13-vuotias poikani haluaa tulevaisuudelta jäädä Kela-tukien varaan.
Hän on nähnyt sukulaisilta, että tuilla pärjää oikein hyvin, varsinkin pienellä paikkakunnalla. Kunhan on joku skootteri, millä pääsee vähän liikkumaan. Ei mitään tavoitteita tai kunnianhimoa. Kunhan saa jotenkin vain peruskoulun pakettiin. Ei tarvetta tehdätöitä, kun voi hyvin elää yhteiskunnan elättinä tekemättä töitä. Miksi silloin edes rasittaa itseään. Näin tuumii hän.
Kommentit (67)
Kysyn sinulta: miksi töitä pitää tehdä? Vai onko se vaan niin että töittä pittääm jämpti,, tehdä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni poika huomaa jo tuon ikäisenä mitä se yhteiskunnan rattaissa oleminen on. Se on sitä että kuinka hyvin osaa kerätä resursseja että saa naisen. Esim henkilö joka jää pituudeltaan lyhyemmäksi joutuu keräämään enemmän resursseja herättääkseen naisten mielenkiinnon kuin henkilö joka kasvaa pituudeltaan pitemmäksi. Resurssien tarve voi olla pahimmillaan kiinni muutamista hassuista senteistä esim 177cm vs 180cm. ''Ai sä oot niin lyhyt juu juu, no oletko yliopiston käynyt tai mitä töitä teet?
Mä huomasin tämän vähän myöhempään. Kerkesin olla jo useamman vuoden tehtaalla töissä. Luulin että olen ihan rehellinen kunnon kansalainen kun teen työtä, mutta naisten silmissä olin kuitenkin liukuhihna apina.
Nyt keskity hetki, kun sanon tämän:
Niillä naisilla ja naisten saamisella ei ole mitään merkitystä elämässä. Naisen saaminen ei ole missään vaiheessa päämäärä elämän aikana eikä ole tärkeää.
Elämässä on aivan muut asiat tärkeitä kuin pillun saaminen.
Ymmärrätkö?
Keskity hetki kun sanon tämän:
Naisessa on aivan muut asiat tärkeitä kuin pillu.
Ymmärrätkö?
Sinusta saa sellaisen kuvan, että mikään muu ei olekaan sinulle tärkeää kuin pillu naisessa. Jos sinua kiinnostaisi nainen ihmisenä, niin et nostaisi heti naista aiheeksi ja jotain pituuttasi tai puhuisi naisen saamisesta. .Joten älä lässytä. Normi pillun nälkäisen uliukon vinkunaa.
Itsehän "aikuistuin" kertarykäyksellä, siinä 18v:nä vähän ennen ammattikoulusta valmistumista. Tajusin, että ne asiat mitä halusin(kissa, oma asunto, toimeentulo) vaatii töissä käymistä ja muuta kuin sitä edeltävää toimettomuutta.
En ollut koskaan ollut kesätöissä, notkuin etenkin 16-17v:nä kaikki päivät kaverien kanssa kaupungilla ja juhlin viikonloppuisin. Kaikki muuttui hetkessä. Toki siinä oli vanhemmilta peritty käytösmalli mitä elämän pitäisi suurinpiirtein olla. Nykyään insinööri ja vakitöissä, peruskoulun keskiarvokin oli vaatimaton 7
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsistani on tehnyt saman päätöksen ja elellyt sitten valintansa kanssa. En tajua mitä meidän nuorille on tapahtunut, kun ne ei enää haaveile mitään eikä suunnittele mitään. Elää ihan vain tässä hetkessä ja tunnissa. Se riittää niille. Ei ne halua ikinä omistaa mitään, ei tulla miksikään...
Tiedätkö millaista on kun et saa töitä etkä pääse kouluun. Yksinkertaisesti kaikesta on tehty aivan helve*in vaiketa, siihen tulokseen olen tullut. Itse lähden tältä istumalta töihin jos vain joku ottaa. Ja taas jos pääset töihin niin sinulta sitten myös odotetaan "mahdottomuuksia" ja siihen on kyettävä "kun sait tämän työpaikan"-muistutus. En toisaalta ihmettele jos ihminen vain jää pois ns."normielämästä". Ehkä lapsesi ei vain tiedä mitä oikeasti haluaa, kannusta häntä tavoittelemaan haluamaansa kaikesta huolimatta. Tulevaisuuden näkymät ja jatkuva kilpailu kaikesta harmittaa ainakin itseäni.
Ehkä sillä pojalla on joku vaihe meneillään sitten vaan, tyyliin pikkupojat haluavat roskakuskiksi.
Kuitenkin ap on lakimies ja viikkorahakannustin on tehty, ja ap on myös huolissaan tuosta pojan asenteesta.
Ehkä se korjaantuu ajan mittaan.
Niissä sossuperheissä kukaan ei huolestuisi moisesta pummiduunnitrlmasta, vaan pitäisi sitä ihan normaalina.
Joten luulen, että ap sun ei tarvitse stressata.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn sinulta: miksi töitä pitää tehdä? Vai onko se vaan niin että töittä pittääm jämpti,, tehdä!!!
Vastaan sinulle: koska elät minun (ja muiden työssäkäyvien) rahoilla, olet oikeastaan varas.
Onneksi talous alkaa mennä siihen suuntaan että kauaa ei pummeille riitä rahaa niissä määrin kuin tähän asti on riittänyt.
Itse aikoinaan oireilin lapsena psyykkisen pahan olon vuoksi vähän vastaavalla tavalla. Kiusattiin rankasti, enkä uskonut että minusta ikinä voisi tulla mitään.
Voi reppanaa, ei niitä tukia enää montaa vuotta ole vastikkeetta jaossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän lähellä mitään kamppailulajimahdollisuuksia?
Pakota se johonkin, esim Taekwondo, MMA, potkynyrkkeily tms.
Löytyy viiteryhmä, itseluottamus, kurinalaisuus ja tavoitteellisuus.
Lisäksi tytöt tykkää ja muut pojat arvostaa.
No nyt on kyllä pakko kysyä mitä IHMETTÄ te tätä alapeukutatte? Ette näköjään tiedä mitään kamppailulajeista.
Kela antaa ihan järkyttävän suuria tukia yksin asuville. Ei ole ihme ettei työ kiinnosta. Eron jälkeen pääsin tuille ja asuin helsingin keskustassa ja rahaa jäi säästöön. Sitten vaimo palautti muksut ja nyt elän pikkupaikkakunnalla ja rahat ei silti meinaa riittää.
Oisko joku vaihe? Minun poikani totesi ysiluokan keväällä, että ei jaksaisi mennä mihinkään lukioon, voisi elellä tulevaisuudessa vaikka sillan alla tekemättä mitään. Varmaan jotain kavereiden kanssa puineet elämän menosta ja tällaisia miettineet. Meni sinne lukioon sitten kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on siinä viisi vuotta aikaa alkaa kasvattamaan.
Kerropa, että mitä itse tekisit, jos järkipuhe ei auta? ap
Saako hän viikko- tai kuukausirahaa, vai kuka ostaa tällä hetkellä kaiken tarvittavan?
Suhteuta (prosenttiosuus) jotenkin Kelan tuki tämän hetkiseen tilanteeseen eli esim. kk-rahaan ja menoihin? Esim. jos tukea saisi 1000 euroa - verot, niin jos kk-raha on vaikka 100 euroa - "verot", niin tästä pois vuokra omasta huoneesta (prosentuaalinen osuus sama kuin Kelan tuesta vuokra-asunnon osalta, samoin ruokakulut, sähkö, vakuutukset, puhelin, jne.). Äkkiä huomaa, että menoja on paljon maksettavaksi ja mihinkään kivaan ei oikeasti jää rahaa. Joku budjetointilaskelma voisi olla oikeasti hyvä herätys. Tuon ikäisellä ei välttämättä ole käsitystä todellisista tuista ja kuluista.
Toki, jos elää minimalistisesti ja hankkii ruokansa kalastamalla, marjoilla, sienillä, omasta kasvimaasta siellä maalla, niin ainakaan ruokaan ei mene kovin paljon rahaa, mutta sen edestä joutuu kyllä näkemään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni poika huomaa jo tuon ikäisenä mitä se yhteiskunnan rattaissa oleminen on. Se on sitä että kuinka hyvin osaa kerätä resursseja että saa naisen. Esim henkilö joka jää pituudeltaan lyhyemmäksi joutuu keräämään enemmän resursseja herättääkseen naisten mielenkiinnon kuin henkilö joka kasvaa pituudeltaan pitemmäksi. Resurssien tarve voi olla pahimmillaan kiinni muutamista hassuista senteistä esim 177cm vs 180cm. ''Ai sä oot niin lyhyt juu juu, no oletko yliopiston käynyt tai mitä töitä teet?
Mä huomasin tämän vähän myöhempään. Kerkesin olla jo useamman vuoden tehtaalla töissä. Luulin että olen ihan rehellinen kunnon kansalainen kun teen työtä, mutta naisten silmissä olin kuitenkin liukuhihna apina.
Niillä naisilla ja naisten saamisella ei ole mitään merkitystä elämässä. Naisen saaminen ei ole missään vaiheessa päämäärä elämän aikana eikä ole tärkeää.
Ymmärrätkö?
Ymmärrätkö?
Sinusta saa sellaisen kuvan, että mikään muu ei olekaan sinulle tärkeää kuin pillu naisessa. Jos sinua kiinnostaisi nainen ihmisenä, niin et nostaisi heti naista aiheeksi ja jotain pituuttasi tai puhuisi naisen saamisesta. .Joten älä lässytä. Normi pillun nälkäisen uliukon vinkunaa.
Naisessa on toki paljon muutakin kuin pillu!
On tissit ja peppu, sääret, hiukset ja suu. Jotkut ihan mukaviakin, paitsi menkka päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö?
Ymmärrätkö?
Naisessa on toki paljon muutakin kuin pillu!
On tissit ja peppu, sääret, hiukset ja suu. Jotkut ihan mukaviakin, paitsi menkka päivinä.
Paljon muutakin. Miehen elämässä on aukko ilman naisen läsnäoloa. Nainen toimii kompassina miehen elämässä ja antaa elämäntahtoa. Kun mies herää aamulla naisen vierestä ja he rakastelevat mies lähtee uuteen päivään ihan erillaisella tarmolla. Sellainen mies voi tehdä mitä vain, valloittaa vaikka maailman. Mies jolla ei ole naista ajautuu lopulta tuuliajoille. Ennen vanhaan miehet ratsasti hevosen selässä toiselle puolelle maailmaa naisen kaipuun vuoksi, samalla tavalla miten kalat ui toisiin valtameriin parittelemaan ja etsimään naaraita.
Ihmetteleekö joku tätä ihan oikeasti? Nuorilla ei ole mitään mahdollisuuksia mihinkään, joten miksi pitäisi haikailla uraa tai omakotitaloa? Perhe-elämä on ihan järjettömän vaativaa nykyään, kuka sellaiseen mahdottomaan juoksupyörään vapaaehtoisesti haluaa muiden tuomittavaksi ja kytättäväksi? Isovanhempansa maksoivat kesätöillään omakotitalon, vanhempansa ovat saaneet mökit, veneet ja omakotitalot maksettua, pääsivät töihin "kun vaan menee käymään", mutta ei nuorille löydy edes sitä ekaa työpaikkaa kun ikää pitäisi olla alle 25 ja kokemusta 20v..
Eläkää nuoret vain päivä kerrallaan, nauttikaa luonnosta ja hedelmistä niin kauan kuin niistä voi nauttia.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sinulle: koska elät minun (ja muiden työssäkäyvien) rahoilla, olet oikeastaan varas.
Onneksi talous alkaa mennä siihen suuntaan että kauaa ei pummeille riitä rahaa niissä määrin kuin tähän asti on riittänyt.
Suomessa niitä omilla rahoilla eläjiä on nykyään erittäin vähän. Julkinen sektori elättää miljoona suomalaista työntekijää, ja siihen päälle eläkeläiset ja opiskelijat.
Pojan haluttomuus tehdä hirveästi töitä pienellä palkalla on täysin ymmärrettävää siinä vaiheessa kun ihminen vielä perustaa toimintansa jollekin järkisyylle, tai ainakin olettaa, että tekemisissä pitäisi olla jotain järkeä. Sitten sitä aikuistuu ja alkaa hyväksyä, ettei meidän systeemissä ole mitään järkeä, mutta on ehkä kuitenkin fiksumpaa tehdä jotain hyödyllistä (kunhan sillä ei tuhoa luontoa tai aiheuta kenellekään tai millekään kärsimystä) kuin vain maata kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö?
Ymmärrätkö?
Vaikka tähän paikkaan tappaisit niin en ymmärrä.
Mietippä miten moni homo on kiinnostunut naisista? Ja miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä pakko kysyä mitä IHMETTÄ te tätä alapeukutatte? Ette näköjään tiedä mitään kamppailulajeista.
No niin, Joe Rogan, tuikkaa se d-vitamiini piikki suoneen ja koita rauhoittua vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin n. vuosi yhdessä harrastamassa kamppailulajeja pari vuotta sitten. Ei kiinnostanut. Viimeiset puoli vuotta oli täysin pakkopullaa ja ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Sitten annoin kesätauon jälkeen itse päättää jatkosta ja se jäi siihen. AP
Tämä on ihan totta. Sotilaita usein motivoitiin ennen naisilla. Leiriin tai parakkiin tuotiin naisia että miesten taistelutahto kasvaisi. Johtajat, kuninkaat ja kenraalit lupasivat naisia sotasaaliiksi ja maata niille ketkä selviytyisivät. Ei miestä voida odottaa menevän töihin ja ehkä huom ehkä saavan sitten joskus naisen sen vuoksi. Pitää olla takeita muuten miehellä ei ole mitään syytä rakentaa pesää.