Kaksi tuntemaani ihmistä ovat sitä mieltä, ettei tummia silmänalusia tarvitse peittää, vaikka käyttää rajauskynää ja ripsiväriä!?
Minulla on tummat silmänaluset ja tykkään kun silmät on meikattu. En todellakaan meikkaisi silmänalusiani jos ne olisivat samanväriset kuin muu ihoni. Kaksi tuttuani ihmettelevät miksi muka ei voi rajata silmiä ja laittaa ripsiväriä ilman että peittää tummat silmänaluset. Ei muka mitään väliä? Siis mielestäni meikin tarkoitus on korostaa hyviä puolia ja häivyttää huonoja, joten miksi vain rajaisin silmäni ja laittaisin ripsiväriä jotka vain korostaa tummia meikkaamattomia silmänalusia? Eihän kukaan ammattimeikkaajakaan jätä asiakkaan tummia silmänalusia paljaaksi ellei asiakas ole pestattu kauhuelokuvaan.
Siis oletteko tekin sitä mieltä, että meikki voi näyttää hyvältä, jos silmänaluset ovat tummat?
Kommentit (21)
Minulla on tummat silmänaluset. En meikkaa ollenkaan. En ole koskaan meikannut.
Tummat silmänaluset voi olla aika kiehtovat. Heroin chic look
Mun mielestä hassumpaa vetää jotain peitepuikkoa vaan silmien alle... Joko kokonaan ilman pakkelia tai sitten koko naama pitää tasoittaa.
PS en peitä silmänalusiani.
Meikkaamisesta kivointa on se että sen voi tehdä just niinkuin itse tykkää.
T: ammattimeikkaaja
Ei kai mitään tarvitse tehdä. Muuta kuin kuolla ja maksaa veroja. Voi peittää jos haluaa tai olla peittämättä. Ihan jokaisen oma valinta.
Ei niitä ole pakko meikata. Riippuu kai vähän tyylistä. https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/2015120920804057
Joo, nuori ja kaunis nainen on nuori ja kaunis mustilla silmänalusillakin. Mutta jos et tosiaan välitä näyttää riutuneelta huumeidenkäyttäjältä, niin mustat silmänaluset kannattaa peittää. Ongelmana vain on, että useimmat ripsarit tuhrivat helposti peitevoiteen. Itse en ole löytänyt varmuudella tuhriutumatonta ripsaria - siis sellaista, joka ei päivän mittaan värjäisi voidemaista silmänalusväriä - kuin Sensain 38 astetta. Kaikki muut leviävät.
Aste-eroja. Jos oikein haluan peittää kaiken, voisin kulkea pussi päässä.
Tai sit olla vaan sellainen kuin olen. Aina löytyy joku yksityiskohta, mikä jonkun randomin mielestä pitäisi peittää, vaikka nyt sääreni, tai suoristaa kiharani.
Mulle pian ihan sama. Oon mitä oon.
Sehän riippuu. Jos on tummat väliaikaisesti väsymyksestä, voi ne peittää. Jos on tummat rakenteellisesti eli niihin liittyy korkeat poskipäät ja vahva luusto, on söpöt. Tummuutta laitetaan silmiin korostamaan (rajaukset, ripsari, luomivärit) silmiä, sama efekti on varjoilla silmien allakin eli voi olla tosi cool.
Itselläni ei paljon auta se peittely. On niin tummat että paistaa läpi ja jos yrittä peittää pitää laittaa iholle paksu meikki kerros. Mielestäni on kovempaa laittaa vaan juuri kevyt rajaus ja ripsaria arkena sekä tietty kulmat. Näytän silloin tavallaan luonnollisen huolitellulta eli juuri korostan niitä luonnollisia piirteitäni
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu. Jos on tummat väliaikaisesti väsymyksestä, voi ne peittää. Jos on tummat rakenteellisesti eli niihin liittyy korkeat poskipäät ja vahva luusto, on söpöt. Tummuutta laitetaan silmiin korostamaan (rajaukset, ripsari, luomivärit) silmiä, sama efekti on varjoilla silmien allakin eli voi olla tosi cool.
No ei ole ollenkaan sama efekti. Rajaukset on rajauksia, ne eivät viesti huonoista elintavoista ja väsymyksestä. Sun logiikalla iso mustelma naamassa on myös cool, onpa väriä kasvoilla.
Minusta kauttaaltaan tasaisen värinen iho on jotenkin liian meikatun näköinen.
Onko tämä keskustelu minusta? Tarkoitin, että sillä ei oikeasti ole mitään väliä meikkaatko tummia silmänalusia, laitatko ruskeaa vai punaista luomuväriä, ovatko ripsesi laitet vai jne. Suurin osa ei edes huomaa. Tärkeintä on, että itse tekee sitä mistä pitää, ei sillä mitä muut ajattelevat.
Usein ainut meikki mitä laitan on silmänalusvoide.
Kahjohan se on joka suttaa ripsaria ja muuta
peittämättä edes rumaa virhettä.
Katsokaa peiliin niin ei tartte kysellä typeryyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hassumpaa vetää jotain peitepuikkoa vaan silmien alle... Joko kokonaan ilman pakkelia tai sitten koko naama pitää tasoittaa.
PS en peitä silmänalusiani.
Peitepuikkoja on käytetty viimeksi 90-luvulla.
Nykyään tummat silmänaluset peitetään nestemäisellä voiteella.
Katsos kun silmienympärysiho on ohutta eikä sitä ole järkeä rypistää.
Sinä olet tästä aloituksen tehnyt jo aiemmin. Minä en vieläkään käsitä, miksi mielestäsi rajauskynän ja ripsivärin käyttö jotenkin vaikuttaisi siihen, onko tummia silmänalusia tarve peittää vai ei. Saati miksi sinusta muutenkaan tuntuu siltä, että pitäisi olla joku yleimaailmallinen sääntö siitä, koska yksilön tulee peittää tummat silmänalusensa ja koska saa olla peittämättä. Peitä sinä ihan rauhassa, mutta anna kavereiden olla peittämättä, jos eivät halua - ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ollenkaan sama efekti. Rajaukset on rajauksia, ne eivät viesti huonoista elintavoista ja väsymyksestä. Sun logiikalla iso mustelma naamassa on myös cool, onpa väriä kasvoilla.
Et ymmärrä lukemaasi? Joillakin on rakenteellisesti tummat silmänaluset jotka ei liity elintapoihin. Korkeat poskipäät ja vahvat kulmaluut luo varjot silmien alle. Miksi peittää niitä? Ja kyllä, tummat silmänaluset korostaa silmiä. _Googleta vaikka_ Jos on satunnaisesti tummat johtuen elintavoista tai väsymyksestä, voi ne peittää.
Jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta itse ainakin yritän peittää omat aivan järkyt silmänaluset. Kilpirauhasen temppuilut kivasti turvottaa ja tummentaa niitä, jos en peittäisi muut varmasti säikkyisivät niitä, näytän enemmän ihmiselle kun vähän ehostaa ^-^
Ei kai tämä ole "yleisesti hyväksytty mielipide", mutta omasta mielestäni tummat silmänaluset ovat kauniit.