Avaatko oven jos joku soittaa summeria mutta et odota vieraita?
Kommentit (23)
Jos olen yksin kotona eikä mistään voi päätellä, että kotona on joku, luultavasti en. Jos on pimeä vuodenaika ja sisällä on valot ja olen ikkunan edessä kun auto ajaa pihaan tai jostain muusta näkee, että sisällä on joku, niin sitten varmaan menisin. Ei onneksi ole tapahtunut. Jos mies on kotona niin hän on se, joka menee aina ovelle.
En todellakaan. Miksi avaisin. Kerrostalossa asun ja alaovet lukittuna 24/7 ja sovin etukäteen aina tapaamisen.
onneksi naapurin akka kuoli . hän avas ovea kaikille kerjäläisille ja uskonnon tyrkyttäjille. kun ovi kello soi luulen että naapureilla on asiaa. siellä on ollutkin näitä paskoja jotka olen taluttanut hellä varaiseti ala ovesta pihalle
Avaan. Siellä voi olla, kuten on joskus ollutkin, vaikka naapurin lapsi, joka on unohtanut avaimensa kotiin.
En avaa. Meillä on kameravalvonta ovipuhelimessa, joten näen minkälainen tyyppi siellä on sisään pyrkimässä. Miksi avaisin tuiki tuntamattomille?
Ovipuhelimella kysyn kuka siellä soittelee. Jos soitetaan suoraan asunnon ovikelloa en yleensä avaa, koska tod näk. kaupustelija.
En vastaa edes outoon puh.nroon.
Jos ei viestiä tule, että kuka soittaa ja millä asialla, niin tukehtukoon tyhmyyteensä.
En avaa,muutenkin järkänny kotini niin että vastaanottaa nuo isot nuoret hampaat.Eli wahtikoirani.Kyltit,kamerat on.Viimeksi juhannuksena , ekan juh.pyhän aikaan kävi pihalla pari hiiviskelijää, tarttu kameraan aamupuoleen .Ajattelin että en laita hälärii päälle ja kas silloinha joku tulee.Kaupustelijoista oli riesa.Joka viikko lappas myyntimiestä,rempat,putket,jne myös muuta.Mistä tietää mitä tiedustelijoita.Nykykodeissa ole ehkä mitään arvokasta kun ajatellaan myyntiarvoja,narkit myy mitä myy.Nyt enempi ostajanmarkkinat kuin myyjien..No hölmöö tehä rikos jonnii joutavan takii,menee varaskin töihin !! :),saa enempi..
Olisi kiva tietää miten ihmiset voivat auttaa hädässä olevaa naapuria tai muuta ihmistä, jos moni ei uskalla häiriköiden vuoksi katsoa edes ovisilmästä. Joku insinööri saa ratkaista ongelman.
Jos se on tarkistussoitto, voi nähdä, kuka käy asunnossa luvatta (useimmiten vara-avaimella).
Kerrostalossa asuessa selvitin ovipuhelimella millä asialla rimputtaja oli liikenteessä. Jos oli mulle asiallista asiaa, päästin rappuun. Jos oli kyseessä uskonnon/pölynimurien/vesiväritöiden kaupustelija tai joku muu kerjäläinen, en avannut ovea.
Nykyisin omakotitalossa voi tarkistaa ikkunasta kuka ovella kolkuttelee ja tehdä sen perusteella avauspäätöksen.
Tietysti avaan. Kolkuttavalle ovi avataan.
En avaa. Asun kerrostalossa ja asuntooni on jälkeenpäin asennettu summeriin katkaisija, enkä pidä summeria aina edes päällä. En välttämättä avaa ovea siinäkään tapauksessa että joku kolkuttaa siihen.
En avaa. Yleensä lataan haulikolla oven lävitse jos kovin kauan rimputtaa.
T: kolmas ovi just vaihdettu
Kyllä avaan. Tilaan usein paketteja ja niitä tuodaan kotiin random aikoihin. Paketin tuojat eivät soita etukäteen ja kysy sopivaa aikaa, vaikka heidän pitäisi.
En