Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko hakea muualle töihin, vaikka nykyisestä tykkäänkin

Vierailija
05.11.2013 |

En haluaisi vaihtaa, mutta on pakko. Olen alipalkattu ja nykyisellä palkalla en vaan tule toimeen. Pyysin palkankorotusta ja sen saan ensi vuoden alusta. Odotin että saisin hakemani 700€ korotuksen, joka sekin vielä pieni. Korotus on 100€.

Hakemani korotus perustui alan palkkaukseen ja myös TES- vaatimuksiin. Olen sitä mieltä että täytän ylemmät vaatimukset kuin mihin palkkani nyt antaisi osviittaa.

Työpaikan sisällä ei tällä hetkellä ole mahdollisuus hakea muita tehtäviä.

Itkettää melkein kun ajattelen tilannetta. Tykkään työstä, tykkään työkavereista ja esimieskin on siedettävä. En haluaisi täältä poistua, mutta palkka pakottaa hakemaan muualle.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit vain onnea työnhakuun!

Vierailija
2/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytätkö sinä vai työsi nuo ylemmät vaatimukset? Työnantaja maksaa työn mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea työhakuun! Sitä tulet tarvitsemaan ei niitä hyvä palkkaisia töitä noin vain oteta! Mutta hieno, että itseluottamusta löytyy ja osaat arvostaa työpanostasi!

Vierailija
4/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaa harvoin nostetaan kerralla niin paljon kuin 700 euroa, ja usein aina vähän vähemmän kuin pyytää. Ja vaikka saa palkankorotuksen, täytyy sitä pyytää joka vuosi uudelleen, kunnes saa sen, mitä mielestään ansaitsee. Jos se on siis mahdollista, ainahan se ei ole, ja silloin ei tosiaan ole muuta mahdollisuutta kuin etsiä uusi työ, se on kuitenkin yleensä paras keino saada parempaa palkkaa.

Itse sain pyytämäni ison palkankorotuksen kolmessa erässä noin viiden vuoden aikana. Itse olisin varmaan jättänyt palkankorotuksen pyytämisen jo ekaan kertaan (ja ollut pettynyt), mutta mies neuvoi vaan jatkamaan korotuspyyntöjä, se on itse esimiehen asemassa ja tietää, mikä usein tepsii - sinnikkyys, eli se, että ei luovuta vaan jatkaa työnsä hyvin tekemistä ja palkankorotuksen pyytämistä, osoittaa, että on itse todellakin sitä mieltä, että palkankorotus on saatava. Ja jos on hyvä työntekijä, josta ei haluta eroon, niin sinnikkyys kyllä palkitaan (jos se on mahdollista, voihan olla tilanteita ja paikkoja, jossa palkankorotukset menee eri tavalla, itse olen yksityisellä töissä ja siellä rajoituksia ei ole)

Vierailija
5/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankorotushan on yleisesti 20 €/kk. Ap sai 5 x yleisen palkankorotuksen ja narisee. ja taiotaa saada vielä ton 20 €:kin.

Mutta onnea vaan työnhaullesi.

Vierailija
6/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, suosittelen että otat kylmästi lopputilin ja siirryt työttömäksi niin saat elintasosi nousuun. Kelan ja soskun korvauksilla tulee hyvin toimeen, rikkaatkin ovat tuilla eläjille kateellisia.

Vierailija
7/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:11"]

Palkankorotushan on yleisesti 20 €/kk. Ap sai 5 x yleisen palkankorotuksen ja narisee. ja taiotaa saada vielä ton 20 €:kin.

[/quote]

tuo 20 euroahan on yleiskorotus, toki jos on sopimuspalkalla voi pyytää ja saada ihan minkälaisen palkankorotuksen tahansa.

Vierailija
8/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:14"]

Voi harmi, suosittelen että otat kylmästi lopputilin ja siirryt työttömäksi niin saat elintasosi nousuun. Kelan ja soskun korvauksilla tulee hyvin toimeen, rikkaatkin ovat tuilla eläjille kateellisia.

[/quote]

Lopputilin ottamista viipymättä suosittelen minäkin. Sinulla on kuitenkin iritsanomus aika, etkä voi heti aloitaa uudessa työssäsi. Näin ollen sinulle vapautuu aikaa käydä kaikissa työpaikkahaastatteluissa yms. kertomassa, miksi lopetit edellisessä työssäsi ja esittämässä palkkavaatimuksia, joka tietenkin ovat kohtuullisia taitotasoosi ja työvaatimuksiin nähden.

Vierailija
9/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:11"]

[/quote]

tuo 20 euroahan on yleiskorotus, toki jos on sopimuspalkalla voi pyytää ja saada ihan minkälaisen palkankorotuksen tahansa.

[/quote]

Niin voi, mutta hän vetoaa TES:in.

Vierailija
10/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alallamme on TES, mutta yleisesti ottaen palkkaus on yli TES:n. Tehtäväkuvani on muuttunut vuosien varrella kovasti ja nykyinen tehtäväkuvani vastaisi ylempää luokkaa. Siksi ja siihen vedoten pyysin palkankorotusta.

Esimieheni ei palkkausta itse päätä vaan hänen esimiehensä esimies. (minun yläpuolellani 4 tasoa esimiehiä, kyseessä suuryritys)

Mielestäni olisin ansainnut saada TES- luokituksiin perustuvan palkan, mutta tuo ylempi esimies päätti näin. Voin toki hakea jälleen uutta palkankorotusta, mutta tämänkin kierros vei 4kk ja uutta palkkaa maksetaan vasta 1.1. alkaen.

Vierailija
11/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11= AP

Vierailija
12/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, onnea tarvitsenkin. Tiedän että kilpailija tarjoaa täysin samasta tehtävästä 1000€/kk (+isot bonukset) enemmän kuin mitä nyt ansaitsen. Kilpailijalle laitan hakemuksen ensimmäisenä. Onneksi sinne on myös kontakteja olemassa, niin tiedän että tulen pääsemään haastatteluun asti. Haastattelussa voin sitten perustella miksi haluan vaihtaa ja miten he hyötyisivät osaamisestani.

AP

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:01"]

Onnea työhakuun! Sitä tulet tarvitsemaan ei niitä hyvä palkkaisia töitä noin vain oteta! Mutta hieno, että itseluottamusta löytyy ja osaat arvostaa työpanostasi!

[/quote]

Vierailija
13/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin työpaikkani yksi huonoiten palkattu henkilö, vaikka esimieheni aina kehui mun olevan hänen paras työntekijänsä.
Päätin että lähden pois, pomo ehotti palkaksi haluamaani summaa, mutta en hyväksynyt koska hänen sanansa olivat aina ristiriidassa tekemänsä kanssa (kuinka olin paras työntekijä, mutta silti yritti palkata ylempiarvoiseen tehtävään toista henkilöä firman ulkopuolelta vaikka ilmoitin kiinnostusta tehtävään). Erosin, sain töitä paremmalla palkalla mitä olisin halunnut edellisestä työpaikastani.
Nyt myös edellinen pomoni tekstasi uuden tarjouksen joka on parempi kuin olisin ikinä uskonut, mutta ylenemisestä ei olla sovittu vielä mitään vaikka aiheena onkin ollut.

Myös työpaikka, josta lähdin aiemmin edellisen työpaikkani takia, niin tekstasi mulle eilen ja kyseli haluaisinko takaisin. Ilmoitin että voin tulla määräajaksi, mutta nykyään palkkatoiveeni on x määrä (kokeilin tikulla jäätä ja pyysin samaa mitä saan nykyisestä työpaikastani) ja että palaan todennäköisesti edelliseen työpaikkaani puolen vuoden sisällä. Heille sopi se ja töitä kuulemma riittää heillä vaikka en palaisikaan edelliseen työpaikkaani.

Eli mun lähtö vaan edesauttoi asioita. Nyt yritän vielä edellisen työpaikkani kanssa neuvotella ylenemisestä, koska sain turvakseni myös sitä edellisen työpaikkani, nykyisen työni lisäksi. Sekavaa eikö :D Olen ite vaan helvetin tyytyväinen tähän tilanteeseen. Kaikki manaili kun päätin erota että mun käy huonosti mutta tällä hetkellä kaikki on paremmin kuin loistavasti.
Mutta siis kannattaa lähteä jos olet itse varma myös että olet arvokkaampi kuin työnantajasi luulee. Edellinen työpaikkani oli kovin rakas mulle, pomoni ihana, työkaverit loistavia, joten lähtö oli tosi vaikeaa. Mutta se riski kannatti!

Vierailija
14/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu! Itse teen vielä freelancerinä eli en periaatteessa voi velvoittaa mitään palkkiotasoa. Huoh. Pidän työstä ja yhteisöstä paljon, mutta ei tällä elä.

Vierailija
15/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli sama juttu. Mä ylenin 5 v työaikana kivasti, opiskelin jatkuvasti amk.ssa ja sitten avoimessa. Yhtäkkiä tajusin että tienaan lähes saman kuin ennen opiskeluja vaikka olin ylempi työntekijä. Kysyin esimieheltä mitä tehdään ja tuli sitä liirumlaarumia kun on heikko tilanne jne. Sanoin selvä ja aloin hakemaan töitä. Laitoin kilpailijalle viestin, sieltä soitettiin 10 min päästä ja luvattiin heti puhelimessa 700 euroa parempaa, jos aloitan kuukauden päästä. Sain tarjouksen kirjallisesti ja menin esimieheni esimiehelle, kerroin faktat, laitoin tarjouksen pöydälle. Sanoin tykkään olla täällä töissä, mutta olen palkkakuopassa. Minulle luvattiin palata 24 h sisällä, ei palattu ja menin kilpailijalle.

Olin ollut siellä puoli vuotta töissä, kun entinen esimieheni soitti ja kysyi voisinko tulla takaisin. Kilpailijalla ei ollut kiva olla töissä, viihdyin hyvin edellisessä työpaikassani. Sain tarjouksen 1000 euroa parempaa palkkaa, joka oli sieltä päästä tosi hyvä suoritus ja irtisanoin itseni.

Näin ei oikeesti käy kuin saduissa ja harvoin todellisessa elämässä. Mä olen vaan hyvä asiantuntia, ikävä kyllä nainen, enkä osaa pitää aina puoliani palkka-asioissa.

Vierailija
16/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:12"]

mulla oli sama juttu. Mä ylenin 5 v työaikana kivasti, opiskelin jatkuvasti amk.ssa ja sitten avoimessa. Yhtäkkiä tajusin että tienaan lähes saman kuin ennen opiskeluja vaikka olin ylempi työntekijä. Kysyin esimieheltä mitä tehdään ja tuli sitä liirumlaarumia kun on heikko tilanne jne. Sanoin selvä ja aloin hakemaan töitä. Laitoin kilpailijalle viestin, sieltä soitettiin 10 min päästä ja luvattiin heti puhelimessa 700 euroa parempaa, jos aloitan kuukauden päästä. Sain tarjouksen kirjallisesti ja menin esimieheni esimiehelle, kerroin faktat, laitoin tarjouksen pöydälle. Sanoin tykkään olla täällä töissä, mutta olen palkkakuopassa. Minulle luvattiin palata 24 h sisällä, ei palattu ja menin kilpailijalle.

Olin ollut siellä puoli vuotta töissä, kun entinen esimieheni soitti ja kysyi voisinko tulla takaisin. Kilpailijalla ei ollut kiva olla töissä, viihdyin hyvin edellisessä työpaikassani. Sain tarjouksen 1000 euroa parempaa palkkaa, joka oli sieltä päästä tosi hyvä suoritus ja irtisanoin itseni.

Näin ei oikeesti käy kuin saduissa ja harvoin todellisessa elämässä. Mä olen vaan hyvä asiantuntia, ikävä kyllä nainen, enkä osaa pitää aina puoliani palkka-asioissa.

[/quote]

Millä alalla opiskelijat pystyy noin kilpailuttamaan työnantajia?

Vierailija
17/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:42"]

Kiitos, onnea tarvitsenkin. Tiedän että kilpailija tarjoaa täysin samasta tehtävästä 1000€/kk (+isot bonukset) enemmän kuin mitä nyt ansaitsen. Kilpailijalle laitan hakemuksen ensimmäisenä. Onneksi sinne on myös kontakteja olemassa, niin tiedän että tulen pääsemään haastatteluun asti. Haastattelussa voin sitten perustella miksi haluan vaihtaa ja miten he hyötyisivät osaamisestani.

AP

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 12:01"]

[/quote]

[/quote]

Joo, kannattaa työhaastattelussa kitistä siitä, että ainoa motivaatio vaihtaa työpaikkaa on paska palkka. Ihan varmasti irtoaa uusi työpaikka!

Vierailija
18/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan irtisanoudu ennen kuin sulla on toinen työpaikka ja oikeesti nimet paperissa. Vaikeat ajat, nääs. Sulla sentään on työpaikka.

Vierailija
19/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:12"]

Mä olen vaan hyvä asiantuntia, ikävä kyllä nainen, enkä osaa pitää aina puoliani palkka-asioissa.

[/quote]

Joo, selkeesti olet kyllä asiantuntia etkä asiantuntija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän