Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko magnesiumtabletteja turvallista syödä?

19.07.2006 |

Mulla on ollut kauheita suonenvetoja öisin ja olen kuullut suonenvetojen johtuvan magnesiumin puutteesta. Oisinkin kysynyt onko turvalista syödä kaupasta saatavia magnesiumtabletteja?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin niitä apteekista saatavia Emgesan merkkisiä (muistinkohan oiken?) Itse söin niitä molempien raskauksieni aikana ja suonenveto sekä " levottomat" jalat helpotti. Jotkut tosin sanovat, että ihan loppuraskaudesta niitä ei kannattaisi syödä, koska ne voi estää supistelun, mutta tiedä sitten siitä. Kysy neuvolasta lisää jos mietityttää.

Jensku

Vierailija
2/3 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin popsin niitä sen ohjeen mukaan (muistaakseni 1/vrk) esikoista odottaessani ja ihan normaali tyttönen sieltä sitten syntyi. Mulle ihan vinkattiin neuvolasta niitä syömään eli eiköhän ne ole turvallisia. Uskoisin vielä jopa, että tehosivat vaivaan.

Ääh, kaikkea se raskaus tuokin mukanaan... Koskakohan se taas alkaa, vielä olen suonenvedoilta ja levottomilta jaloilta säästynyt, kop kop...

Tiina 19+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin apteekista ostettuja. Kannattaa ostaa sellaisia, joita otetaan päivässä 1-2 (en nyt muista, mitä merkkiä itse syön, muistaakseni Magnex 350 mg tms.), eikä sellaisia joita otetaan joku 6, koska tulevat suhteessa paljon halvemmiksi.

Sen lisäksi että magnesium ehkäisee suonenvetoja, se voi myös auttaa mahdollisiin ennenaikaisiin suppareihin. Mutta totta varmasti, että vauvan ollessa täysiaikainen ei kannata enää syödä magnesiumia - siinä vaiheessa suppareiden on hyvä tulla jos ovat tullakseen.