Yh-äidit muuttakaa!
Täällä on ollut paljon keskusteluja eroperheiden ongelmista ja tapaamisista ym.
Olen löytänyt tähän ratkaisun. Kun mies lähtee perheestä ja perustaa uuden perheen, hän on itse tehnyt tämän valinnan.
Erossa äidit vaatikaa itsellenne lähivanhemmuus ja muuttakaa paikkakuntaa sen jälkeen. Näin saatte mahdollisuuden aloittaa alusta ja jättää huonon ex-miehen oman onnensa nojaan. Lapset voivat toki tavata isäänsä esim. lomilla, mutta näin ei suhde huonoon isään muodostu liian tiiviiksi ja hän ei mm. opeta omia huonoja tapojaan ja arvojaan lapsillenne.
Eli kamat kasaan, parempi aloittaa puhtaalta pöydältä.
Olkoon tämä vuoden 2014 teema!
Kommentit (41)
Tosi hyvä idea repiä lapset vielä erotilanteessa irti kavereista, kouluista päiväkodeista yms. tutuista asioista..
Minä myös uskon siihen, että lapsi tarvitsee isäsuhteen. Se, että joku on huono puoliso ei tee hänestä huonoa isää.
No, isän perusteet erossa ovat, että lapset sopeutuvat. Se on totta ja sopeutuvat myös muuttoon. Ehkä ei kannatakaan tehdä sitä heti erotilanteessa, mutta muutama vuosi sen jälkeen. Tämä on oma salainen suunnitelmani, josta saan hurjasti voimaa kaikissa tilanteissa ja jaksan päivästä toiseen.
You'll see...
ap
No siinäpä vasta urpo idea! Kyllä tosiaan kannattaa erottaa lapset toisesta vanhemmastaan ja panna heidät kärsimään lisää.
Vai että salainen suunnitelma. No hienoa että sinulla on jotain josta saat hurjasi voimia. Mutta eikös tässä pitänyt ajatella lapsia?
Hohhoijaa...Minä tein lapseni tasapainoisena aikuisena, tasapainoisen miehen kanssa, joka on nyt yksi minun parhaista ystävistän ja hoivaava ja osallistuva isä lapsillemme.
Se, miksi erosimmen onkin jo sitten eri tarina, joka oli kahden kauppaa ei vain toisen syytä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:26"]
No, isän perusteet erossa ovat, että lapset sopeutuvat. Se on totta ja sopeutuvat myös muuttoon. Ehkä ei kannatakaan tehdä sitä heti erotilanteessa, mutta muutama vuosi sen jälkeen. Tämä on oma salainen suunnitelmani, josta saan hurjasti voimaa kaikissa tilanteissa ja jaksan päivästä toiseen.
You'll see...
ap
[/quote]
Lastensa kustannuksella eksälle kostajat ovat aivan käsittämättömän vähä-älyisiä hyypiöitä. Huoltajuus pois moisilta kylähulluilta.
Jep, miehen exä taisi noudattaa ap.n suunnitelmaa ja perusti perheen 400km päähän. Todella hyvä juttu lasta ajatellen, tai sitten ei...
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:26"]
You'll see...
ap
[/quote]
Tuskin ukkos on sua jättänyt sillä _perusteella_ että lapset sopeutuvat. Sen sijaan sun vähäisillä älynlahjoillas voi olla asian kanssa jotain tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:33"]
Jep, miehen exä taisi noudattaa ap.n suunnitelmaa ja perusti perheen 400km päähän. Todella hyvä juttu lasta ajatellen, tai sitten ei...
[/quote]
Jä tässä lapsi jäi vielä asumaan isäälleen.
Kyllä, lapsiahan tässä ajattelinkin. Sekä itseäni, kuten myös ex-mieheni. Enkä ymmärrä tuota vaatimusta, että yh-äitien pitäisi jotenkin enemmän ajatella lapsia kuin niiden lähtevien isien.
Jos minä voin paremmin uudella paikkakunnalla, kaukana ilkeästä ex-miehestäni, lapsetkin voivat varmasti paremmin. Ja sitä paitsi olen ainakin toistaiseksi ajatellut pysyä Suomessa, joten varmasti lapset sopeutuvat.
Työpaikkaa etsin muualta päin Suomea ja sitten me pakataan laukut...
Näin voimme osoittaa, että olemme vahvoja rohkeita itsenäisiä naisia, jotka tekevät vain rohkeita itsenäisiä päätöksiä. Otetaan tämä osaksi vuoden 2014 teemaa!!!
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:34"]
Kyllä, lapsiahan tässä ajattelinkin. Sekä itseäni, kuten myös ex-mieheni. Enkä ymmärrä tuota vaatimusta, että yh-äitien pitäisi jotenkin enemmän ajatella lapsia kuin niiden lähtevien isien.
Jos minä voin paremmin uudella paikkakunnalla, kaukana ilkeästä ex-miehestäni, lapsetkin voivat varmasti paremmin. Ja sitä paitsi olen ainakin toistaiseksi ajatellut pysyä Suomessa, joten varmasti lapset sopeutuvat.
[/quote]
Miksi erositte?
Kyllä, ihan varmasti julkaistaan vielä tutkimuskin, jossa todetaan, että on parempi, että lapset ovat yhdellä huoltajalla ja koti ei vaihdu.
Eivätkä lapset kokonaan isää menetä, näkevät toki muutaman kerran vuodessa lomilla.
Loistoidea!
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:34"]
[/quote]
Eli kärjistettynä: jos toinen vanhemmista paskat nakkaa lapsestaan, ei toisellakaan ole mitään velvollisuuksia lasta kohtaan.
Sääliksi käy sun lapsiasi.
Lapset ja isähän ovat niitä, jotka kokevat eron järkyttävimmät seuraukset. He menettävät yhteisen kodin ja täten menettävät yhteisen arjen jakamisen! Miksi heidän pitäisi uhrata vielä enemmän äidin saadessa kaiken hyvän ilman todellista vastuuta.
Järkyttävää kostonhalua. On ihan selvää, että jätetty osapuoli on jonkin aikaa vihainen, loukkaantunut ja katkerakin, sitä saa olla ja se on ihan normaalia. Mutta sen jälkeen pitäisi pystyä ajattelemaan lasten parasta, eikä alkaa kostaa miehelle - joo-o, vaikka olisikin kusipää sinulle - ja ihan tahallaan, omaa itsekkyyttään pilata lasten ja heidän isänsä suhde. Suosittelen lämpimästi kaikkia eronneita lukemaan ja omaksumaan Bruce Fisherin kirjassa Jälleenrakennus (kun suhteesi päättyy) fiksusti esitetyt vaiheet. Sitä paitsi on se jätetynkin vanhemman etu, että lapsilla on mahdollisimman hyvä suhde toiseenkin vanhempaan ja itsekin voi saada joskus apua eksältä. Jäitä hattuun, kun tunteet jäähtyvät, ollaan jo voiton puolella!
Juuri näin! Kyllähän tämän tulisi olla kaikille eroäideille itsestäänselvää. Eron jälkeisen elämän tavoitteena tulee olla ex-miehen elämän kurjistaminen millä tahansa keinolla, ainakin jos se sika on kehdannut itse vaatia eroa. Mielellään myös silloin, kun nainen on halunnut erota.
Ensisijainen tapa ex-miehen elämän kurjistamiseen on estää häntä tapaamasta lapsiaan, joko osittain tai kokonaan. Lasten avulla voi tietenkin tehdä myös muuta kiusaa aina tarpeen mukaan. Lasten tapaamiseen haluttomalle exälle käytetään luonnollisesti päinvastaista metodia, eli lapset kuljetetaan hänelle hoidettavaksi paljon sovittua useammin, ja muistetaan tietenkin jälkeenpäin puuttua sosiaaliviranomaisten avustuksella lasten saamaan huonoon kohteluun isän luona. Lastensuojeluviranomaisia voidaan toki käyttää lisäapuna myös tapaamisia toivovien exien rankaisussa. Näin varsinkin silloin, jos ex-mies on osoittanut erityistä julkeutta esim. hankkimalla uuden parisuhteen. Luonnollisestikaan lapset eivät voi olla lainkaan tekemisissä isänsä kanssa tämän alettua uuteen parisuhteeseen, ja siitä mies saa syyttää ainoastaan itseään. Itsehän hän valitsi mieluummin jonkun votakan lastensa sijaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:42"]
Ensisijainen tapa ex-miehen elämän kurjistamiseen on estää häntä tapaamasta lapsiaan, joko osittain tai kokonaan. Lasten avulla voi tietenkin tehdä myös muuta kiusaa aina tarpeen mukaan. Lasten tapaamiseen haluttomalle exälle käytetään luonnollisesti päinvastaista metodia, eli lapset kuljetetaan hänelle hoidettavaksi paljon sovittua useammin, ja muistetaan tietenkin jälkeenpäin puuttua sosiaaliviranomaisten avustuksella lasten saamaan huonoon kohteluun isän luona. Lastensuojeluviranomaisia voidaan toki käyttää lisäapuna myös tapaamisia toivovien exien rankaisussa. Näin varsinkin silloin, jos ex-mies on osoittanut erityistä julkeutta esim. hankkimalla uuden parisuhteen. Luonnollisestikaan lapset eivät voi olla lainkaan tekemisissä isänsä kanssa tämän alettua uuteen parisuhteeseen, ja siitä mies saa syyttää ainoastaan itseään. Itsehän hän valitsi mieluummin jonkun votakan lastensa sijaan.
[/quote]
Kyllä! Erityisen tehokasta on eristää lapset ja isä toisistaan ja sitten joka käänteessä valittaa, kuinka se sika ei osallistu lastensa elämään millään lailla ja yksin joutuu kaiken hoitamaan ja huolehtimaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:54"]
Tottakai voi muuttaa. Jos äiti tuntee olonsa paremmaksi uudessa ympäristössä niin miksei?
Jos äidin suku ja tukiverkot ovat jollakin muulla paikkakunnalla, se voisi olla paras vaihtoehto.
Onnea uudelle alulle!
[/quote]
Joo, mutta jos muuton motiivina on kostaa eksälle, on jotain pahasti pielessä.