Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nopea olo", mistä johtuu?

Vierailija
05.11.2013 |

Tuota on vaikea selittää ja koskaan en ole osannut sanoa muuta, kuin että olisin pikakelauksella. Asiat tapahtuu nopeammin.

Tuollaisia "kohtauksia" minulla oli lapsena paljon. Lisäksi päänsärkyä (migreeniä). Minua tutkittiin ja kallo kuvattiin monta kertaa, mitään ei löytynyt.

Nyt aikuisena minulle tehtiin muusta systä EEG ja se oli poikkeava. Syytä ei löytynyt. Nyt sitten tuli mielen nuo kohtaukset. Voisiko liittyä toisiinsa?

Noita kohtauksia ei ole ollut vuosiin enää.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita ns. "elohopeapäiviä" juuri ennen migreeniä. En tiedä mistä johtuu, mutta kuulemma normaalia. Kieltämättä nuo päivät on hyviä, koska jaksaa tehdä paljon asioita pois alta ennen migreeniä.

Vierailija
2/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maniaa, dissosiaatiota, derealisaatiota...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkikohtauksia?

Vierailija
4/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on välillä tuollainen olo! Se ei tule usein, mutta jos tulee niin illalla juuri kun olen käynyt nukkumaan. Liittyykö siis väsymykseen? SIlloin kaikki tuntuu tapahtuvan pikakelauksella, esim kyljen kääntäminen, vaikka teenkin sen ihan tavallisesti. Samoin äänet tuntuvat kuuluvan kolme kertaa voimaakkaammin, vaikkapa peiton kahina on tosi häiritsevää ja tuntuu että koko taloyhtuö herää. Tämä menee ohi kun nousen ylös ja ravistelen päätä tosi voimakkaasti :p En ole ajatellut että tämä olisi mitenkään vaarallista, minulla on ollut näitä silloin tällöin lapsesta asti.

Vierailija
5/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Usein tuli juuri makuulla ollessa ja meni ohi muutamissa minuuteissa. Useimmiten suljin vain silmäni, koska äänet ja valot tuntui tosi voimakkailta ja kaikki liikkeet. Samoin hengitys. Ei siinä "tilassa" pystynyt kävelemään, kun päässä vain pyöri. 

-ap-

Vierailija
6/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran noin, mutta olin silloin aineissa. Oli siis joskus nuoruudessa. Muistan kun kirjoitin tekstaria ja sormet toimi uskomattomalla nopeudella. Mulla oli se ero vaan siinä että ihan oikeasti toimin tosi nopeasti enkä vain kuvitellut sitä niinkuin teidän muiden tapauksissa.

Tarkistin jälkeenpäin sen tekstarin eikä siitä löytynyt yhtä ainutta kirjoitusvirhettä vaikka se oli pitkä ja tosissaan kirjoitettu uskomattomalla nopeudella.

Vierailija
7/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli lapsena noita useasti jos olin pelannu konella tunteja (salaa). Edelleen tulee silloin tällöin, ihan randomisti eikä mistään eikä mistään tietystä asiasta. Tuntuu että kaikki menee todella nopeasti, vaikka teen kaikki normaalisti. Tuntuu myös kuin olisin "ulkopuolinen" enkä oma itseni. Todella ahdistava olo mutta noi on ohi ehkä kymmenessä minuutissa.

Vierailija
8/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut nopea oloja, iltaisin kun menee nukkumaan,ja joskus päivisinkin. Tiijän muuten kun se olo alkaa tulla ja pelkään aina ettei se mene pois, veden juonti auttaa tai ylös nouseminen vuoteesta

Vierailija
9/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:45"]

Tuota on vaikea selittää ja koskaan en ole osannut sanoa muuta, kuin että olisin pikakelauksella. Asiat tapahtuu nopeammin.

Tuollaisia "kohtauksia" minulla oli lapsena paljon. Lisäksi päänsärkyä (migreeniä). Minua tutkittiin ja kallo kuvattiin monta kertaa, mitään ei löytynyt.

Nyt aikuisena minulle tehtiin muusta systä EEG ja se oli poikkeava. Syytä ei löytynyt. Nyt sitten tuli mielen nuo kohtaukset. Voisiko liittyä toisiinsa?

Noita kohtauksia ei ole ollut vuosiin enää.

[/quote]

Googleta epileptinen poissaolokohtaus. Katso täsmäävätkö oireet siihen.

Vierailija
10/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 13:33"]

paniikkikohtauksia?

[/quote]

Mulla edelsi paniikkikohtauksia tuommonen olo. Tuntui että kaikki ympärillä menee pikakelauksena.

Vierailija
11/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:20"]

Minullakin on välillä tuollainen olo! Se ei tule usein, mutta jos tulee niin illalla juuri kun olen käynyt nukkumaan. Liittyykö siis väsymykseen? SIlloin kaikki tuntuu tapahtuvan pikakelauksella, esim kyljen kääntäminen, vaikka teenkin sen ihan tavallisesti. Samoin äänet tuntuvat kuuluvan kolme kertaa voimaakkaammin, vaikkapa peiton kahina on tosi häiritsevää ja tuntuu että koko taloyhtuö herää. Tämä menee ohi kun nousen ylös ja ravistelen päätä tosi voimakkaasti :p En ole ajatellut että tämä olisi mitenkään vaarallista, minulla on ollut näitä silloin tällöin lapsesta asti.

[/quote]

Hei siis muillakin on tätä? Vau, en ole ihan sekaisin! Tai en nyt niin huolissani ole näistä oireista ollut, mutta jotenkin hassu olo tulee välillä.

Vierailija
12/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut tuota tai vastaavaa. Olen saattanut tehdä jotain perusaamutoimia ja yhtäkkiä kaikki nopeutuu, siis myös omat ajatukset, menevät niin nopeasti etten saa selvää. Hassu epätodellinen olo. En kärsi migreenistä. Enkä yhditäisi paniikkiin. Sitten vain menee itsestään ohi.

Joskus sängyssä maatessa on tullut "iso-pieni" olo, joka on erilainen ja outo myös.

Vierailija
13/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vau, kuulostaa tutulta! Välillä, yleensä yksinollessa eism nukkumaan mennessä sellainen outo, intensiivinen olo. Huomio kiinnittyy ihan hypertarkasti muotoihin esim. peiton kurttuihin tai kirjainten muotoihin kirjan sivulla. Samoin äänet, esim just oman hengitys kuulostaa tosi voimakkailta ja joskus tuntuu kuin sellainen voimistuva kohina päässä, vaikka korvillani kuulen että huone on hiljainen. Olen googlaillut noita poissaolokohtauksen oireita, mutta kun koen että olen ihan läsnä? Terveisin 22v, ei migreenitaustaa.

Vierailija
14/36 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä väsyneenä sellaista, että kaikki näyttää tosi pieneltä. Lapsesta asti on ollu näitä "kohtauksia".

Vierailija
15/36 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki nopea olo :D
Ite ajettelen että johtuu matalasta verensokereista

Vierailija
16/36 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla oli lapsena kuumeessa usein noita iso-pieni tai terävä-pehmeä -oloja. Yleensä siis näin unta mutta joskus sama olotila jatkui hereille saakka. Ainakin kerran muistan itkeneeni isälle sitä etten saa sitä katki - aika vaikeaa oli muuten selittää etten näe mitään mörköjä vaan tunnen muotoja...

Vierailija
17/36 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama lapsena kuin 17:lla!

Vierailija
18/36 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä liittyykö tämä aiheeseen, mutta en viitsi uuttakaan ketjua tehdä. Mutta mulla taas tulee aika usein jos olen katsellut pitkään TV:tä, tietokonetta tai puhelinta sellainen todella omituinen näköhäikkä. Näen kaiken tavallaan todella pienenä, kuin kaikki olisi kauempana. Menee ohi joissakin minuuteissa. Olen järkeillyt sen niin, että aivot eivät ole vielä tottuneet tähän nykyteknologiaan, ja "protestoivat" tuolla tavoin sitä epäluonnollista valoa ja näytön väreilyä jne.

Vierailija
19/36 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko epilepsian mahdollisuutta?

Vierailija
20/36 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sellainen että kaikki tuntuu ajatuksissa venyvän tai muuttavan kokoaan suhteettomaksi? Yleensä nukkumaan mennessä. Ärsyttävä tunne, ei pysty keskittymään mihinkään. Myös nopeaa oloa olen kokenut unta odottaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi