
Huhhuh sitten noita kamojen päälle istujoita. Ihan oikein, että sai ahteriinsa jugurtit. Jos nyt sit välttämättä piti päästä juuri siihen istumaan, olisi edes odottanut toisen saavan otettua kamat pois alta.
Kuljin kerran Onnibussilla (johon ei ole paikkalippuja) noin seitsemän tuntia kestäneen matkan. Lähtöasemalta tuli kyytiin nainen, joka meni istumaan mun viereisen rivin käytäväpaikalle ja asetteli kamansa ikkunapaikalle. Aina kun tultiin pysäkille, nainen ensin kuikuili näkyykö pysäkillä asiakkaita - jos näkyi, laittoi silmät kiinni ja esitti nukkuvaa.
Bussi alkoi täyttyä hitaasti ja varmasti. Muutaman tunnin matkustuksen jälkeen oli lopulta se tilanne, että viimeinen vapaa paikka oli naisen vieressä. Silmäluomet väpättäen hän yritti esittää nukkuvaa, kun vaivaantunut uusi matkustaja yritti ilmoittaa, että hänen olisi tultava istumaan. Lopulta feikkitäti joutui taipumaan ja "heräämään".
Koko loppumatkan istui sitten naama norsunvitulla. :)
paikat ei oo keskenään samanarvoisia. hesassa varataan kasseille menoa suuntaan kasvot paikkoja ja vapana on selkä menosuuntaan.
kaikki ei liiku hyvin liikkuvassa bussissa ja etupäön paikat on helpompia, että riippu myös vähän missä se kassi on siis millaisella paikalla. ei minusta periaatteessa kyllä oikeutta toiseen paikkaan 0le hesassa kun harvoin täällä tyhjää on,toisaalta eipä oo myöskään yhtä oikeaa tapaa kun tilanteet on erilaisia.mä kyllä itse koen vääräksi toisen paikan vaaraamisen että niinkun lähtökohtasesti se varaaja on väärässä.tulipa taas pohdittua tärkeää asia:)
Uskon, että asia harmittaa, mutta olisit kyllä itse voinut siirtää evääsi syrjemmälle. Ihme neiteilyä, jos ei voi lattialla pitää sen aikaa :D
Löytääköhän kohta tähän ketjuun Jankkaajaprovo, jonka kanssa täällä joskus tapeltiin sivukaupalla juuri tästä samasta asiasta. Jankkaaja oli sitä mieltä, että vaikka olisi muuten tyhjä bussi niin laukkua ei saa laittaa viereen.
Hetkinen. Olet sivukaupalla tapellut jonkun ihmisen kanssa näin mitättömästä asiasta - ja kutsut sitä toista osapuolta jankkaajaksi? Miksi tuo väittely sinut tekee? Luonnollisesti sinä olet vain asiasta vilpittömästi kiinnostunut, mielipiteensä järkevästi ja rauhallisesti perusteleva pohdiskelija... eeet suinkaan toinen jankkaaja.
ihan normaalia pitää kassia penkillä, niin kauan kun on tilaa. Normaalia on istua siihen mihin haluaa. Jos siinä on kassi, niin normaalia on kysyä voisiko kassin siirtää. Epänormaalia on istua kassin päälle tai pitää kassit sylissä (varmuuden vuoksi) tyhjässä bussissa. Istun itse aina käytäväpaikalle ja päästän ihmiset ihan hyvillä mielein ikkunapaikalle. Ei ole nyrpeiden kanssakulkijoiden takia pakko istua ikkunapaikalla. Jos kanssakulkija ei sitä kestä niin sitten ei kestä ja mennä terapiaan. Voi bussisakin olla vuorovaikutusta, eikä kaikesta tarvitse hermostua. Jos kaksi ihmistä haluaa käytäväpaikan, miksi ekana tullut ei sitä saisi valita? Ainakin siihen asti, kun bussi alkaa oleen täysi.
Ap. toimi ihan niin kuin suurin osa ois toiminut.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:05"]
Bussissa olis ollu tilaa vaikka kuinka, mut ei kun hieman tukevamman tätskän piti päästä istuu juuri siihen mun viereen vittuileva ilme naamallaan :).
[/quote]
Mä en ole päästänyt mun viereen, ku mulla oli niin paljon tavaraa ettei mahtunut enää syliin.
Muutama kysyi (bussi oli aika täynnä) voiko istua ja kerroin pahoitellen, että en saa tavaroita minnekään. Muut kysyjät ymmärsivät, mutta yks akka otti kauheet kierrokset ja vaatimalla vaati, että mun ois pitänyt taikoa tavarani pois. Hymyilin aurinkoisesti ja neuvoin rouvaa hankkimaan elämän.
Onneks on oma auto. Tuollaisten ap:n kaltaisten junttien takia en tykkää julkisilla matkustaa. Osta nyt helvetti sentään kunnon rasioita eväillesi, jottei tarvii istumapaikkoja bussissa viedä. Ja laita ne eväsrasiat laukkuun. Tai syö kunnon lounas töissä, jottei tarvii millään epämääräisillä persevanukkailla elää. Kun ne kerran oli sun eväät niin toiv maksat bussifirmalle tuolin pesemiset.
Joo en kyllä ymmärrä tällaisia ihmisiä :D Itselläni meinasi kerran käydä myös niin. Olin laittanut pizzan viereiselleni penkille kun bussi oli lähes tyhjä, ja minulla oli muutakin tavaraa mukana. No, joku mammeli sitten nousee kyytiin ja alkaa istua just siihen, onneksi ehdin vetäistä pizzani alta pois. Selvästi hänkin oli nähnyt, että penkki ei ollut tyhjä, mutta ei ollut viitsinyt sanoa mitään, vaikka "Anteeksi voiko tähän istua". Tottakai olisin hänet siihen päästänyt.