Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE JOTKA OLETTE SAANEET LAPSEN OPINTOJEN AIKANA ja opiskeluun sis.harjoittelua

Vierailija
04.11.2013 |

Miten olette lasten hoidon harjoittelujen ajaksi järjestäneet, oletteko tehneet teoriaopinnot ensin ja jättäneet harjoittelut viimeiseksi vai miten? Ja miten käytännössä on sujunut esim. lapsen päivähoito ja harjoittelu vuorotyössä? Kokemuksia kaipailisin. :)

Kommentit (15)

1/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kiinnostunut kuulemaan viisaampien ajatuksia. 

Suunnitelmissa olisi saada lapsi ensi vuonna aluille ja koulua on jäljellä omasta ahkeruudestani riippuen 1,5v max 2 vuotta..

Asun mieheni kanssa 600 kilometrin päässä kotikaupungista miehen  töiden ja opiskelujeni vuoksi.Mietinkin lapsen yrittämisen siirtämistä puuttuvan tukiverkoston vuoksi vaikka suunnitelmissa on joskus takaisin muutto..en vain malttaisi odottaa lykkäämistä vaan aloittaa treenit ensi kesänä tai ennenkin :-) 

Vierailija
2/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, ei se helpota yhtään opintoja mutta hoituu sitten päivähoidon kautta pakolla kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole.

Jos suinkin olisin voinut valita, olisin tehnyt lapset vasta opiskelujen jälkeen kuitenkin. Mutta menihän se näinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni opiskelee sairaanhoitajaksi 3. vuotta ja on tehnyt pääasiassa päivävuoroa harjoitteluissa. Harjoitteluihin on kuulunut vain muutama ilta- ja yövuoro. Silloin mies hoitanut ja lapsia on 4, 4-12 v. Joskus olen hoitanut lapsia iltavuoron takia, max 3 kertaa.

Vierailija
4/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein harjoittelun kesällä ja mies oli lapsen kanssa silloin kotona. Opiskelin yliopistossa, joten harjoittelu kesti vain 2 kk ja oli palkallinen, joten mitään ongelmia ei ollut.

Vierailija
5/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kauppiksessa, opintoja jäljellä noin 1 vuosi, ja lapsi nyt 5 kk. Työharjoittelusta en siis osaa sanoa, mutta teoriaopintoja olen pystynyt tekemään ihan hyvin koko syksyn, koska itselläni on luentoja vain kahtena päivänä viikossa muutaman tunnin ajan ja loput itsenäistä opiskelua. Jos amk:ssa on koulupäivät lyhyitä, tai niitä on vain muutama päivä viikossa, niin kotona pystyy vauvan kanssa opiskelemaan yllättävän hyvin :)

Koulutunnit mies on ollut vauvan kanssa, mutta teillä ei ehkä ole mahdollisuutta tähän. Riippuen koulusta, niin lapsen voi myös viedä luennolle, vaikka eihän se mikään päiväkoti ole.

Lisäksi minulla sattui syntymä keskelle kesälomaa, joten ajoitus oli hyvä, ehti tutustua rauhassa lapseen opiskelujen kärsimättä. :)

Vierailija
6/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset sen verran aikaisin, että olivat jo hoitoikäisiä, kun harjoittelu tuli ajankohtaiseksi. Sitä ennen mies hoiti lapsia, jotta sain opiskella. Ihan paras ratkaisu, kun lopputuloksena on kaksi lapsille yhtä läheistä vanhempaa ja korkeana pysynyt opiskelumotivaatio. Erityisesti suosittelen pareille, joissa isäkin vielä opiskelee, niin saa sumplittua hyvin. Vaikka saahan töistäkin vanhempainvapaata ja kokopäiväistä tai osittaista hoitovapaata (jotka nekin olivat meillä käytössä sitten kun mies valmistui ja meni töihin).

Vierailija
7/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla päivähoito onnistuu sekä koulussa että harjoittelussa ollessa. En nyt lähtökohtiasesti ymmärrä kysymystä. Mikä se ongelma on?

Vierailija
8/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia tukiverkostoja teillä on ollut käytettävissä hädän hetkellä?

Vierailija
9/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vivian23" time="04.11.2013 klo 14:15"]

Minäkin olen kiinnostunut kuulemaan viisaampien ajatuksia. 

Suunnitelmissa olisi saada lapsi ensi vuonna aluille ja koulua on jäljellä omasta ahkeruudestani riippuen 1,5v max 2 vuotta..

Asun mieheni kanssa 600 kilometrin päässä kotikaupungista miehen  töiden ja opiskelujeni vuoksi.Mietinkin lapsen yrittämisen siirtämistä puuttuvan tukiverkoston vuoksi vaikka suunnitelmissa on joskus takaisin muutto..en vain malttaisi odottaa lykkäämistä vaan aloittaa treenit ensi kesänä tai ennenkin :-) 

[/quote]

Kuka tekee tarkoituksella vauvan kesken opiskeluiden? :O oon ihan shokissa. Eikö nyt olis vaan helpompi käydä se 2vuotta koulua ja tehdä lapsi sitten? Mikä kiire?

Vierailija
10/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ovat opinnot olleet kokonaan jäissä nyt melkein 4 vuoden ajan. Odotan taas lasta joten en ole menossa ainakaan 2 vuoteen. Kun jatkan opi,toja, minua odottaa vuodeosasto työharjoittelu. Sanon, että minulla on sellainen hoitopaikka lapsille että vain virka aikana voin olla harjoittelussa. Meidän kunnassa ei opiskelijoille myönnetä vuorohoitoa!!! Olen kysynyt! Ei ongelmaa!

Vierailija
11/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 15:03"]

Ihan samalla tavalla päivähoito onnistuu sekä koulussa että harjoittelussa ollessa. En nyt lähtökohtiasesti ymmärrä kysymystä. Mikä se ongelma on?

[/quote]

Kysymys on kieltämättä ehkä vähän hassu. Ymmärrän toki, että päivähoito järjestyy samalla kuin koulussa tai työssäkäydessä.

Itselläni on siis terveydenhoitajan opintoja vielä reilu vuosi jäljellä ja tällä hetkellä 1-vuotias lapsi. Syitä siihen miksi hankin lapsen kesken opintojen en nyt ala tänne luettelemaan, mutta mainittakoon että pitkän yrityksen tuloksena lapsi meille suotiin. Tarkoituksena on lähinnä saada kokemuksia, näkemyksia ja mahdollisesti vinkkejä jos en ole jotain vaihtoehtoa hoksannut itse. Painiskelen kahden vaiheilla että suoritanko harjottelut ja opinnot ensi vuoden aikana purkkiin vai pidänkö suosiolla välivuoden.

Vierailija
12/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 12 lähettäjä oli siis ap.

Vierailija
13/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mä sain osan teoriaopinnoista korvattua aikaisemmilla opinnoilla. Harjoittelun aikana mummo tuli meille muutamaksi viikoksi ja mies piti vapaata lopun ajan. Tiukkaahan se teki, mutta kyllä asiat aina järjestyy jotenkin. Eipähän tarvinut viedä ihan pikkuisena vauvana hoitoon.

Ja sitä vauvaa ei noin vain tehdä niiden opintojen jälkeen. Joskus jos saat jonkun mahdollisuuden, haluat sen käyttää ennen kuin on liian myöhäistä. Onhan se sen lapsenkin kannalta parempi, että äidillä on koulutus ja mahdollisuus hakea sitten töitä ja saada parempaa palkkaa. Jolla sitten maksaa lapsen harrastuksia ja vaatteita jne.

Vierailija
14/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta 14 ja muutkin. Teoriaopintoja olen tässä saanut suoritettua aika hyvin, mutta harjotteluja on hankalampi tehdä tehtävin ja etänä.. :)

-ap

Vierailija
15/15 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset meni vuoropäiväkotiin koska isäkin teki vuorotöitä. Jos minulla olikin teoriaopintoja niin sitten olivat vain aamuvuoron eli aina sen mukaan miten vanhemmat oli töissä tai opiskelivat. Vaikka molemmat teki täyttä työaikaa päivähoitopäiviä tuli viikossa vain 3.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme