Miten miehesi palkka vaikuttaa sun tekemisiisi?
Tätä en tajua, jos miehellä on bruttopalkka 3000, 5000 tai 7000 euroa kuukaudessa, miten se vaikuttaa siihen, mitä mun pitäisi tehdä?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 14:01"]
Kyllä sinä ap tajuat, mutta pointtisihan on siinä, että nainen ei mielestäsi saa elää miehen rahoilla, vai mitä? Olisit voinut tehdä aloituksen suoraan niin.
Minä en ottaisi miestä, joka ei voi elättää minua, vaikka hän itse joutuisi työttömäksi. Ymmärrän, ettet sinä tai moni muu sellaista järjestelyä hyväksy.
[/quote]
Miksi et halua pärjätä itse taloudellisesti vaan
riippuvainen jonkun toisen toimeentulosta?
[/quote]
Myönnän, että tuli kirjoitettua kärkevästi, vaikka toisaalta yhä seison sanojeni takana. En minä haluakaan olla riippuvainen, enkä ole, sillä ihan yksin tässä elelen. Työnteosta en kuitenkaan pidä, vaan olen kotihiiri. Sitten toisaalla on urasuuntautuneita miehiä, joille tällainen nainen voisi sopia.
Kyllä minä tiedostan, että tuollainen suhde voi helposti olla epätasa-arvoinen. En minä kannata entisaikojen avioliittoja, joissa nainen on alisteisessa asemassa. En edes toisille suosittelisi samaa, minkä itse haluaisin. Jostain syystä vain ajattelen, että tuo sopisi minulle. En halua parisuhdetta, jossa elämäni ei muutu ollenkaan, vaan joudun käymään töissä ihan kuten tähänkin asti. Voin köyhäillä yksinkin.
En ole materian perään. Minua ei tarvitsisi lahjoa koruilla, suklaalla tai hajuvesillä. Matkailukaan ei kiinnosta. Edes synnytyslaitokselle ei tarvitse tuoda kukkia. Haluaisin vain viettää hiljaista kotielämää.
No, eipä tule tapahtumaan, joten huomenna taas raahaudun töihin elättääkseni itseni.
Minulla on varaa olla kotona, kun mies tienaa tarpeeksi.
Tietenkin vaikuttaa, koska olemme avioliitossa, jossa kaikki on yhteistä.
Maksamme puoliksi yhteiset kulut (ruoka, sähkö, yhtiövastike, netti jne.) ja mies maksaa asuntolainaa. Minä olen oman asuntolainani jo kuitannut. Mieheni tulot vaikuttavat lähinnä siihen, kuinka paljon ja kalliisti matkustellaan. Jos hänellä ei olisi varaa maksaa itselleen kolmea matkaa vuodessa (kuten nyt), joutuisimme tyytymään vähempään. Jos hän taas tienaisi rutkasti enemmän, niin hänelläkään ei varmaan enää olisi asuntolainaa...
Ei vaikuta, en edes tiedä paljonko mieheni tienaa. :) Ollaan oltu naimisissa 4v.
Jos on enemmän rahaa, niin kaipa se elintasossa jotenkin näkyisi, kun mies maksaisi suuremman osan yhteisistä menoista. Omat hankintani ja menoni kustantaisin edelleen itse omilla rahoillani.