Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalassa kaikki teitittelivät, vaikka olen vasta 25-vuotias

Vierailija
15.09.2020 |

Onko mulla siis ikälopun ulkonäkö näin nuorena? Itkettää oikeasti...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi. <3 Olet herkässä mielentilassa varmaan, kun sairaalaan olet joutunut, mutta ei tuo nyt kyllä ole itkun asia. 

Vierailija
2/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota... teitittely on korrektia käytöstä. Mä olen sina tykännyt, nuorenakin.

Harvoin siihen enää törmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin teititelty, mutta kun rouviteltiin ja olen 40v.

Vierailija
4/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että taidat aika tädiltä näyttää. Näytät luultavasti noin 45 vuotiaalta. Itse pitäydyn nuoremmissa naisissa.

m34

Vierailija
5/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin kyllä kaikille, että voisitteko sinutella. Vähän ajan kuluttua tästä mua teitittelivät jopa siivoojat, jotka olivat mua reippaasti vanhempia...

Ap

Vierailija
6/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän siitä jos minua teititellään ja olen 34. On minua teititelty nuorempanakin. Se on hyvää käytöstä jos ei lähemmin tunne puhuttelemaansa henkilöä.

Vierailija
7/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo vähän outoa tuossa iässä. Minua alettiin teititellä viisikymppisenä, joten oletin, että raja kulkee keski-iässä.

En usko, että sinun iässäsi ikä tai ulkonäkö voi vaikuttaa. Oletko jotenkin sen oloinen, että sinua kunnioitetaan? Siis jotenkin arvokkaan oloinen? En osaa muotoilla asiaa, tiedän.

Vierailija
8/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kyllä kaikille, että voisitteko sinutella. Vähän ajan kuluttua tästä mua teitittelivät jopa siivoojat, jotka olivat mua reippaasti vanhempia...

Ap

No siksi juuri kaikkia puhutellaan samalla tavalla, ettei tarvi muistella, että kuka mistäkin pahoittaa mielensä. 

Vierailija
9/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo vähän outoa tuossa iässä. Minua alettiin teititellä viisikymppisenä, joten oletin, että raja kulkee keski-iässä.

En usko, että sinun iässäsi ikä tai ulkonäkö voi vaikuttaa. Oletko jotenkin sen oloinen, että sinua kunnioitetaan? Siis jotenkin arvokkaan oloinen? En osaa muotoilla asiaa, tiedän.

Kyse on aivan normaalista sairaalan toimintatavasta, ei siinä mietitä, että kuka on arvokkaan oloinen, herranen aika sentään. :)

Vierailija
10/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin monessa paikassa teititellään, vaikka olen 23. Esim. Hesburgerissa.

Enkä näytä ikälopulta :)

Vierailija
11/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän voi olla yleinen käytäntö, että kaikki henkilöitä siis potilaita teititellään.

Joissakin työpaikoissa on säännöt asiakaspuhutteluun, että sinutella saa vain nuoria ihmisiä yms.

Vierailija
12/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on aivan normaalista sairaalan toimintatavasta, ei siinä mietitä, että kuka on arvokkaan oloinen, herranen aika sentään. :)

Aijaa, jos tuo on oikeasti totta, niin mua helpotti:) Kiitos:))))))

Ap

Vierailija
13/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuon teittittelykulttuurin voisi vähitellen lopettaa. Itse vanhana rouvana tuntuu kiusalliselta, kun itse sinuttelen yleensä ihmisiä ja toiset sitten eivät uskalla vastata samalla tavalla.

Jotenkin noloa, kun en usko, että joku nuori myyjä ilahtuisi, jos häntä teitittelen, mutta kun sinuttelen, hän arastelee kuitenkin sinutella minua.

Esim. englannin kielessä on muita käteviä tapoja osoitta kohteliaisuutta vanhemmille ihmisille, kuten, yes sir, no madam. Britanniassa kyllä aika usein yllätti tuo puhuttelu:  Dear tai Honey, could you please....

Vierailija
14/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on, että taidat aika tädiltä näyttää. Näytät luultavasti noin 45 vuotiaalta. Itse pitäydyn nuoremmissa naisissa.

m34

Vasemman käden vastaotteessa sä pitäydyt! 😂

Vierailija
15/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun vaan pitää tottua siihen, että kun olet aikuinen niin sinua kohdellaan aikuisena. Vain lapsia sinutellaan.

Vierailija
16/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee myös teitittely, varsinkin juuri sairaalassa, jossa olen elämäntyöni tehnyt. Henkilökunnan kesken kun kaikki olivat sinuja laitoshuoltajasta ylilääkäriin.

Vierailija
17/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle teitittely on joskus ongelmallista. Aina en tiedä, milloin minulle puhutaan ja milloin isommalle joukolle. Mutta onneksi tätä tapahtuu nykyään äärimmäisen harvoin. Nämä tilanteet voivat olla koomisia.

Vierailija
18/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuon teittittelykulttuurin voisi vähitellen lopettaa. Itse vanhana rouvana tuntuu kiusalliselta, kun itse sinuttelen yleensä ihmisiä ja toiset sitten eivät uskalla vastata samalla tavalla.

Jotenkin noloa, kun en usko, että joku nuori myyjä ilahtuisi, jos häntä teitittelen, mutta kun sinuttelen, hän arastelee kuitenkin sinutella minua.

Esim. englannin kielessä on muita käteviä tapoja osoitta kohteliaisuutta vanhemmille ihmisille, kuten, yes sir, no madam. Britanniassa kyllä aika usein yllätti tuo puhuttelu:  Dear tai Honey, could you please....

Pitää paikkaansa. Teitittely on kuin lyötäisiin vanhan leima otsaan.

M57

Vierailija
19/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopii hyvin, että joku komea ensihoitaja tai lääkäri kutsuu mua deariksi tai honeyksi. Mieluummin kuin rouvaksi.

Vierailija
20/42 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin monessa paikassa teititellään, vaikka olen 23. Esim. Hesburgerissa.

Enkä näytä ikälopulta :)

Niinpä. Miten ihmeessä joku voi ottaa nokkiinsa kun aspa duuneisss teittelevät kaikkia tieneistä ylöspäin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan