Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä "naksunut" lapsena päässä?

Vierailija
05.11.2013 |

Nyt on maailman noloin kysymys, siksipä kysyn tätä täällä anonyymisti kun varmaan hulluksi teilattaisi jos livenä lähtisin kyselemään.

Eli mulla (ja muutamalla muulla meidän suvussa) on kuulunut lapsena semmoista "naksumista" päässä. Se kuului oikeastaan vaan juostessa tai lujaa kävellessä, eikä silloinkaan aina vaan satunnaisesti. Ja se oli kuitenkin suht. kova ääni. Kaikilla sukulaisilla ja minullakin se on lapsuuden jälkeen kadonnut.

Oisko täällä ketään kohtalotoveria :) ?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroleptit ovat mm. psykoosien hoitoon käytettäviä lääkkeitä, vitsinä toki heitin.

Mekaaniselta tuo vaiva kuulostaa; erilaisia hankausääniä saattaa kuulua eri puolilta kroppaa ja tuo täälläkin mainittu välikorvan tuban naksuminen on aika tavallista. Mielestäni ei mitään syytä huoleen.

:)

Vierailija
22/55 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on yli vuoden vanha keskustelu, mutta itsekkin päädyin tänne palstalle kun mullakin naksuu. Ainakin oikealla puolella takaraivossa, niskan yläpuolella. Kenties johtuu jäykistä niskoista ja selästä? Lääkäri oikein määräsi minut fysioterapeutille. Mulla naksunta ääni kuuluu jopa vain makaillessani, outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin liittyy naksumiseen, mutta siskolla "naksui" myös ja löydettiin viime keväänä aivokasvain. Valitti kokoajan kun päästä kuuluu ihmeellinen ääni. :/

Vierailija
24/55 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naksuu vieläkin näin aikuisena varsinkin kovilla pakkasilla.

Vierailija
25/55 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu vieläkin ja kukaan ei ole suostunut tk:ssa miettimään mistä kyse. En saanut edes korvahuuhtelua.

Vierailija
26/55 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina naksunut! Juurikin siellä syvällä päässä. Jännä tunne

Vierailija
27/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa naksuu aivojen sisässä :) varsinkin sillon kun oon tosi stressaantunut niin "kuuluu" klik, klik, klik. Luulin ettei muilla oon tällasta :)

Vierailija
29/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

naksuu vieläkin. Mutta vain toisinaan. Ei kuulu mitenkän korvasta, vaan nimen omana ylhäältä takaraivosta oikealta puolelta. Se on sellainben jännä vaimea klik, ja nimen omaan vaikka kävellessä askelten tahdissa. ikäänkuin joku heilahtaisi ja osuisi ain johonkin. Tämä tulee esiin aina toisinaan ja on jatkunut niin kauan kuin muistan. Olen nyt 30vuotias.

Vierailija
30/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on se mutteri mikä siellä hölskyy..

Vierailija
31/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 13:34"]

Naksuminen ei kuulunut korvasta vaan ikäänkuin takaraivosta ja "syvemmältä" päästä. Ei siis selvästikään tullut korvasta.

Ap.

[/quote]

Kyllä, ja juuri noin, eli mulla ainkin tuolla niskakuopan yläpäässä, mutta selkeästi pään sisällä kuului se naksunta. On varmaan joku nivel, joka siellä naksui.

Vierailija
32/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuuluu huonosti nukutun yön jälkeen satunnaisesti raksraks vasemman korvan takaa silloin kun käännän päätäni vasemmalle. Eli aina kun tuon raksutus alkaa, huomaan että edellisenä yönä taisi tulla nukuttua vähäisesti. Se on ärsyttävä! Onko mulla kohtalotovereita?

Vierailija
33/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun kohdalla se ei oo mikään konkreettinen ääni mikä tulee jos korvia naksauttaa vaikka vetäisemällä niitä korvalihaksilla taaksepäin eikä mikään nikama mikä rusahtaa vaan mulla se kuuluu aivoista, pään sisältä, keskeltä takaa. Harvoin, mutta kun kuuluu, niin kamala naksuva ääni ja häiritsevä. Joku mainitsi löysän mutterin ja en vois sitä paremmin kuvailla!

Vierailija
34/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei naksu, mutta joskus sydänäänet kai (?) kuuluvat korvassa häiritsevänä whuum whuum -äänenä. Ensimmäinen kerta taisi olla vuosia sitten sitkeän flunssan yhteydessä ja sen jälkeen sitä on tullut silloin tällöin terveenäkin.

Vierailija
35/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa, ei ole todellista, olen aina pelon sekaisesti ihmetellyt sitä pään naksumista joskus reippaasti kävellessä. Jotenkin helpottavaa huomata, että muillakin naksuu. Hurraa-huuto ap:lle näin käsittämättömän oudon, mutta mielenkiintoisen, keskustelun aloittamisesta!

Itse en ole naksumisesta edes koskaan puhunut kenellekään, en ole sitä oikeastaan koskaan ajatellutkaan muuta kuin sillä hetkellä, kun on naksunut. Lapsesta asti naksui, ehkä eniten teini-iässä (tai ainakin muistan sen parhaiten), nykyään erittäin harvoin. Muistan nuorena ajatelleeni, että kallostani on varmaan joskus murtunut pieni siru, joka "kolisee" kalloa vasten tuolla alatakaraivon tienoilla ;)

Vierailija
36/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena mulla tuli joskus päätä nopeasti kääntäessä semmoinen kova, säkenöivä napsahdus, mutta ne on nyt jääny pois.

Vierailija
37/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 00:13"]

naksuu vieläkin. Mutta vain toisinaan. Ei kuulu mitenkän korvasta, vaan nimen omana ylhäältä takaraivosta oikealta puolelta. Se on sellainben jännä vaimea klik, ja nimen omaan vaikka kävellessä askelten tahdissa. ikäänkuin joku heilahtaisi ja osuisi ain johonkin. Tämä tulee esiin aina toisinaan ja on jatkunut niin kauan kuin muistan. Olen nyt 30vuotias.

[/quote]

Tässä on täysin oikein kuvailtu tämä, millainen naksuminen se on :) 

Ap.

Vierailija
38/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 01:05"]

Voi ihanaa, ei ole todellista, olen aina pelon sekaisesti ihmetellyt sitä pään naksumista joskus reippaasti kävellessä. Jotenkin helpottavaa huomata, että muillakin naksuu. Hurraa-huuto ap:lle näin käsittämättömän oudon, mutta mielenkiintoisen, keskustelun aloittamisesta!

Itse en ole naksumisesta edes koskaan puhunut kenellekään, en ole sitä oikeastaan koskaan ajatellutkaan muuta kuin sillä hetkellä, kun on naksunut. Lapsesta asti naksui, ehkä eniten teini-iässä (tai ainakin muistan sen parhaiten), nykyään erittäin harvoin. Muistan nuorena ajatelleeni, että kallostani on varmaan joskus murtunut pieni siru, joka "kolisee" kalloa vasten tuolla alatakaraivon tienoilla ;)

[/quote]

Kiva, että tää helpotti suakin :) Helpostus oli suuri minullekin. Ettei tää mikään täysin uppo-outo, joku meidän suvun muutaman jäsenen kummallinen naksekerho olekaan :)

Ap.

Vierailija
39/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksuu aina välillä, lapsuudesta en ole varma. Ja pään sisällä nimenomaan. Olen 32v...

Vierailija
40/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on lapsesta asti toisinaan kuulunut sellaista 'sirinää' ja ikäänkuin kuplintaa välillä selkeästi takaraivossa/niskassa? Kai sitä voisi naksahteluksikin joskus kutsua sitten.

onkohan kukaan muu koskaan kokenut tätä? 

mikä lie huonosti eristetty aivosähkörata vuotaa tms, tai olen oikeesti vaan sekopää :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi