Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Kauko Röyhkä vähän niin kuin Herra Ylppö?

Vierailija
14.09.2020 |

Siis tietysti eri ihmisiä, mutta tekeekö ne vähän niin kuin samanlaista musiikkia?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röyhkä on ylimielinen, narsistinen setämies. Reliikki joka ylentää itseään alentamalla muita. On ollut sitä aina - kuten myös seuransa.

Ei KR ainakaan 1980 luvulla Oulussa mitenkään ylimielinen ollut. Pelokas puku päällä seilaava jamppa

Joka kuvitteli olevansa jeesuksen inkarnaatio - vähintään. Kuten nykyisinkin. Minusta Röyhkä on kiusaaja.

Vierailija
22/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkä on tyyppinä ihmismulkku, kannattaa pysyä parin kilometrin välimatkan päässä vähintään. Ylppö on ihan ok tyyppi, toki ongelmia riittää vaikka muille jakaa, mutta selvästi kykyä analysoida itseään ja muuttua.

Musakuviot ja esiintymiset aivan eri tasoilla. 

Tämä on Röyhkässä juuri mielenkiintoista, oli nuorena erilainen nuori ja jäikin sille tielle, on aina ollut vaihtoehtoinen ja ärsyttänyt myös tavattomasti. Kyllä Suomi olis tylsempi paikka, jos kaikki muusikot olis jotain Pate Mustajärviä. Röyhkällä on se oma lokero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röyhkä on ylimielinen, narsistinen setämies. Reliikki joka ylentää itseään alentamalla muita. On ollut sitä aina - kuten myös seuransa.

Ei KR ainakaan 1980 luvulla Oulussa mitenkään ylimielinen ollut. Pelokas puku päällä seilaava jamppa

Joka kuvitteli olevansa jeesuksen inkarnaatio - vähintään. Kuten nykyisinkin. Minusta Röyhkä on kiusaaja.

Kerro lisää mitä tarkoitat tällä.

Vierailija
24/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauko Röyhkä on härskin panomies jota kiinnostaa pelkkä pillu, mutta esittää humanistitytöille kultivoitunutta alternative rokkaria. Tästä oli kerran artikkeli, kun Röyhkä oli kännissä myöntänyt tekevänsä näin.

Vierailija
25/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röyhkä on vanha sovinisti.

Hän on myös peräisin aikakaudelta, jolloin tuollainen sovinismi oli enemmän ok.

Itse pidän ja olen aina pitänyt (olen nainen). Nuorempana hän otti itsensä vakavammin (kuten me kaikki). Nyt noissa fb-jutuissaan hänellä on oma linja, mutta hieman pehmentynyt. Nautin tarinoista ja tekemistään huomioista.

Älyttömän huono puolustus naisen alistamiselle ja esineellistämiselle. Juuri tällaisen vuoksi se jatkuu.

Mainostaulujen taakse - kappaleessa kiteytyy täydellisesti jotain, mitä kukaan sanoittaja ei ainakan Suomessa ole ennen osanut näyttää. Ei se ole naista alistavaa. Ihmisen keskeneräisyys ja kömpelyys saa näkyä. Se voi johta hyviin asioihin.

Vierailija
26/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauko Röyhkä on härskin panomies jota kiinnostaa pelkkä pillu, mutta esittää humanistitytöille kultivoitunutta alternative rokkaria. Tästä oli kerran artikkeli, kun Röyhkä oli kännissä myöntänyt tekevänsä näin.

Aikamuoto. Oli ehkä joskus. Röyhkä on pappaikäinen vanhus.

Vierailija
27/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röyhkä on tyyppinä ihmismulkku, kannattaa pysyä parin kilometrin välimatkan päässä vähintään. Ylppö on ihan ok tyyppi, toki ongelmia riittää vaikka muille jakaa, mutta selvästi kykyä analysoida itseään ja muuttua.

Tämä on Röyhkässä juuri mielenkiintoista, oli nuorena erilainen nuori ja jäikin sille tielle, on aina ollut vaihtoehtoinen ja ärsyttänyt myös tavattomasti. Kyllä Suomi olis tylsempi paikka, jos kaikki muusikot olis jotain Pate Mustajärviä. Röyhkällä on se oma lokero.

Ei ollut ”erilainen nuori”, vaan huomionahakuinen mulkku.

Vierailija
28/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkä painii ihan eri sarjassa. Hänen ainut ongelmansa on se että on ollut liian tuottelias. Olisi pitänyt karsia puolet biiseistä ja kirjoista pois. Kuitenkin on hän aivan verraton miesnäkökulman esille tuoja.

Herra Ylppö taas on pelkkä briljeeraaja. Voisi olla A. W. Yrjänän kaksoisolento. Ihan kaikki hänessä on poseeraamista, lasten nimistä aina bändiensä nimiin ja kaikkeen mukaoriginelliin. Herra Ylppö diagnosoi itse itselleen aspegerin. Hän myös esittää olevansa älykäs, mutta ei lyö älykkyystestin tuloksia pöytään. Pyhimys esim on todistetusti huppuälykäs.

A.W. Yrjänä on yksi harvoista suomalaisen rokin lahjakkuuksista. Herra Ylppö sen sijaan on ärsyttävä imagopelle, jonka osaaminen keskittyy lähinnä imagonrakentamiseen. Häpeällistä puhua heistä samassa lauseessa.

Vierailija
29/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö toisensa jälkeen vetää itsensä kölin alta niin että kohta ei ole jäljellä enää ketään jonk juttuja viitsisi ottaa tosissaan, tai että niitä kannattaisi lukea, ja täten "antaa klikkauksia". Herra Ylpön erosekoilu vei hänen viimeisenkin tasonsa. Kun tuonikäinen muka paljon kokenut mies menee noin helppoon, että nouresta naisesta löytyy se "ymmärtäjä", niin se on kohdallani sitten siinä. Kun itse olen tajunnut tuon ymmärtäjähomman jo alle kolmekymppisenä, niin en jaksa enää lukea miten rokkikukot vielä noin vanhana ovat noin typeriä.

Vierailija
30/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkä painii ihan eri sarjassa. Hänen ainut ongelmansa on se että on ollut liian tuottelias. Olisi pitänyt karsia puolet biiseistä ja kirjoista pois. Kuitenkin on hän aivan verraton miesnäkökulman esille tuoja.

Herra Ylppö taas on pelkkä briljeeraaja. Voisi olla A. W. Yrjänän kaksoisolento. Ihan kaikki hänessä on poseeraamista, lasten nimistä aina bändiensä nimiin ja kaikkeen mukaoriginelliin. Herra Ylppö diagnosoi itse itselleen aspegerin. Hän myös esittää olevansa älykäs, mutta ei lyö älykkyystestin tuloksia pöytään. Pyhimys esim on todistetusti huppuälykäs.

Sekö sitten on lyönyt Mensan jäsenkirjan sulle pöytään? Vai missä todisteet?

Vierailija
31/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röyhkä on vanha sovinisti.

Hän on myös peräisin aikakaudelta, jolloin tuollainen sovinismi oli enemmän ok.

Itse pidän ja olen aina pitänyt (olen nainen). Nuorempana hän otti itsensä vakavammin (kuten me kaikki). Nyt noissa fb-jutuissaan hänellä on oma linja, mutta hieman pehmentynyt. Nautin tarinoista ja tekemistään huomioista.

Älyttömän huono puolustus naisen alistamiselle ja esineellistämiselle. Juuri tällaisen vuoksi se jatkuu.

No jos ajattelen biisejä, joista Kauko Röyhkältä pidän, ei niissä ole naisen alistamisnäkökulmaa. Aika monta ihailemaani artistia joutuisin muutenkin pudottamaan listaltani, jos ottaisin tuon näkökulman johtotähdekseni. En tarkoita sillä sitä, etteikö ole hyvä, että ajat muuttuvat ja että uuden sukupolven artistit eivät ole sitten törkeitä sovinisteja.

Olen kuunnellut Kauko Röyhkää teinistä asti, voi tietysti olla, että olen nyt "sisäistänyt naisvihaa" niin hyvin, etten sitten huomaa asiaa;)

Voitko nimetä kappaleita, jotka sinua erityisesti ärsyttävät sen vuoksi, että sovinistisuus tunkee niissä läpi?

-tuo aiempi kommentoija-

Vierailija
32/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A.W. Yrjänä on yksi harvoista suomalaisen rokin lahjakkuuksista. Herra Ylppö sen sijaan on ärsyttävä imagopelle, jonka osaaminen keskittyy lähinnä imagonrakentamiseen. Häpeällistä puhua heistä samassa lauseessa.

Yrjänä on kieltämättä lahjakas. Näitä muita ei voi häneen verrata. Röyhkä pyörii nuoruutensa vuosien luupissa eikä uudistu koskaan, Ylppö on pelle.

Vierailija
33/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtiartikkeli, jossa kirjoitettu siitä, että opiskellut matikkaa yliopistolla.

Vierailija
34/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Vierailija
35/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aurinkoa oli aikanaan virkistävä hurjine ja yllättävine näkökulmineen. Röyhkän musiikilliset ansiot kiikkuvat kokonaan Riku Mattilan harteilla. Isokokoiset karvanaamat saavat paremmin baarissa, jos on kitara mukana niin vähän vanhemmatkin sellaiset.

80-luvun alussa riitti kun sanoi "paska" laulun kertsissä. Kohu oli taattu. Vähän Lou Reedia mukaan niin siinähän se.

Sikailunostalgiaa.

Vierailija
36/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO ei kyllä kerro ihmisestä mitään. Tunnen muutaman 140 plus tyypin ja kusipäitä molemmat. Viisaus on kiinnostavampaa kuin kuutioiden laittaminen loogiseen järjestykseen.

Vierailija
37/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mulle nyt tuli olo, että tässä keskustelussa ei tule koskaan käymään ilmi, mitkä asiat tekivät hänestä nimeomaan "huomionhakuisen mulkun" sen sijaan, että on ollut vaan oman tiensä kulkija.

Mutta kuten sanottu, Kauko Röyhkä selvästi ärsyttää joitain ihmisiä. Ja nämä ihmiset eivät osaa tarkemmin eritellä, miksi, toistelevat vain tässä ketjussa sovinistia ja mulkkua.

Vierailija
38/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarkko Martikainen on fiksu koheltaja. Röyhkä panojuttuja kertova ikämies.

Vierailija
39/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai synttärilahjaksi nettitestin ja kertoi itse. Ei tietenkään kehuskella halunnut, mutta...

https://www.nelonen.fi/ohjelmat/vain-elamaa/2138825-tiesitko-tata-pyhim…

Vierailija
40/83 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mulle nyt tuli olo, että tässä keskustelussa ei tule koskaan käymään ilmi, mitkä asiat tekivät hänestä nimeomaan "huomionhakuisen mulkun" sen sijaan, että on ollut vaan oman tiensä kulkija.

Mutta kuten sanottu, Kauko Röyhkä selvästi ärsyttää joitain ihmisiä. Ja nämä ihmiset eivät osaa tarkemmin eritellä, miksi, toistelevat vain tässä ketjussa sovinistia ja mulkkua.

Kaukoko siellä? Täällä on useampaan otteeseen kerrottu nämä ärsyttävät piirteet, esimerkkeinä loputon itsekehu, itsensä toistelu vuosikymmeniä, narsismi ja sovinismi. Mutta nämä eivät kelpaa. Tämäkin on ”piirre”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi