Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun miesystävän tytär puhuu mulle aina meikeistä?

Vierailija
14.09.2020 |

Onko ihan tavallista että alakoululaiset juttelee aikuisille naisille meikeistä? Olen kolmekymppinen ja mielestäni jotenkin outoa että 10-v. tyttö puhuu minulle meikeistä. Siis kertoo kuinka hän rakastaa meikkejä, haluaa värjätätä sen ja sen väriseksi hiukset, puhuu haaveilevansa tatuoinneista ym. Onko ihan yleistä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisessa ympäristössä kasvanut. Toki nykyään some, kuten joku TikTok vaikuttaa tuon ikäisten ajatusmaailmaan paljon.

Vierailija
2/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt vähän puhua järkeä likan päähän, jos sen äiti ei siihen kykyne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on normaalia lapsen kehitystä. Keskustele hänen kanssaan aikuisella otteella.

Vierailija
4/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinua samanlaisena.

Vierailija
5/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 14v puhui Louis Vuittoneista, 100€ naamarasvoista, mersuista ja 200€ neuletakeista.

Leimaannuin törkeäksi kun en jaksanut vuodesta toiseen kuunnella noita juttuja 😂

Vierailija
6/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi yrittää keksiä jotain yhteistä puheenaihetta teille. On huomannut, että sinä meikkaat tai ajatteleet että naiset yleensäkin ovat kiinnostuneita meikeistä. On itsekin kiinnostunut meikeistä, kuten aika monet tytöt juuri tuossa iässä alkavat olla. Ajattelee, että sinun kanssasi niistä asioista voi jutella, kun isä ei ymmärrä (ja äiti ei sillä hetkellä ole paikalla). Kivahan se on, että teillä on tytön kanssa jotain jutun aihetta ja hän kertoilee sinulle kiinnostuksen kohteistaan. Juttele takaisin.

Vierailija
7/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukava jutella meikeistä kymmenenvuotiaan kanssa. Varsinkin, että miten he kokevat meikkaamisen, lapset/teinit nykypäivänä. Seuraavatko netistä meikkiguruja, mitä merkkejä suosivat jne. Voihan siitä itsekin saada jotain vinkkejä uusista brändistä ja tuotteista. Kauas on tultu LipSmackereistä ja Anytimestä...

Vierailija
8/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt vähän puhua järkeä likan päähän, jos sen äiti ei siihen kykyne.

Äitinsä ostaa tälle tekokynsiä (vai kutsutaanko niitä rakennekynsiksi). Tatuointi-innostus on ilmeisesti äidiltä sekin, koska ihaillen kertonut äitinsä tatuoinneista. Miesystäväni ei näe vikaa äidissä vaan sanoo että tuo pinnallisuus tulee kavereilta.

Toki varmaan osittain tuleekin, mutta ei tuo äitinsä toiminta edesauta tyttären ajattelun muuttumista.

En mä kyllä tiedä vaikuttaisiko puheeni häneen? Olen kuitenkin miehelleni sanonut etten ole tytölle äitipuoli, ainoastaan miehen tyttöystävä. Noista tatskoista kyllä puhuin tytölle, että niitä ei pidä ottaa hetken mielijohteesta. Vaikka eipä tuon ikäinen vielä pitkään aikaan sellaisia voisi ottaakaan.

Ap

Vierailija
9/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi yrittää keksiä jotain yhteistä puheenaihetta teille. On huomannut, että sinä meikkaat tai ajatteleet että naiset yleensäkin ovat kiinnostuneita meikeistä. On itsekin kiinnostunut meikeistä, kuten aika monet tytöt juuri tuossa iässä alkavat olla. Ajattelee, että sinun kanssasi niistä asioista voi jutella, kun isä ei ymmärrä (ja äiti ei sillä hetkellä ole paikalla). Kivahan se on, että teillä on tytön kanssa jotain jutun aihetta ja hän kertoilee sinulle kiinnostuksen kohteistaan. Juttele takaisin.

Juu olen jutellutkin. Mielessäni vain kauhistellut että hänen ikäisensä on kiinnostunut em. asioista. Itse kun en tuossa iässä todellakaan ollut. Mutta tiedostan kyllä että ajat ovat muuttuneet.

Ap

Vierailija
10/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella ei ehkä ole muita aikuisia naisia, joiden kanssa voisi jutella meikeistä? Ehkä oma äiti ei meikkaa tai tykkää puhua niistä? Kai voit jutella jotain? Ei kai se ole vaikeaa? Vaikka sitä kysellä mistä se tyttö tykkää ja mikä sen mielestä ei ole kivan näköistä? Ja minkä ikäisenä voi/kannattaa meikata. Ja että tärkeä puhdistaa iho hyvin eikä vain lisätä tököttiä tökötin päälle. Ja että joskus on kiva kokeilla jotain hassutuksia mutta arkisessa elämässä on paras olla aika luonnollinen, etenkin kun lapsen iho läpäisee kemikaaleja enemmän kuin aikuisen.

Vierailija
11/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole pelkästään positiivinen asia, että tyttö on kiinnostunut itsestään huolehtimisesta? Tälläkin palstalla valitetaan päivästä toiseen suomalaisten naisten rumuutta, meikkaamattomuutta, värjäämättömiä hiuksia..... Luuletteko että se kiinnostus omasta itsestä huolehtimiseen tulee sinä päivänä kun täyttää 18? Ei tule. Kyllä se näkyy aikaisemmin, jos siihen on taipumusta.

10-vuotias on murrosikäinen, ei mikään pikkutyttö. Ehkäpä hänen sukupolvensa tytöistä kasvaa itsestään huoltapitäviä naisia, niin että sitten jäisi ihmisille muutakin puhuttavaa kuin loputon valitus naisten ulkonäöstä.

Vierailija
12/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu olen jutellutkin. Mielessäni vain kauhistellut että hänen ikäisensä on kiinnostunut em. asioista. Itse kun en tuossa iässä todellakaan ollut. Mutta tiedostan kyllä että ajat ovat muuttuneet.

Ap

Ei kyse ole mistään ajan muuttumisesta. Olen samanikäinen kuin sinä, ja minun lapsuudessani lähes kaikki 10-vuotiaat tytöt meikkasivat.

Vierailija
13/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen on pakko olla provo.

Vierailija
14/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sinua samanlaisena.

Meikkaan kyllä, mutta se, että minä aikuisena teen niin ei tarkoita sitä, että lapsen tulisi tehdä samoin. Minusta lasten vaan pitäisi olla lapsia, aikuisena ehtii meikkaamaan ja olemaan ulkonäkökeskeinen. Tytöllä on selvästi se vaihe päällä kun on hienoa saada tuntea olevansa vanhempi kuin on. Ymmärrän sen hyvin, mutta se on mielestäni kuitenkin surullista.

Ap

Vierailija
15/15 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin itseäni 10-vuotiaana, niin olisin voinut hyötyä tuollaisista meikkikeskusteluista aikuisen kanssa. Olin kiinnostunut meikeistä ja meikkaamisesta. Sen sijaan, että äitini yrittää torpata kiinnostukseni, niin olisimme yhdessä voineet tutustua aiheeseen. Joku olisi myös voinut mainita, että ehostamista kannattaa tehdä ennen kaikkea Omaksi ilokseen, ei vaikkapa miehiä tai poikia miellyttääkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä