Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kirjailijaa!

Vierailija
04.11.2013 |

Kaipaisin apuanne. Kirjoitan muistelmateosta isoäitini elämästä "minä" muodossa. Kaipaisin jotain hyvää vastaavassa muodossa kirjoitettua teosta inspiraatioksi. Teoksella ei siis ole lainkaan kertojan roolia. Asiasisällölläkään ei olisi merkitystä, kunhan olisi minä- muotoinen elämänkerta.

Osaisikohan tältä palstalta joku vinkata hyvää mallia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatko täysin faktoihin perustuvaa teosta vai faktoihin perustuvaa fiktiivistä teosta? Kysyn siksi, koska ensimmäinen on helpompi sekä kirjoittajalle että lukijoille muussa kuin minä-muodossa, ja jälkimmäisessä taas voit paikata mahdolliset aukot fiktiolla.

Vierailija
2/4 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh Sieppari ruispellossa on muistaakseni tuollainen minä muodossa kirjoitettu kirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö tuollaisia muistelmateoksia ole pilvin pimein: kaikkia isovanhempien kirjeenvaihdon perusteella kirjoitettua höttöä ym. Lue niitä.

Vierailija
4/4 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 00:27"]

Kaipaisin apuanne. Kirjoitan muistelmateosta isoäitini elämästä "minä" muodossa. Kaipaisin jotain hyvää vastaavassa muodossa kirjoitettua teosta inspiraatioksi. Teoksella ei siis ole lainkaan kertojan roolia. Asiasisällölläkään ei olisi merkitystä, kunhan olisi minä- muotoinen elämänkerta.

Osaisikohan tältä palstalta joku vinkata hyvää mallia?

[/quote]

Kaikissa romaaneissa kertojalla on rooli. Sinun kuvailemassa tapauksessa kyse on minäkertojasta.

Vähän hepposin eväin ryhdyt kirjailijaksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi