Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä "naksunut" lapsena päässä?

Vierailija
05.11.2013 |

Nyt on maailman noloin kysymys, siksipä kysyn tätä täällä anonyymisti kun varmaan hulluksi teilattaisi jos livenä lähtisin kyselemään.

Eli mulla (ja muutamalla muulla meidän suvussa) on kuulunut lapsena semmoista "naksumista" päässä. Se kuului oikeastaan vaan juostessa tai lujaa kävellessä, eikä silloinkaan aina vaan satunnaisesti. Ja se oli kuitenkin suht. kova ääni. Kaikilla sukulaisilla ja minullakin se on lapsuuden jälkeen kadonnut.

Oisko täällä ketään kohtalotoveria :) ?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muutakuin että korvia osaan naksuttaa niin että kuuluu ulosasti. Kuulostaa kuin päässä naksuisi mutta oikeasti tulee korvista, on kyllä luja ääni. Mulla on puhkottu korvat lapsena lukuisia kertoja, johtuisikohan siitä.

Vierailija
42/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, tämäkö on yleisempääkin, olen kanssa ihmetellyt, että mikä ihme naksahtelee... Ja myös oikealla puolella "pään sisällä".

Korvia osaan minäkin toki poksutella, mutta tämä ei ole ollenkaan sama asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 13:34"]Naksuminen ei kuulunut korvasta vaan ikäänkuin takaraivosta ja "syvemmältä" päästä. Ei siis selvästikään tullut korvasta.

Ap.
[/quote]

Tuntuiko samalla takaraivossa sellainen vihlaiseva muljahdus? Mulla oli pienenä ja nyt on pojallani myös ollut.

Vierailija
44/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä helpotti löytää kohtalotovereita. Itellä naksuminen alkoi kuukausi sitten ja kuuluu vain hölkätessä / reippaasti kävellessä. Naksuminen kuuluu takaraivon keskeltä tai otsan yläpuolelta keskeltä päätä. Ja tosiaan askelten tahtiin naksuu. Lapsuudesta en kyllä tälläista muista, sähköiskun tapaisia sätkyjä kyllä muistan, ne tuntui niskassa / hartiassa. Muistan miten hävetti porukassa, kun yhtäkkiä säpsähtää kuin iskun saaneena. En tiedä onko tämä sitten eri vaivaa kokonaan. Ikää nyt 36v. :)

Vierailija
45/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallon luut liikahtelee ja raksahtelee kävellessä, ihminen vaan ei kuule sitä. teillä on lapsena ollut tarkempi kuulo mitä nykyään, ette enää kuule ko. ääntä, vaikka se kyllä on edelleen olemassa. 

Vierailija
46/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa aikuisena, on vaan joku ruuvi löystynyt. 

Vierailija
47/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin naksui ja naksuu välillä edelleen! Yhden kerran ehkä 12-vuotiaana vaan satuin panemaan merkille, että jaa, joku ruuvi vissiin kirjaimellisesti löysällä ja lonksuu päässä :D

En yhtään ihmettelisi, jos se olisikin korvaperäistä. Päässä olevat tuntemukset ovat usein ihan eri paikassa kuin missä ne tuntuvat. Mullakin on historiaa monenmonen korvatulehduksen kanssa.

Vierailija
48/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla napsahti päässä vain kerran, sen jälkeen olen ollut ihan normaali.

Muut taas väittävät että äänet joita kuulen ja demonit joita näen ympärilläni eivät ole totta mutta minä tiedän niiden olevan olemassa.

Vierailija
49/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä pitäen on naksunut, ensimmäinen muisto tästä on joku 7 vuotiaana ratsastaessa, joka kerta keventäessä naksahti. Myöhemmin opin naksauttamaan lihaksia jännittämällä. Nyt 21 vuotiaana, ei naksu kokoajan, mutta välillä kyllä.

Itsekkin olen ihmetellyt sitä, mutten ole kehdannut kenenkään kassa ottaa asiaa puheeksi..

Vierailija
50/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naksahtaa AINA korvien luona, kun nielaisen D: Todella ärsyttävää ja ällöä! :D

t. 16v

Vierailija
51/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:39"]Minulla naksahtaa AINA korvien luona, kun nielaisen D: Todella ärsyttävää ja ällöä! :D

t. 16v
[/quote]

Joskus on ollut myös tuota ap:n kuvailemaa naksahtelua, mutta korvien luona naksahtelee useita kertoja päivässä D:

Vierailija
52/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin naksuu kun heilutan korviani tai nielaisen tai jännitän kaulalihaksia.

Vierailija
53/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas " lumpsaa" tärykalvo korvassa. . Ikäänkuin sykkii. Joskus soivan kännykän tahdissa, joskus ilman mitään ja hitto että onkin ärsyttävää !

Vierailija
54/55 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 13:34"]Naksuminen ei kuulunut korvasta vaan ikäänkuin takaraivosta ja "syvemmältä" päästä. Ei siis selvästikään tullut korvasta.

Ap.
[/quote]
Luen kohta ketjun loppuun mutta minulla tätä naksunta vieläkin, ikää 26v. Ihan normaalina olen pitänyt, tosin huvittuneita katseita kun olen ääneen sanonut "ouu päässä naksahti" se tuntuu ikävältä.

Vierailija
55/55 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullaki naksuu päässä sillei naks aina välillä kun en ole hetkeen tehnyt mittään niin naksahtaa herkästikkin mut jos olen ollut aktiivinen (tehnyt jotain muutakin kuin sängyllä makaamista) nii ei naksahda melkein ollenkaan ja luulen kuten joku mainitsi et se olis joku korviin tuleva paine joka tulee joistai liikkeistä tai nielemisestä esim. Olen 14-vuotias joten älkää kysykö onko lapsena ollut tällästä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme