Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun testien makuun päästiin: kirjoitusnopeustesti

Vierailija
06.11.2013 |

http://www.typingtest.com/

Mä sain 62 sanaa minuutissa, 72 % keskiarvon yläpuolella. Virheitä nolla.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 13:05"]

Kertokaa myös te muut nopeasti kirjoittavat, millainen on "oma järjestelmänne"! Mielenkiintoista. :)

[/quote]

7 jatkaa:

Peukalolla on tosiaan minun systeemissäni suuri merkitys, se hoitaa välilyönnin lisäksi melkein kaikki alimman rivin näppäimet ja keskimmäiseltäkin riviltä paljon. Ylärivin keskimmäiset kirjaimet ovat etusormen heiniä, keskirivin keskimmäiset kirjaimet joko peukalon tai etusormen, vähän sanasta riippuen. Ylärivin ja keskimmäisen rivin laidoilla operoivat keskisormi ja nimetön. Pikkurilliä käytän lähinnä controlin, shiftin, a:n ja ä:n painemiseen.

Se, mitä sormea käytän minkäkin näppäimen painamiseen, ei ole ihan vakio, johtunee kai tuosta pianonsoittotaustastani - ei siinäkään ole määrätty, mikä sormi mitäkin kosketinta painaa, vaan oikea sormi valikoituu sen perusteella, mitä nuotteja aiemmin ja myöhemmin soitetaan eli mikä sormi sattuu olemaan kätevästi vapaana. Minulla sormen valintaa ohjaa se, että vältän saman sormen käyttämistä useampaan kertaan peräkkäin, poislukien ne tapaukset, kun sama kirjain toistuu kahdesti. Joissain tapauksissa peukalo hyppää näppäimeltä toiselle (esimerkiksi sanassa aurinko oikea peukalo hoitaa sekä n:n että k:n), mutta muut sormet eivät juurikaan.

Peukalon liikkuvuudesta vielä esimerkki: sanan kuolo kirjoitan oikealla kädellä niin, että peukalo hoitaa k:n ja l:n, etusormi u:n ja keskisormi tai nimetön o:n. Peukalo on l:ää painettaessa taittuneena ihan kämmenen alle.

Vierailija
22/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:29"]

53 sanaa, 1 virhe (Saimaannorppa)

Your adjusted speed of 52 WPM was
44% above the average 36 WPM.

Jonkin verran lyöntivirheitä tulee (ja korjasin) kannettavalla kirjoittaessa, paremmin kirjoitan erillisellä "kunnon" näppiksellä.

[/quote]

testasinpa toisella tekstillä, Manasse Jäppisellä. Tulos 61 sanaa minuutissa. Englanninkielistäkin tekstiä menee yli 40 sanaa minuutissa.

Ja samoin minulla hidastaa se, että lyöntivirheitä tulee, ja niitä jään korjailemaan. Saatan kokonaisen sanan välillä poistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla