Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13-vuotias poikani haluaa tulevaisuudelta jäädä Kela-tukien varaan.

Vierailija
15.09.2020 |

Hän on nähnyt sukulaisilta, että tuilla pärjää oikein hyvin, varsinkin pienellä paikkakunnalla. Kunhan on joku skootteri, millä pääsee vähän liikkumaan. Ei mitään tavoitteita tai kunnianhimoa. Kunhan saa jotenkin vain peruskoulun pakettiin. Ei tarvetta tehdätöitä, kun voi hyvin elää yhteiskunnan elättinä tekemättä töitä. Miksi silloin edes rasittaa itseään. Näin tuumii hän.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni poika huomaa jo tuon ikäisenä mitä se yhteiskunnan rattaissa oleminen on. Se on sitä että kuinka hyvin osaa kerätä resursseja että saa naisen. Esim henkilö joka jää pituudeltaan lyhyemmäksi joutuu keräämään enemmän resursseja herättääkseen naisten mielenkiinnon kuin henkilö joka kasvaa pituudeltaan pitemmäksi. Resurssien tarve voi olla pahimmillaan kiinni muutamista hassuista senteistä esim 177cm vs 180cm. ''Ai sä oot niin lyhyt juu juu, no oletko yliopiston käynyt tai mitä töitä teet?

Mä huomasin tämän vähän myöhempään. Kerkesin olla jo useamman vuoden tehtaalla töissä. Luulin että olen ihan rehellinen kunnon kansalainen kun teen työtä, mutta naisten silmissä olin kuitenkin liukuhihna apina.

Nyt keskity hetki, kun sanon tämän:

Niillä naisilla ja naisten saamisella ei ole mitään merkitystä elämässä. Naisen saaminen ei ole missään vaiheessa päämäärä elämän aikana eikä ole tärkeää.

Elämässä on aivan muut asiat tärkeitä kuin pillun saaminen.

Ymmärrätkö?

Keskity hetki kun sanon tämän:

Naisessa on aivan muut asiat tärkeitä kuin pillu.

Ymmärrätkö?

Vaikka tähän paikkaan tappaisit niin en ymmärrä.

Mietippä miten moni homo on kiinnostunut naisista? Ja miksiköhän?

Mietipä kuinka moni nainen on kiinnostunut naisista vaikka se pilde ei tuota mitän tyydytystä heille. Ymmärrän kyllä että sinulla on synnynnäinen vamma. 

Vierailija
42/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan suuren osa kansasta on joka tapauksessa jäädä Kelan tuille, koska töitä on entistä harvemmalle. Parempi kai se on jos joku haluaa vapaaehtoisesti jäädä pois kilpailemasta samoista harvoista työpaikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on siinä viisi vuotta aikaa alkaa kasvattamaan. 

Kerropa, että mitä itse tekisit, jos järkipuhe ei auta? ap

Saako hän viikko- tai kuukausirahaa, vai kuka ostaa tällä hetkellä kaiken tarvittavan? 

Suhteuta (prosenttiosuus) jotenkin Kelan tuki tämän hetkiseen tilanteeseen eli esim. kk-rahaan ja menoihin? Esim. jos tukea saisi 1000 euroa - verot, niin jos kk-raha on vaikka 100 euroa - "verot", niin tästä pois vuokra omasta huoneesta (prosentuaalinen osuus sama kuin Kelan tuesta vuokra-asunnon osalta, samoin ruokakulut, sähkö, vakuutukset, puhelin, jne.). Äkkiä huomaa, että menoja on paljon maksettavaksi ja mihinkään kivaan ei oikeasti jää rahaa. Joku budjetointilaskelma voisi olla oikeasti hyvä herätys. Tuon ikäisellä ei välttämättä ole käsitystä todellisista tuista ja kuluista. 

Toki, jos elää minimalistisesti ja hankkii ruokansa kalastamalla, marjoilla, sienillä, omasta kasvimaasta siellä maalla, niin ainakaan ruokaan ei mene kovin paljon rahaa, mutta sen edestä joutuu kyllä näkemään vaivaa. 

Kun asuu Helsingissä voi käydä leipäjonossa ma-pe. Niissä jaetaan niin paljon ruokaa että ruokin niillä ruuilla kaksi koiraanikin itseni lisäksi. Näin kaikki tuet voi säästää muuhun hurvitteluun.

Vierailija
44/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan suuren osa kansasta on joka tapauksessa jäädä Kelan tuille, koska töitä on entistä harvemmalle. Parempi kai se on jos joku haluaa vapaaehtoisesti jäädä pois kilpailemasta samoista harvoista työpaikoista.

Ei sille isolle joukolle enää riitä tukia kun yhä pienempi joukko maksaa veroja. Mietipä sitä. 

Vierailija
45/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu poika on!

Ymmärtänyt jo kuinka sairas tämä yhteiskunta on.

Suomessa on jo ennestään 500 000 työtöntä ja hallitus haluaa tuoda satoja tuhansia lisää "paikkaamaan" työvoimavajetta.

Fiksu poikasi on tehnyt yhteenlaskun ja tajunnut että häntä ei tarvita.

Vierailija
46/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni poika huomaa jo tuon ikäisenä mitä se yhteiskunnan rattaissa oleminen on. Se on sitä että kuinka hyvin osaa kerätä resursseja että saa naisen. Esim henkilö joka jää pituudeltaan lyhyemmäksi joutuu keräämään enemmän resursseja herättääkseen naisten mielenkiinnon kuin henkilö joka kasvaa pituudeltaan pitemmäksi. Resurssien tarve voi olla pahimmillaan kiinni muutamista hassuista senteistä esim 177cm vs 180cm. ''Ai sä oot niin lyhyt juu juu, no oletko yliopiston käynyt tai mitä töitä teet?

Mä huomasin tämän vähän myöhempään. Kerkesin olla jo useamman vuoden tehtaalla töissä. Luulin että olen ihan rehellinen kunnon kansalainen kun teen työtä, mutta naisten silmissä olin kuitenkin liukuhihna apina.

Niillä naisilla ja naisten saamisella ei ole mitään merkitystä elämässä. Naisen saaminen ei ole missään vaiheessa päämäärä elämän aikana eikä ole tärkeää.

Ymmärrätkö?

Ymmärrätkö?

Sinusta saa sellaisen kuvan, että mikään muu ei olekaan sinulle tärkeää kuin pillu naisessa. Jos sinua kiinnostaisi nainen ihmisenä, niin et nostaisi heti naista aiheeksi ja jotain pituuttasi tai puhuisi naisen saamisesta. .Joten älä lässytä. Normi pillun nälkäisen uliukon vinkunaa.

Naisessa on toki paljon muutakin kuin pillu!

On tissit ja peppu, sääret, hiukset ja suu. Jotkut ihan mukaviakin, paitsi menkka päivinä.

Paljon muutakin. Miehen elämässä on aukko ilman naisen läsnäoloa. Nainen toimii kompassina miehen elämässä ja antaa elämäntahtoa. Kun mies herää aamulla naisen vierestä ja he rakastelevat mies lähtee uuteen päivään ihan erillaisella tarmolla. Sellainen mies voi tehdä mitä vain, valloittaa vaikka maailman. Mies jolla ei ole naista ajautuu lopulta tuuliajoille. Ennen vanhaan miehet ratsasti hevosen selässä toiselle puolelle maailmaa naisen kaipuun vuoksi, samalla tavalla miten kalat ui toisiin valtameriin parittelemaan ja etsimään naaraita.

Herää nyt haaveistasi todelliseen elämään! Valloittaa vaikka maailman. Juu ei.

Vierailija
47/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa minut heti johonkin työhön, jossa jää VÄHINTÄÄN 800e kuussa käteen, 6 tunnin työpäivillä, aamuvuoroa pelkästään ja arkisin. Lähtisin heti. Nuilla kriteereillä olisi kannattavaa minun tilanteessani.

Mutta en lähde p ska palkalla viettämään suurinta osaa elämästäni työmaalle. En, vaikka tuet katkaistaisiin kokonaan. Sitten alkaisin oikeasti teiltä työssäkäyviltä varastamaan ja myymään eteenpäin. Jos jään kiinni, niin te maksatte edelleen mun elämisen valtion hotellissa.

Tsiisus sentään.

Vierailija
48/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsistani on tehnyt saman päätöksen ja elellyt sitten valintansa kanssa. En tajua mitä meidän nuorille on tapahtunut, kun ne ei enää haaveile mitään eikä suunnittele mitään. Elää ihan vain tässä hetkessä ja tunnissa. Se riittää niille. Ei ne halua ikinä omistaa mitään, ei tulla miksikään...

En minä kanssa ymmärrä kuka haluaa vapaaehtoisesti tyytyä tuollaiseen elämään. Minä tykkään matkustelusta ja haluan ajaa hyvällä autolla, noihin ei olisi työttömänä mahdollisuutta. Tai ostaa vaikka tonnin telkkarin tosta vaan.

Vierailija
49/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun samanikäisen ei edes tiedä mikä Kela-tuki on. Oma poikani säästää mopoon rahaa ja poimi mansikoita sitä varten. Kannattaisi ehkä ohjata poikaa toteuttamaan omia pieniä unelmiaan. Jos vaikka aloittaisi sitä skootterin varten säästämisen.

Vierailija
50/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan pummit löysivät tämän ketjun.

Ap älä välitä niistä, uskon kyllä poikasi järkevöityvän, kun kasvaa.

Jokainen haluaa yleensä olla hyödyllinen ihminen, olisiko hän kiinnostunut jostain epätyypillisestä, kuten hoiva-alasta tms. Ei ole vielä siis löytänyt itseään. Ehkä joku hyväntekeväisyysharrastus voi tuoda uusia mirlenkiinnonkohteita hänen elämäänsä. Jos hän siis ei vaan ole ns lukumiehiä.

Vierailija
51/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Ymmärrätkö?

Sinusta saa sellaisen kuvan, että mikään muu ei olekaan sinulle tärkeää kuin pillu naisessa. Jos sinua kiinnostaisi nainen ihmisenä, niin et nostaisi heti naista aiheeksi ja jotain pituuttasi tai puhuisi naisen saamisesta. .Joten älä lässytä. Normi pillun nälkäisen uliukon vinkunaa.

On tissit ja peppu, sääret, hiukset ja suu. Jotkut ihan mukaviakin, paitsi menkka päivinä.

Paljon muutakin. Miehen elämässä on aukko ilman naisen läsnäoloa. Nainen toimii kompassina miehen elämässä ja antaa elämäntahtoa. Kun mies herää aamulla naisen vierestä ja he rakastelevat mies lähtee uuteen päivään ihan erillaisella tarmolla. Sellainen mies voi tehdä mitä vain, valloittaa vaikka maailman. Mies jolla ei ole naista ajautuu lopulta tuuliajoille. Ennen vanhaan miehet ratsasti hevosen selässä toiselle puolelle maailmaa naisen kaipuun vuoksi, samalla tavalla miten kalat ui toisiin valtameriin parittelemaan ja etsimään naaraita.

Ei kannata ottaa joka sanaa kirjaimellisesti. Et taida lukea paljon muuta kuin tätä palstaa?

Vierailija
52/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä teet työksesi ja mikä koulutus? Entä isä, onko kuvioissa? Keitä ne pummisukulaiset ovat?

Ainakin alkaisin puhua niistä pummeista säälivään sävyyn kotona aina. Että poika sisäistäisi, ettei heitä voi ihailla.

Millaiset viikkorahat pojalla on? Alkaisin sitoa ne kotitöiden tekoon.

Aika paljon noi asenteet periytyvät tiedostamatta, kunnianhimoinen vanhempi siirtää kunnianhimoisen easenteen lapsiinsa, vaikkei edes haluaisi tehdä niin. Eli sun ja muiden aikuisten pojan elämässä pitää tarkistaa omat arvonsa ja asenteensa, ne tulevat ilmi ja välittyvät lapselle. Puhutteko esim. ihaillen menestyneistä ihmisistä, vai vähätellen? Arvostatteko esim akateemisia, vai pidättekö nirppanokkina? Jne jne

Itse olen lakimies. Puoliso on kuollut. Sukulaisista en nyt sen enempää halua sanoa kuin, että heillä tukien varassa elämäinen on elämäntapa. Viikkorahan saaminen on sidottu siivoustyöhön. Lisärahaa saa kun kävelee 10 000 askelta.

Kerro hänelle elämän totuus: rahat ei tule riittämään lorvipettereiden paapomiseen.

Meillä tehtiin selväksi lapsille, että lasten työ on opiskelu, ja siinä missä me tuomme ruokapöytään lihan ja kasvikset he tuovat koulumenestyksensä (oli se sitten mikä taso tahansa mihin he kykenevät). Ja niin kauan kuin he kotona asuvat, tämä on homman nimi, pulinat pois.

Vähemmän "ymmärrystä" enemmän "ryhdikkyyttä".

Vierailija
53/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsistani on tehnyt saman päätöksen ja elellyt sitten valintansa kanssa. En tajua mitä meidän nuorille on tapahtunut, kun ne ei enää haaveile mitään eikä suunnittele mitään. Elää ihan vain tässä hetkessä ja tunnissa. Se riittää niille. Ei ne halua ikinä omistaa mitään, ei tulla miksikään...

En minä kanssa ymmärrä kuka haluaa vapaaehtoisesti tyytyä tuollaiseen elämään. Minä tykkään matkustelusta ja haluan ajaa hyvällä autolla, noihin ei olisi työttömänä mahdollisuutta. Tai ostaa vaikka tonnin telkkarin tosta vaan.

Globaalissa maailmassa ei ole mitään syytä matkustella. Joka kulmassa on samat kaupat ja naamat. Netistä voi katsoa paikkoja ja ''matkustella''. Miksi ajaa autoa jos jalat on totutettu juoksemaan kovaa vauhtia? Mihin tarvitsee uutta telkkaria kun telkkarista ei tule mitään katsomisen arvoista? Tietokoneelta voi nähdä ja kaiken ja enemmän.

Vierailija
54/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Ymmärrätkö?

Tavallista epäviehättävän miehen epäinhimillistämistä hokemalla pillu -sanaa, jotta mies nolostuisi. 

Tämä tapahtumasarja menee jotenkin näin:

-mies kertoo tunnoistaan

-nainen takertuu johonkin sanavalintaan eikä ymmärrä kokonaisuutta; perustelee tällä inhonsa

-pillun hokeminen alkaa

-mies väittää aikansa vastaan

-pillun hokeminen jatkuu

-loppu

Vierailija
55/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen meidän teineille kertonut että tulevaisuudessa ei todennäköisesti ole enää mitään sossua, eli ainoa vaihtoehto on käydä koulut ja hankkia kunnon ammatti ja tehdä yötä. Ja siis uskon oikeastikin siihen, että hyvinvointivaltio tulee romahtamaan täysin, eli ei ole pelkkää pelottelua.

Vierailija
56/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on tahallaan syrjäytynyt ja se on kamalaa! Kaikkea on yritetty mutta pien kolmekymppisellä ei ole mitään halua eikä kiinnostusta.

En tiedä mitä teen, ihan hyvä perhe ja vanhemmat koulutettuja työssäkäyviä, että malliakaan ei ole meiltä ottanut.

Vierailija
57/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Ymmärrätkö?

Ei kannata ottaa joka sanaa kirjaimellisesti. Et taida lukea paljon muuta kuin tätä palstaa?

Itseasiassa luen hyvinkin paljon. Ymmärrä kyllä mihin maailman valloittamisella ym viitataan tai paremminkin mitä sillä tässä tarkoitetaan. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että nainen ei ole ratkaisu kaikkeen tai naisen puute tässä yhteydessä. Itse pitää ottaa vastuu eikä aina syyttää naisettomuudesta johtuvaksi kaikkea epäonnea tai aikaan saamattomuutta elämässä.

Vierailija
58/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän nuorisoa. Maailma on niin epävarma, että kuitenkaan mitään vakituista työpaikkaa ei ole saatavissa milloinkaan. Kun olet käynyt koulun, saat tehdä nollatuntisopimuksella alaan liittymättömiä hanttihommia, jos käy tuuri. Parin vuoden päästä tulee joku rakennemuutos, jonka takia tulee 50 000 työtöntä lisää (esim. ihmiset korvataan tekniikalla). Maksimi kahden tonnin tulot ja siitäkö pitäisi maksella jotain 200 000 euron asuntoa ja lapsen kasvatusta, kun rahat riittää nippa nappa vuokraan ja omaan elämiseen. Seuraavan 80 vuoden aikana maailmassa on miljardi pakolaista, siis joka seitsemäs maapallon asukas. Jokunen niistä tulee Eurooppaankin, Suomeenkin. Onko olemassa sosiaaliturvaa ja eläkettä, kun on oma vuoro? Tulevaisuus näyttäytyy epävarmalta, köyhältä ja siltä että se on menossa kiihtyvää vauhtia kohti käsittämätöntä kaaosta.

Joten nautitaan tästä päivästä! Tyhjän saa tekemättäkin.

Vierailija
59/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on oikeassa. Tämän päivän nuoriso katsoo meitä hulluja, kun tapamme itsemme työllä, että voisimme ostaa romuja, joiden käyttämiseen meillä ei ole voimia eikä aikaa. Ne on mieluummin onnellisia ja elää rauhallista ja materialistisesti niukempaa elämää. Niin ajattelin itsekin nuorena. Piti järkätä itselle kunnon loppuunpalaminen ja monta vuotta keikuin itsemurhan partaalla kun elämästä oli kaikki mielekkyys hävinnyt. Nyt alkaa elämä taas voittaa. Tätä tää on ollut 90-luvun lamasta asti. Ihmisistä tiristetään kaikki mehut työelämässä ja kuvitellaan että sitä ruuvin kiristämistä voi jatkaa loputtomiin. Ei voi. Marin on oikeassa. Työaikaa pitää vähentää ja jakaa töitä suuremmalle porukalle. Yrittäjänä ymmärrän, että sen pitää näkyä myös palkassa. Meidän pitäisi saada terveet vapaamatkustajat töihin ja toisaalta myös suojatyöpaikat kitkettyä pois. Julkinen sektori ei voi meitä kaikkia työllistää joten sieltä pitää kiristää että verot saadaan pysymään jossain järjen rajoissa.

Vierailija
60/67 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi on tahallaan syrjäytynyt ja se on kamalaa! Kaikkea on yritetty mutta pien kolmekymppisellä ei ole mitään halua eikä kiinnostusta.

En tiedä mitä teen, ihan hyvä perhe ja vanhemmat koulutettuja työssäkäyviä, että malliakaan ei ole meiltä ottanut.

Juu munkin vanhemmat hokivat miten hyvä perhe meillä aikoinaan oli. Mitä mä nyt vaan häpäisin perheen olemalla mikä olen. No aikuisena mulla on todettu dissosiaatiohäiriö juurikin lapsuuden pahoinpitelyjen ja kaltoinkohtelun vuoksi. Juu hyvä perhe oli...