Mitä työtä teet? Oletko tyytyväinen siihen?
Oletko tyytyväinen työhösi? Jos et, missä haluaisit työskennellä? Mikä olis sun unelmatyöpaikka?
Kommentit (7)
rahoitusalalla asiantuntijatehtävissä, olen ihan tyytyväinen, vaikka ei tämä mikään unelma-ammatti ole, ajauduin alalla varmaan siksi, etten muutakaan keksinyt ja omat vanhemmat ovat kumpikin rahoitusalalla.
Olen jo päälle nelikymppinen enkä vieläkään tiedä, mikä olisi unelma-ammattini. Olen tehnyt monia testejä, ja kaikissa niissä tuloksena on joku suunnilleen samanlainen työ kuin se, mitä nykyään teen, joten ehkä sitten olen siinä minulle parhaiten sopivassa ammatissa, en vaan tajua sitä.
Aiemmin haavelin historiantutkijan työstä (mutta en hakeutunut alalla, koska en uskonut sen työllistävän minua), nykyään olen kiinnostunut esim. pyskologista ja sosiologiasta. Mutta ei niistä taitaisi minulle ammatiksi olla, paitsi ehkä tutkijana, mutta se vaatisi pitkiä opintoja, ja vaikka ko. ala kiinnostaa, niin varsinainen tieteellinen teoria ei niinkään jaksa innostaa, ainakaan vapaa-ajan lukemisena.
Tyydyn siis nykyiseen, ihan ok ammattiini, ja harrastan vapaa-ajalla kansantajuisten psykologisten ym. kirjojen lukemista. Ja ehkä jossain vaiheessa siirryn jollekin muulle "alalla", historiaankin hieman kyllästyin, monta vuotta ehdin sitä lueskella.
Olen perhepäivähoitaja (nyt kaikki lapsukaiset nukkuu ja minulla kahvitauko) ja tämä on unelma hommaa minulle juuri nyt. Omista lapsista nuorin on vielä kotona ja isommat ala-asteella. Sitten kun hetki on oikea, pakaan takasin omaan työhöni vuodeosastolle.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:43"]
Olen perhepäivähoitaja (nyt kaikki lapsukaiset nukkuu ja minulla kahvitauko) ja tämä on unelma hommaa minulle juuri nyt. Omista lapsista nuorin on vielä kotona ja isommat ala-asteella. Sitten kun hetki on oikea, pakaan takasin omaan työhöni vuodeosastolle.
[/quote]
Samat sanat. Paitsi että kun hetki on oikea, lopetan kaikki työt ja alan opiskella ihan muuten vaan.
Opetan historiaa ja filosofiaa lukiossa. Olen hyvin tyytyväinen työhöni. Unelmani eivät liity enää työhön vaan esimerkiksi kirjoittamiseen ja rakkaimpiin harrastuksiini. Unelmatyö olisi nykyinen työ niin suurella palkankorotuksella, että voisin opettaa vähemmän kursseja ja omistaa enemmän aikaa noille muille palkitseville asioille.
Olen opettaja yläkoulussa. Pidän työstäni eniten siinä kesäkuun toisesta viikosta alkaen elokuun alkuun asti. Myös joulun seutuvilla on tosi mukavaa.
Olen toimistosihteeri ja kyllä, pidän tästä työstä. Mieluummin toki olisin kokonaan tekemättä mitään työtä, mutta jos jotain on pakko tehdä, niin tämä on se oikea. Istua siistissä sisätyössä toimistossa omassa huoneessa, eikä tarvitse raahata työtä kotiin. Palkka ei ole iso, mutta eivätpä ne ole menotkaan. Olen kaikin puolin tyytyväinen elämääni.
Päätyössä viihdyn mutta teen lisäksi sivutyötä joka on ihan peraseestä ja joka päivä ajattelen opettavani. Mut tulee siitä sen verran lisätienestiä että oon vielä jatkanut. Nyt tosin vuoden loppuun asti olen päättänyt olla siinäkin.