Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun testien makuun päästiin: kirjoitusnopeustesti

Vierailija
06.11.2013 |

http://www.typingtest.com/

Mä sain 62 sanaa minuutissa, 72 % keskiarvon yläpuolella. Virheitä nolla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 sanaa minuutissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja tuloksen lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla, käytättekö kymmensormijärjestelmää. Mä en käytä, mutta jokin "oma järjestelmä" mulla on joka jonkin verran nopeuttaa.

ap

Vierailija
4/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sängyssä huonossa asennossa kirjoittamalla ensin englanniksi 44 sanaa, 2 virhettä. Sitten toinen tarina englanniksi ja 32 sanaa 2 virheellä. Sen jälkeen ensimmäinen suomenkielinen tarina 40 sanaa ilman virheitä, toinen tarina 44 sanaa eikä virheitä. 

Käytän kymmensormijärjestelmää, mutta kokoajan tässä sängyssä sormet tahtovat osua vähän minne sattuu. Jouduin joka kerta käyttämään backspacea vähän väliä, kun sormet eivät löydä luonnollisesti oikeaa kohtaa näppikseltä. Olen harjoitellut joskus 90-luvun alkupuolella Kymmensormi nimisellä ohjelmalla.

Vierailija
5/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 sanaa ja 1 virhe = 74 sanaa minuutissa. 74 sanaa, 106 % yli keskiarvon.

Tein aluksi vahingossa englannin kielellä ja sain paljon huonompia tuloksia, vaihdettua suomenkieliseksi niin johan parani tulokset. Itsellä ei ole mitään kymmensormijärjestelmää, joku "oma järjestelmä" itsellänikin.

Vierailija
6/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

104 sanaa ja 1 virhe. Olen taaperoikäisestä saakka leikkinyt ensin kirjoituskoneella ja sitten tietokoneella ja käyttänyt tietokonetta paljon sekä työkseni että harrastuksekseni.

Virallinen kymmensormijärjestelmä oli pakko opetella yläasteella, mutta en tykkää siitä ollenkaan. Peukalolla, joka on vahva ja ainakin näin harrastelijapianistin näkökulmasta hyvin liikkuva sormi, ei ole muuta virkaa kuin painaa välilyöntiä. Omassa järjestelmässäni peukalolla on suuri rooli, esimerkiksi tuossa sanassa rooli kirjoitan o:n oikean käden keskisormella, l:n peukalolla ja i:n etusormella.

Vierailija
7/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Your adjusted speed of 44 WPM was
22% above the average 36 WPM

3 virhettä.

Huono tulos, koska hypo on juuri korjautumassa ja kädet vielä tärisevät...

Vierailija
8/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 sanaa, 1 virhe (Saimaannorppa)

Your adjusted speed of 52 WPM was
44% above the average 36 WPM.

Jonkin verran lyöntivirheitä tulee (ja korjasin) kannettavalla kirjoittaessa, paremmin kirjoitan erillisellä "kunnon" näppiksellä.

Vierailija
9/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen testi onkin paljon parempi kuin sellainen, missä kirjoitetaan pelkkiä yksittäisiä sanoja. Mulla ainakin meni aikaa siihen kun rupesin etsimään %-merkkiä näppikseltä. Ja latinankielinen nimi piti lukea tarkemmin.

Vierailija
10/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 sanaa ja 1 virhe. Mielestäni meni surkeasti. luulen pystyväni parempaan :) kokeilen paremmalla ajalla.

Vierailija
11/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:15"]

104 sanaa ja 1 virhe. Olen taaperoikäisestä saakka leikkinyt ensin kirjoituskoneella ja sitten tietokoneella ja käyttänyt tietokonetta paljon sekä työkseni että harrastuksekseni.

Virallinen kymmensormijärjestelmä oli pakko opetella yläasteella, mutta en tykkää siitä ollenkaan. Peukalolla, joka on vahva ja ainakin näin harrastelijapianistin näkökulmasta hyvin liikkuva sormi, ei ole muuta virkaa kuin painaa välilyöntiä. Omassa järjestelmässäni peukalolla on suuri rooli, esimerkiksi tuossa sanassa rooli kirjoitan o:n oikean käden keskisormella, l:n peukalolla ja i:n etusormella.

[/quote]

Oho!

Vierailija
12/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:31"]

Tuollainen testi onkin paljon parempi kuin sellainen, missä kirjoitetaan pelkkiä yksittäisiä sanoja. Mulla ainakin meni aikaa siihen kun rupesin etsimään %-merkkiä näppikseltä. Ja latinankielinen nimi piti lukea tarkemmin.

[/quote]

Tein siis valkoselkätikka-aiheisen testin.

Vierailija
13/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

103 wpm, 181 % yli keskiarvon. Ammattina sihteeri. Mut tää on kivempi testi minusta: http://10fastfingers.com/typing-test/finnish

Vierailija
14/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:35"]103 wpm, 181 % yli keskiarvon. Ammattina sihteeri. Mut tää on kivempi testi minusta: http://10fastfingers.com/typing-test/finnish[/quote]

Mutta tuollainen tekstitesti antaa varmasti todenmukaisemman kuvan kirjoitusnopeudesta.

Vierailija
15/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typing speed 107 wpm, 2 virhettä. Paremmalla näppiksellä saattaisin saada paremman tuloksen! :D En käytä kymmensormijärjestelmää, joskus sitä koulussa opeteltiin mutta koin vaikeaksi.

Vierailija
16/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkkari te jotkut ootte nopeita. Mulle on moni sanonut kun on nähnyt mun kirjoittavan, että kuinka pirun nopea mä oikein olen, mutta eihän tuo mun lukema mikään kovin nopea edes ole.

Toisaalta mä olen aina selvästi hitaampi, jos oikein yrittämällä yritän olla nopea. Alan mokailla enemmän. Lisäksi oon tosi nopea, jos saan kirjoittaa suoraan päästäni eikä tarvitse kopioida mitään tekstiä. Mun kirjoittamistani myös hidastaa se, että virheitä tulee ja niitä joutuu korjailla.

ap

Vierailija
17/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

#16 jatkaa :)

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:15"]

Omassa järjestelmässäni peukalolla on suuri rooli, esimerkiksi tuossa sanassa rooli kirjoitan o:n oikean käden keskisormella, l:n peukalolla ja i:n etusormella.

[/quote]

Minä kirjoitan roolin näin; 

r = vasen etusormi

o, l ja i = oikea etusormi

Molempia peukkuja käytän vain välilyöntiin, pikkurillejä taas shiftiin, enteriin ja backspaceen. Kaikki kirjaimet kirjoitan ilmeisesti vasemman ja oikean etusormilla, keskisormilla ja nimettömillä. Onpas hauska tarkkailla, en ole aiemmin edes ajatellut asiaa.

Kertokaa myös te muut nopeasti kirjoittavat, millainen on "oma järjestelmänne"! Mielenkiintoista. :)

Vierailija
18/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin juuri sanoa samaa kuin ap yllä, että kylläpä olette naiset nopeita! Minullekin on monesti sanottu, että kylläpä kirjoitat nopeasti, ja sain tuosta saimaannorppa-testistä 54 sanaa minuutissa. Mun kompastuskivi on myös noi kirjoitusvirheet, jota tulee kun nopeasti kirjoittelee, ja kai mä olen kirjoittaessa myös jonkunasteinen perfektionisti, en tuossakaan testissä voinut jättää kirjoitusvirhettä mihinkään vaikka huomasin sen paljon myöhemmin, vaan pyyhin kirjoittamani tekstin siihen saakka, että pääsin virhettä korjaamaan. Ja minä myös kirjoitan nopeammin kun saan kirjoittaa omasta päästä, tosin näköjään tätäkin kirjoittaessa niitä virheitä tulee ihan kiitettävästi!

ps. Tämän testin kanssa on kyllä varmaan vähän sama kuin tuon Mensan nettitestin, että tähän ketjuun ovat vastanneet vain pääasiassa ne, jotka ovat saaneet hyvän tuloksen. Ellei täällä aaveella sitten liiku vain ja ainoastaan järjettömän älykkäitä ja nopeita ihmisiä. :)

Vierailija
19/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa vielä sen verran, että minulla on käytössä joku itsekehitetty kymmensormijärjestelmä, tosin kaikki sormet eivät ole käytössä nyt kun oikein tarkkailen. AMK:ssa tein kymmensormijärjestelmätestin, josta opettaja päästi minut läpi, koska olin niin nopea, vaikkei kuulemma kymmensormijärjestelmästä ollut tietoakaan. :)

Vierailija
20/22 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

88 sanaa minuutissa, 144 % keskimääräistä parempi. Käytän kymmensormijärjestelmää.