Sukulaisista lapsia on vain amiksilla
Äidin puolelta on suku varsin laaja. Alle 40-vuotiaista lapsia on tehnyt vain ne, joiden koulutus on jäänyt ammattikouluun. Eräässä perheessä on 4 tytärtä ja siis serkuksiani. Perheen vanhemmat akateemisia. Tyttäristä yhdelläkään ei ole lapsia ja kaikki 4 tytärtä ovat akateemisia. Kaksi heistä lääkäreitä. Ovat iältään 20-30 vuotiaita.
Toisessa perheessä on taas vain amiksen käyneitä lapsia 3 kappaletta. Vanhemmat yrittäjätaustaisia. Kaikilla kolmella lapsella vähintään yksi lapsi. Ovat samanikäisiä kuin ensin mainitun perheen serkukset eli 20-30 vuotiaita. Tämä on oikein malliesimerkki siitä, miten lapsia tuntuu tekevän lähinnä amikset.
Ts. amiksen lapsista tulee pääsääntöisesti amiksia eikä äly periydy.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tuntuu, että asia on omassa lähipiirissä juuri päinvastoin.
Osoitat myös harvinaislaatuisen rajua moukkamaisuutta puhumalla noin alentavasti ihmisistä, jotka ovat kuitenkin hankkineet koulutuksen ammattiin. Hauku mieluummin niitä akateemikkoja, jotka ovat kortistossa.
Kyllä minä arvostan enemmä näitä akateemisia serkuksia kuin amiksen käyneitä. Akateemiset ovat pääosin nettoveronmaksajia tuloillaan ja arvostan heidän päättäväisyyttään sekä pitkäjänteisyyttä. Amikset ovat pääosin jotain autonrassaajia ja lähihoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Osoitat myös harvinaislaatuisen rajua moukkamaisuutta puhumalla noin alentavasti ihmisistä, jotka ovat kuitenkin hankkineet koulutuksen ammattiin. Hauku mieluummin niitä akateemikkoja, jotka ovat kortistossa.
Akateemikkoja? Kortistossa? Onko sulla käsitteet hiukan hakusessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä arvostan enemmä näitä akateemisia serkuksia kuin amiksen käyneitä. Akateemiset ovat pääosin nettoveronmaksajia tuloillaan ja arvostan heidän päättäväisyyttään sekä pitkäjänteisyyttä. Amikset ovat pääosin jotain autonrassaajia ja lähihoitajia.
sä oot sitten hauska t. FM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne akateemiset eläisivät ilman lähihoitajia ja autonkorjaajia? Hoitavatko itse sekä itsensä että vanhuksensa? Kuka maksaa lapsettoman eläkkeet?
Odotapa vaan 10-20 vuotta, niin kyllä niillä akateemisillakin on lapsia. Tekevät ne vain vähän myöhempään.
Suvumme on muutenkin malliesimerkki kaikista stereotypioista. Amikset ovat pariutuneet amiksen kanssa, akateemiset akateemisten.
ap
ne akateemiset alkaa vasta siinä 30+ ikäisinä tehdä lapsia.
Sama omassa lähipiirissä. Yksikään opiskelukaveri ei ole hankkinut perhettä, mutta laajemman tuttavapiirin kaikilla amiksilla tuntuu olevan. Itse olen mieltänyt pitkät opiskeluajat ja työelämän epävarmuuden syyksi. Ollaan kolmekymppisiä niin kai ne jotka haluaa aloittaa kohta perheentekohommat, siis myös akateemisista.
Meidän suvussa me kaikki serkukset ollaan amiksia, eikä kellään ole lapsia. Meille neljälle vanhimmalle tuskin tuleekaan (minulle ei ainakaan), nuoremmilla on vielä aikaa mutta en tiedä onko halua.