Espanjalaisen isän ja pojan suhde
Kaipaisin tietoa ja kokemuksia. Tapailen miestä jonka isä on espanjalainen. Olen saanut käsityksen että miehen isällä on vahva auktoriteetti koko perheeseen, lapsenlapsiaan myöten. Kunnon diktaattori. Mies kertonut että hänen lapsuudessa isän tukkapöllyt ja läimäytykset poskelle oli osa kasvatusta ja lapsuutta. Tapailemani mies ei ole mikään tossun alle menevää tai anteeksipyytelevää tyyppiä, ennemminkin kova ja jämpti. Mies puhuu isästään ihailevasti ja kunnioittavasti.
Satuin viikonloppuna katsomaan espanjalaisen lola & carmen leffan teemalta. Siinä tosiaankin mies oli perheen pää jonka tahdon mukaan mentiin.
Olen miettinyt tätä kulttuurieroa koska miehen tietynlainen "tunteettomuus" ja kovan esittäminen on välillä aika häiritsevää. Mies on isosta perheestä ja vanhempiensa kuopus. Miten paljon pitää ottaa huomioon nämä kulttuurierot ja se että mies kasvatettu kovaksi, ilman että mies olisi vaan luonteeltaan huono tunneasioissa. Olisi kiva saada eri näkökulmia koska välillä tuntuu ettei tällä tapailulla ole tulevaisuutta, itse olen tunteellinen ja avoin, ja toinen taas hillitty jörrikkä.
Kommentit (6)
Machokulttuuri on vielä voimissaan paikoitellen.
Jos sinua ei haittaa se, että vahvalle perheenpäälle kuuluu aviovaimon lisäksi rakastajattaria, niin anna palaa. Hän ei ole tilivelvollinen vaimolleen, mutta vaimo on miehelleen. Älä myöskään kuvittele, että voisit rajoittaa hänen vapaa-ajan viettoaan kun teillä on perhe. Nainen hoitaa lapset ja kodin, mies voi lähteä vaikka kavereiden kanssa joka viikonloppu vapaalle. Myös kovat kurinpitotoimet siirtyvät usein isältä pojalle.
Johtui nyt sitten kulttuurierosta tai mistä hyvänsä, niin todellakaan en tuollaista miestä tapailisi. Varsinkaan, jos lasten hankinta on haaveissa.
Vierailija kirjoitti:
Äitinsä on suomalainen?
Joo miehen äiti on suomalainen. He eivät asu suomessa.
Lasten ruumiillinen kuritus on Espanjassa kiellettyä.
Äitinsä on suomalainen?