Lähes oireeton kohtutulehdus?
Kuinka vähin oirein voi sektion jälkeinen kohtutulehdus ilmoitella itsestään? Jälkivuoto on muuttunut jo aika niukaksi, mutta haisee todella pahalle. Tai alkaa ainakin siteessä haista heti. Kohtutulehdusko? Ei kuumetta eikä edes lämpöä.
Kommentit (6)
Pika-CRP:llä se selviää aika nopeasti, soittaisin aamulla lääkäriin, tai jo illalla päivystkseen jos oikein huolissani olisin.
Mulla ei kyllä haissut vuoto yhtään kohtutulehduksen yhteydessä. Vähän lämpöä oli, ei mitään muuta.
Minulla oli nuorena kuukausikaupalla kroonistunut kohtutulehdus, jonka ainoat oireet oli aluksi ajoittaiset lievät vihlaisut alavatsalla ja lievä väsymys. Lopulta sitten alkoi tulla emättimestä verensekaista vuotoa, jolloin suostuttiin uskomaan etten ole plekkä luulosairas. Kohtutulehdus oli, sekaflooran aiheuttama, ja sain tetrasykliinikuurin hoidoksi. Mutta tosiaan puolisen vuotta ehti olla päällä.
Ei multa ainakaan edes kokeita otettu eikä edes paikkoja katsottu, lääkäri löi vain kefexin-kuurin kouraan.
Minulla oli sama juttu sektion jälkeen, pahanhajuinen ja kirkas/ruskehtava vuoto (jälivuoto oli tosi niukka). Tulehdus ja sain antibioottikuurin. Lääkäriin niin vaiva korjaantuu.
Voihan se olla emätintulehduskin, joka aiheuttaa pahaa hajua. Käy lääkärissä.